18 מרץ 2014 | יובל מעוז
קיצור הדרך לעבודה הראשונה בהיי-טק

חברה צעירה מאפשרת לטכנולוגים צעירים לעבור הכשרה לכניסה מהירה לשוק בדיקות התוכנה

עבודה בחברת סטארט-אפ ובחברת היי-טק היא משאת נפשם של רבים, אך הדרך לשם ארוכה. לימודים ממושכים ושוק עבודה שדורש ניסיון מקשים על השואפים להיכנס לתחום לעשות את צעדיהם הראשונים בעולם הטכנולוגי.

 

בכדי להקל על הקשיים האלה הקים גלעד חזן (26), יוצא 8200 ויזם היי-טק, יחד עם שותף את Practis. פרקטיס מנסה לעזור לאנשי טכנולוגיה צעירים למצוא את עבודתם הראשונה בעולם ההיי-טק באמצעות קורסי הכשרה ממוקדים. ההתמקדות של החברה היא בעיקר בקורסי בדיקות תוכנה, כשההכשרות נערכות בכיתות בהרצליה.

 

כיצד נולדה פרקטיס?

 

חזן: "השותף שלי מגיע עם רקע מקיף בהדרכה ואני עם רשת נטוורקינג רחבה. יצא לנו להכיר לאורך הדרך הרבה אנשים והחלטנו לחבר בין צורך רלוונטי מהשטח, שהוא קורסי ההכשרה, לפלח שוק של יוצאי יחידות טכנולוגיות ואקדמאים, כאלה שהם בעלי זיקה לטכנולוגיה ולא צריכים לעבור הכשרה מאפס".

 

"מה שאנחנו משיגים בזמן קצר זה הכשרה ממוקדמת שבה אנחנו משלבים את הידע התיאורטי, יחד עם ניסיון מעשי שמגיע בעזרת חברות סטארט-אפ שמגיעות אלינו ואנחנו מתרגלים בכיתה פרויקט מעשי. ככה המשתתפים זוכים להשתפשפות בתעשייה והם יוצאים לשוק לאחר שחוו מוצר אמיתי".

 

מי קהל היעד של ההכשרות שלכם?

 

"קהל היעד שלנו הם יוצאי יחידות טכנולוגיות כמו מודיעין, חיל האוויר, תקשוב, לצד אקדמאים מהמדעים המדויקים, בעלי תואר במתמטיקה, מדעי המחשב, אלקטרוניקה, שרוצים לעשות הסבה לעולם בדיקות התוכנה".

 

"בתחום הבדיקות יש ביקושים גבוהים, וחבר'ה שרוצים דריסת רגל ראשונה בעולם ההיי-טק יכולים לקבל הכשרה תיאורטית ויישומית אצלנו, כשאנחנו מכוונים לשוק העבודה, והשיעור האחרון של הקורס מוקדש להתנהגות בראיון עבודה, טיפים לגבי חתימה על חוזה".

 

"טווח הגילאים של הפונים אלינו הוא לרוב מגילאי החיילים המשוחררים עד גילאי השלושים, אקדמאים טריים".

 

האם אתם מתכננים לפנות גם לאקדמאים שאינם מהמדעים המדויקים, כמו בוגרי מדעי הרוח?

 

"כרגע החלטנו להתמקד בפלח השוק של יוצאי יחידות טכנולוגיות ובוגרי מדעים מדויקים. התוכניות להמשך הן להתרחב לעוד קורסים, אך כמובן שכשפונים לקהלים ללא ניסיון טכנולוגי, הכשרה קצרה וממוקדת היא לא המענה וצריך לבנות תוכנית רחבה יותר".

 

שיטת התמחור שלכם היא כזו שבה המשתתפים משלמים את מלוא המחיר רק לאחר השמה במקום העבודה. תוכל להסביר למה בחרתם בשיטה הזאת?

 

"אני מאמין בקהל הזה. בשלב הראשון הם משלמים דמי רצינות כדי להיכנס לקורס, ואם הם מוצאים עבודה תוך שלושה חודשים מתום הקורס הם משלמים את מחיר הקורס המלא".

 

"מצד המשתתפים הם לא לוקחים סיכון כספי גדול, וזה מציב אותם ואותנו באותה סירה. אם הם מצליחים אנחנו מקבלים את המחיר המלא".

 

לאחר הקורס, אתם עוזרים לבוגרים למצוא עבודה?

 

"יש לנו שיתוף פעולה עם חברות סטארט-אפ ועם חברות השמה גדולות. אנחנו מעבירים את קורות החיים לחברות שאנחנו בקשר איתן, וכך הבוגרים זוכים לליווי לכל אורך הדרך, החל מקורס תיאורטי עם פרויקטים מעשיים, ועד ליווי לשוק התעסוקה".

 

מה התחושה שלך לגבי שוק התעסוקה? היכן אתה רואה את הביקוש לעובדים?

 

"עולם בדיקות התוכנה מתחלק לבדיקות הידניות ולאוטומציה. בבדיקות הידניות יש צורך גדול מאוד לעובדים ויש אפשרות להשיג תפקיד ראשוני להיכנס דרכו להיי-טק. בתחומים אחרים, כמו פיתוח, דרוש יותר ניסיון וידע. אנשים מבינים שדרך ה-QA  אפשר להיכנס להיי-טק".

תגובות

1. ניב | 4 אפריל 2014

ממאמר זה אתה למד שגיל 40 בהיי טק הוא גיל פרישה


2. טנוכלוגי | 21 מרץ 2014

איזה שטויות, למה מי שיש לו ניסיון מהצבא יבוא אליכם? בזבוז זמן


3. יוסי | 19 מרץ 2014

יוזמה מבורכת!

מאפשר ביתר קלות להכנס לעולם ההיי טק
שיהיה המון בהצלחה!


4. doron | 19 מרץ 2014

פרקטיס

גאוני!
זה בדיוק מה שאנשי היחידה צריכים על מנת להשתלב בהיי טק - הכשרה קצרה ממוקדת ומעשית.


5. אדי | 19 מרץ 2014

קישקוש - סה"כ קורס בודק תוכנה


6. lali | 19 מרץ 2014

יפה מאוד!

נשמע כמו רעיון מצוין! הרבה הצלחה


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.