5 מרץ 2014 | יובל מעוז
איך נערכים לניצחון בתחרות המובייל הגדולה בעולם

Cell Buddy הישראלית זכתה בתחרות בברצלונה. אחד המייסדים מספר כיצד

 

"כשהכריזו על המקום השלישי, שלחתי הודעה לחבר'ה – לא הגענו למקום שלישי. כשהכריזו על המקום השני – שלחתי להם הודעה, גם לא למקום השני. את ההודעה על המקום הראשון כבר לא שלחתי", כך מספר שלמה גולדמן על הרגעים האחרונים לפני שהכריזו על הניצחון של Cell Buddy בתערוכת Four Years From Now, שהיתה חלק מכנס המובייל בברצלונה בשבוע שעבר.

 

Cell Buddy מפתחת  כרטיס SIM בינלאומי לטלפון הסלולרי, המדמה כרטיס מקומי. כך, כשנוסעים לחו"ל, הכרטיס של החברה יציע למשתמשים להתחבר למפעילות הסלולריות המתאימות לו ביותר לפי עלות ואיכות הקליטה.

 

החברה זכתה במקום הראשון בתחרות מתוך 200 חברות שהציגו בתערוכת הסטארטאפים 4YFN. הכנס שנערך בברצלונה הוא כנס המובייל הגדול בעולם.

 

ב-Cell Buddy עובדים כיום 16 איש, והחברה גייסה כ-2 מיליון דולר ופתוחה להצעות נוספות.

 

בנוסף, החברה מחפשת כיום בעלי מכשיר גלקסי S3שנוסעים לחו"ל ורוצים להתנסות במוצר.

 

לזהות את השופטים הסמויים

 

איך התכוננתם לכנס?

 

"התחלנו את ההכנה לכנס כרגיל – פוסטרים, פלאיירים, חומרי שיווק. כמה שבועות לאחר ההרשמה שלחו לנו אימייל שנבחרנו להיות אחד מתוך 200 החברות המציגות. זה נחמד, אבל לא היה מיוחד.שלחנו חומרים טכנולוגיים ועסקיים, כפי שביקשו.  שבוע וחצי לפני הכנס קיבלנו אימייל שנבחרנו להיות אחד מ-10 החברות הראשונות. כאן כבר היינו צריכים להיערך בצורה שונה, להוסיף עוד מישהו לצוות הנוסע, למקד את התוכן כך שיעסוק גם בחברה ולא רק במוצר".

 

"כשהגענו לכנס עבדנו בצורה מאוד מסודרת בכל המחלקות. בדקנו שאם אנחנו מפעילים צ'ט מקוון יהיה מי שיענה, שהטלפונים יהיו מאוישים, עבדנו כך שהכל יעבוד בצורה מלאה".

 

"בביתן התחרות הצגנו במשך יומיים, כשניתן לנו שולחן, שני כיסאות ומקום להציב פוסטר. עוברים המון אנשים ושואלים שאלות, וביניהם יש שופטים סמויים. היו כאלה ששאלו המון שאלות על הפן העסקי והטכנולוגי, כך שהיה ברור שהם השופטים של התחרות. הם ניהלו שיחות ארוכות מאוד במשך יומיים".

 

"עבדנו על פיץ' מאוד הדוק. שלוש דקות עם שקופיות עם מעט מאוד מילים – 10-12 מילים לכל היותר בשקופית. בזמן השאלות והתשובות עלינו שני אנשים לבמה, האחד לתשובות טכניות והשני לתשובות עסקיות ושיווקיות".

 

 

מה עושים לאחר הזכייה? איך ממנפים אותה הלאה?

 

"אחרי הזכייה היתה המון התלהבות וזכינו להמון הכרה. פגשנו את נסיך ספרד. כשחזרנו למחרת הזכייה לכנס הראשי היינו כמו כוכבי-רוק – הדוכן שלנו היה גדוש באנשים, תור ענק של מבקרים שרצו לשמוע עוד, להתעניין ולפגוש אותנו".

 

"בארץ, אחרי הזכייה הרבה אנשים שכבר שוחחנו עמם בעבר יצרו שוב קשר, ואנחנו מחפשים עכשיו אנשים שיתנסו בתוכנית הבטא שלנו, כך שאנשים עם גלקסי S3, שנוסעים לחו"ל, נשמח לתת להם ערכת התנסות ולשמוע את דעתם".

 

"מבחינתנו, זה כבוד גדול בשביל מדינת ישראל ועבורנו. זה הישג משמעותי מאוד. כששלושים שופטים, ביניהם מפעילות סלולר עולמיות, קרנות הון-סיכון גדולות וחברות-ענק בתחום אומרים שניצחת בתחרות, שיש לך פתרון חדשני שעושה טוב לעולם מבחינה חברתית ועולמית, עם סיכויי הצלחה עסקיים גבוהים – זה סימן טוב". 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.