4 מרץ 2014 | יובל מעוז
כשהעלות לכישלון אפסית – החדשנות מתחילה לפרוח

סטיב מידג'לי, מנהל באמזון, מסביר איך סטארטאפים משתמשים בשירותי הענן של החברה

במחלקת התוכן של ניוז אינטרנשיונל, אחד מגופי התקשורת הגדולים בבריטניה, החליטו יום אחד לבחון למי מבין אנשי הצוות יש את אוצר המילים הנרחב ביותר בחשבונות הטוויטר. בזמן ארוחת הצהריים פיתח צוות החברה כלי שבודק העניין על גבי שירותי הענן של אמזון. בתוך כמה שעות עמד לרשותם הכלי לבדוק את הנושא ולהכריע בסוגיה. אם בעבר היה נדרש למימוש רעיון שכזה זמן ועלויות גבוהות, היום פיתוח שכזה נושק לעלות אפסית.

 

"הרבה חברות גדולות מתחילות להתנהג כמו סטארטאפים בזכות מחשוב ענן. כשהעלות של כישלון היא אפסית, היזמות והחדשנות מתחילה לפרוח", אומר סטיב מידג'לי, מנהל אזור אירופה, מזרח תיכון ואפריקה של Amazone Web Services, שביקר בשבוע שעבר בישראל.

 

אמזון פתחה ב-1 בינואר שנה משרדי שיווק ותמיכת לקוחות בישראל. בסניף המקומי פועלים מנהלי לקוחות, ארכיטקטי תוכנה, מנהלי לקוחות טכניים ואנשי תמיכה שונים, הפונים לשרת את הלקוחות הישראלים. מבדיקה באתר של אמזון, יש בסניף הישראלי כמה משרות פתוחות.

 

כיצד משתמשים סטארטאפים בשירותי ענן? באמזון מספרים של כמה לקוחות מקומיים, ביניהם סטארטאפים מתחום התעבורה - Moovit, אפליקציית התחבורה הציבורית, ו-GetTaxi, אפליקציית הזמנת המוניות, ו-Waze. כך למשל, השימוש של GetTaxi בשירותי הענן הוא הדרך להתמודד עם הגידול במשתמשים באפליקציה. כיום מתבצעות באפליקציה למעלה מ-20 אלף הזמנות ביום, והחברה מבוססת כולה על שירותי הענן של AWS.

 

מהי מטרת הביקור בישראל כעת?

 

"ישראל היא מקום מאוד חשוב ומסעיר עבורנו. יש לנו הרבה לקוחות כאן ואנחנו מממשיכים להיות קשובים להם ולשמוע פידבקים ולבחון מה התמיכה והשירותים שהם צריכים.

 

בתחילת ינואר פתחנו את המרכז המקומי של AWS, כדי להטמיע שירותים ולייעל את השירות".

 

מה התחומים שמעניינים את הסטארטאפים המקומיים במחשוב ענן?

 

"טווח השירותים שלנו הוא רחב ומקיף את כל ענפי התעשייה. זה יכול להיות חברות סטארט-אפ מתחום התעבורה, ביג דאטה, גיימינג, או לקוחות גדולים מתחומי השירותים, כימיקלים, או חקלאות".

 

מה השירותים שאתם מציעים ליזמים מקומיים?

 

"הלקוחות שלנו ממנפים את היתרונות הטמונים בפלטפורמה הגלובלית של AWS. יש לנו 10 אזורים ברחבי העולם וזאת הזדמנות טובה לסטארט-אפ ישראלי שרוצה לפרוץ גלובלית. עם שירותי הענן אפשר לקחת רעיון מצוין מכאן, כמו גט טקסי, ולצאת לשוק במוסקווה או ניו-יורק תוך 60 שניות".

 

מה היתרונות שאתה מוצא בסטארט-אפ ישראלי?

 

"אנחנו מנסים להבין כיצד ישראל הצליחה לפתח סביבה יצירתית ותומכת כל-כך לסטארטאפים. יש הרבה מקומות ברחבי העולם כמו ברלין ולונדון, שמרכזים סביבם מוקדי סטארטאפים, אבל בישראל אנחנו רואים כח עבודה מאוד נלהב-טכנולוגית".

 

מה הטרנדים שאתם מזהים לפי השימוש של הלקוחות בשירותים שלכם?

 

"אנחנו רואים לקוחות שממנפים את היתרונות של הענן – בין אם זה פיתוח, יכולות חישוב בהיקפים גדולים של ביג דאטה, ועיבוד של נתונים בהיקף גדול בכל תחום".

 

אתם מחפשים להשקיע כעת בסטארט-אפ ישראלי?

 

"אנחנו קשובים ומגיבים למהלכים בשוק".

 

מהם התחומים הפחות מוכרים בשירותים של AWS?

 

"אחד השירותים החדשים שפתחנו הוא אמזון קינזיס, המאפשר ניתוח ועיבוד נתונים בזמן אמת. בנוסף, השקנו לאחרונה את שירותי הווירטואל דסקטופ, שירות שהוא מאוד יעיל מבחינת עלות-תועלת ללקוחות".

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.