4 אוגוסט 2013 | מערכת StartIsrael
אומנות החלפת כרטיסי הביקור: על נטוורקינג ושימור קשרים

מתרגול בבית ועד השיחה ביום שלמחרת - כך יוצרים קשרים חדשים במפגשים עסקיים

נכנסתם לאולם הכנסים והוא היה הומה אדם. אנשים שוחחו וצחקו מכל עבר, חלקם בזוגות וחלקם בקבוצות גדולות יותר, ואתם ניסיתם למצוא את מקומכם בכל ההמולה לפני שיתחילו הנאומים וההרצאות. כישורי נטוורקינג, או בשמה העברי "רישות עסקי", הם למעשה היכולות להציג את עצמך וליצור קשרים בעולם העסקים. לנטוורקינג מוצלח יש יתרונות רבים, ביניהם מציאת האנשים הנכונים שיסייעו לצמיחת העסק, מציאת שותפים, קבלת עצות מקצועיות, וגם יצירת קשר ראשוני בתהליך גיוס הון ישירות ממשקיעים.


כל מי שמתחיל את צעדיו הראשונים בעולם היזמות מכיר את האתגר בהצגה העצמית בפני אחרים באירועים המפגישים יזמים עם אנשי התעשייה. ישנם כמה כללים שיכולים להקל על קשיי הנטוורקינג ליזם המתחיל:


1. תרגלו בבית: הצגה עצמית מהירה היא למעשה היכולת לספר סיפור. תרגלו בבית את ההצגה העצמית שלכם ובחנו מה אתם מעוניינים לספר וכיצד. ההצגה העצמית צריכה להיות קצרה, עניינית ובהירה, כך שהאדם עמו אתם משוחחים ידע מי אתם, מה תחום העניין שלכם ולמה הגעתם למפגש הנוכחי.


2. בחנו מי מגיע: אם האירוע שאתם מתכננים להגיע אליו אורגן בקבוצה באינטרנט, סביר להניח שתוכלו לדעת מי צפוי להגיע. בדקו מי מגיע והאם יש בנמצא אנשים שעשויים להיות לכם לעזר. אתם יכולים להגדיל לעשות ולפנות אליהם בהזמנה לא-פורמלי ולקבוע להיפגש לכמה רגעים בכנס.


3. הכינו כרטיסים: כרטיסי ביקור עדיין לא עברו מהעולם. אנשי עסקים אמנם מנסים למצוא להם תחליפים, כמו הצגת קוד QR על כרטיס ומתן אפשרות לסרוק אותה עוד בכנס, אך מעמד החלפת כרטיסי הביקור עוד לא פס מהעולם והוא אפקטיבי למדי, במיוחד ביום למחרת, כשתבחנו עם מי החלפתם כרטיסים. לכן, הגיעו עם כרטיסי ביקור, גם אם אתם נמצאים בשלבים מוקדמים מאוד של המיזם ושל הרעיון שלכם ועוד אין לכם לוגו ושם חברה סופי. הדפיסו כמות מינימלית של כרטיסי ביקור שתוכלו להעניק לאנשים בכנס. לא בטוח שתהיה לכם הזדמנות נוספת ליצור עמם קשר במעמד של פנים-מול-פנים. 


4. הגיעו מוקדם: כשבמקום המפגש עדיין אין הרבה אנשים ורעש ניתן לשוחח בנעימים ובשקט. אם מגיעים מוקדם למפגש ניתן לנצל את הרוגע היחסי כדי ליצור שיחה נינוחה מבלי לחוש בהילות לסגור מהר את השיחה כדי להמשיך הלאה אל האנשים הרבים שהגיעו לכנס.


5. צרו קשר מהיר: אנשים שמסתובבים באזור הנטוורקינג ישמחו לשוחח עמכם. מרבית האנשים מגיעים כדי להכיר את המשתתפים האחרים, כך שאין טעם להשתהות ולנסות לבחור בקפידה רבה אדם אחד מתוך ההמון לדבר איתו. גשו אל אדם פנוי, הציגו את עצמכם והתחילו בשיחה.


6. לשוחח, לא לנאום: ברור מאליו שאתם נרגשים להציג את הרעיון שלכם ולנסות לקדם אותו, אך מולכם עומד אדם, שככל הנראה גם הוא פעיל בתעשייה המקומית וגם הוא בעל עניין לקדם את רעיונותיו. הקשיבו למי שניצב מולכם והתעניינו בדבריו ובתגובותיו.


7. היפרדו בנימוס: לאחר שסיימתם את השיחה היפרדו מהאדם עמו שוחחתם בנימוס, גם אם השיחה לא הובילה לתוצאות להן קיוויתם. מהר מאוד תגלו שחלק מהאנשים שפגשתם עוד תמשיכו לפגוש גם בכנסים הבאים שתפקדו, כך שתוכלו להמשיך את השיחה עמם גם בפעמים הבאות.


8. אל תשוחחו רק אם אנשים שאתם מכירים: המטרה בנטוורקינג אינה רק לתחזק את מערכת הקשרים הקיימת שהצלחתם להקים בעמל-רב, אלא להרחיב אותה ולהכיר אנשים נוספים. צרו קשר עם אנשים לא מוכרים.

 

9. הצלחתם? צרו המשכיות: נטוורקינג מוצלח הוא כזה הנמשך הלאה. אל תחכו להיעזר באנשים שיצרתם עמם קשר רק כשתגיעו לשלב מתקדם יותר. למחרת האירוע המשיכו את הקשר שיצרתם, בין אם זה קישור ללינקדאין של האדם, או באימייל שמופיע בכרטיס הביקור שבוודאי קיבלתם.


10. חשוב להבין שיש אפקט שלילי ליצירת קשר ואי- מינוף עתידי, לכן חשוב לשמר את הלידים/ הקשרים החדשים באופן מאוד יעיל אנרגטית, בין אם במיילים תפוצתיים, קישור לבלוג שלכם, או כל שימור אחר אפקטיבי אחר. ככל שיהיה.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.