31 מרץ 2014 | און יבין
מוניטין ברשת: המטרה - להשתלט על העמוד הראשון בגוגל

בניגוד לקידום רגיל בניהול מוניטין צריך להשתלט על עמוד התוצאות במלואו. איך עושים זאת?

ניהול מוניטין ברשת זוכה לביקוש הולך וגובר מצד אנשי עסקים, פוליטיקאים, דמויות ציבוריות וכל מי שמודע לחשיבות הרבה של שמירה על שם טוב ותדמית נאותה.

 

בלא מעט מקרים הביקוש לשירות נוצר בעקבות משבר כלשהו הגורם לאזכורים שליליים רבים להופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים, מגמה שהתעצמה בעקבות המדיניות של גוגל להעניק משקל נכבד לתוצאות עדכניות (עד שלעיתים הדף הראשון רובו ככולו מוקדש לחדשות על חשבון מידע ותיק, גם אם הוא מופיע באתרים בעלי דירוג גבוה). יחד עם זאת ישנם גם לא מעט אנשים שמבינים כי התדמית שלהם היא מרכיב מכריע בפעילותם העסקית כך שמבחינתם ניהול מוניטין ברשת הוא חלק מהשגרה השוטפת ונדבך בולט במיתוג האישי והעסקי גם יחד.

 

חשוב לדעת שניהול מוניטין באינטרנט (הידוע גם כ-ORM, ראשי תיבות של Online Reputation Management) הוא מלאכה תובענית למדי, ובנוסף אירועים תקשורתיים בעלי פרופיל גבוה עלולים אף לפגוע – זמנית אך משמעותית – בהישגים. מצד שני, ניהול מוניטין המתבצע בצורה נכונה ומושכלת מבטיח לאדם כי התדמית האינטרנטית שלו תהיה בדיוק זו שהוא מייחל לה, ושבסופו של דבר אזכורים שליליים יידחקו אל מחוץ לעמודים הראשונים בתוצאות החיפוש ואל מחוץ לתודעת הציבור.

 

קידום תוצאות חיוביות ותיקות

 

השלב הראשון בתהליך ניהול מוניטין ברשת – וחשוב להדגיש כי מדובר בתהליך – הוא קידום אזכורים חיוביים שכבר קיימים ברשת.

 

מדובר בפעולה הדומה במהותה ל- SEO, אולם ישנם גם הבדלים. בעיקר חשוב להקפיד על בחינה מדוקדקת של כל אזכור חיובי שכזה, על מנת לזהות עד כמה הוא אכן תורם לתדמית הרצויה מבחינת האדם ששכר את שירות ה- ORM ועד כמה רבים המשאבים הנחוצים כדי לקדם את האתר בו מופיעה התוצאה החיובית. בדרך זו תוכלו להבטיח אופטימיזציה של השלב הראשון בתהליך והעלאת מופעים חיוביים למקומות גבוהים בתוצאות חיפוש רלוונטיות בזמן קצר ככל האפשר.

 

חשוב לבחור את התוצאות החיוביות בהתאם ל-"חוזק" שלהם מבחינת הגדרות של קידום אתרים  יש לשים לב לפרמטרים הבאים:

 

1. גודל האתר שבו נמצאת התוצאה החיובית (העמוד הספציפי).

 

2. ותק האתר.

 

3. ותק העמוד הספציפי של התוצאה החיובית באתר.

 

4. פרמטרים שונים בעמוד הספציפי: הגדרות מטא מתאימות, קוד מותאים לקידום וגם ה-PR של העמוד הספציפי משפיע. ברור לי שהרבה בעלי מקצוע שקוראים עכשיו ירימו גבה ויגידו לעצמם מה פתאום PR שכבר אינו פרמטר משפיע היום אך לדעתי האישית יש ל-PR משקל והוא בהחלט יכול להשפיע על החלטה כזאת או אחרת בקידום אתרים באופן כללי ובבחירת עמוד מסוים לקידום בפרט.

 

עמוד התוצאות הראשון של היזם אלון מאסק מטסלה מוטורס

 

 

ניהול מוניטין ברשת באמצעות רשתות חברתיות

 

בניגוד לקידום אתרים "רגיל", שבו המטרה היא להבטיח כי אתר אחד בלבד יגיע למקום בולט במיוחד בתוצאות החיפוש, הרי שניהול מוניטין ברשת מחייב "השתלטות" על העמוד הראשון כולו בגוגל, ולפעמים אף מעבר לכך.

 

מסיבה זו ברוב רובם של המקרים אי אפשר להסתפק בקידום התוצאות החיוביות הקיימות בקשר לאדם המעוניין בשירות, אלא יש ליצור אזכורים חיוביים נוספים.

 

הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות רשתות חברתיות ויצירת פרופילים חיוביים. חשוב מאוד להקפיד כי הפרופיל של האדם עבורו אנחנו יוצרים תדמית אינטרנטית חיובית ומוניטין מרשימים יהיה מבוסס על המציאות, שכן הגולשים של ימינו מודעים ומתוחכמים, ופער ניכר בין פרופיל ברשת חברתית לבין המצב בפועל יגרום להם להתייחס בחוסר אמון אל הפרופיל, ובסופו של דבר לא רק שלא נשפר את המוניטין אלא אף נגרום לכך שהאדם יסבול מתדמית בלתי אמינה. חשוב מאד לתחזק את הפרופילים השונים, לדאוג שיהיו פעילים – לעדכן בהם תכנים / סטטוסים באופן קבוע.

 

הקמת פלטפורמות תומכות בקידום אזכורים חיוביים

 

את כל האזכורים החיוביים החדשים יש לקדם, ובהתאם השלב הבא במסגרת ניהול מוניטין באינטרנט הוא הקמת פלטפורמות התומכות באותם אזכורים ודואגות לקדם אותם בגוגל ובמנועי החיפוש.

 

את הפלטפורמות השונות – אתרים, בלוגים וכו' – יש לבנות מתוך ראייה לעתיד, וכבר מהרגע הראשון להבטיח כי הם אופטימליים מבחינת SEO, שהרי המטרה היא שהם יגיעו, ותוך זמן קצר ככל האפשר, לצמרת תוצאות חיפושים רלוונטיים בגוגל.

 

בנוסף רצוי מאוד להוסיף לפלטפורמות השונות תוכן בעל ערך של ממש, כך שהגולשים הנחשפים אל האתרים והבלוגים יקשרו אותם עם אמינות, רצינות ואיכות, ערכים שידבקו גם באדם שנעזר ב-ORM -  והרי זו המטרה של ניהול מוניטין באינטרנט.

 

להקמת פלטפורמות שונות אפשר לקרוא יצירת רשת אתרים שזה אחת הפעולות ה"שנואות" ביותר על גוגל ולכן יש לדעת כיצד לבנות את הרשת, מתי בדיוק להקים כל חלק וחלק ברשת הזאת ולהזהר לא לחשוף את קיומה של הרשת על ידי פעולות שיקשרו בין החוליות השונות ברשת זו.

תגובות

1. קורא | 1 אפריל 2014

תורידו את הIM בצד!!!! זה ממש מעצבן


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.