1 אפריל 2014 | גל אברהם ואיתי ליבנה
המטרה: לגייס כסף. האמצעי: התחום החם בדיגיטל

וידאו הוא הבאזז החדש של התוכן. ולא, מצגת פאואר פוינט לא תספיק לכם

יש לכם רעיון עצום, כזה שאחריו העולם לא יהיה אותו דבר. ככה גם כולם מסביבכם חושבים. בינתיים הספקתם לבדוק היתכנות עסקית וגיבשתם תכנית עסקית ריאלית וחיובית.

 

אתם יודעים הכל על המוצר שלכם, איך הוא יראה מכל הכיוונים ואיך אנשים ידפקו לעצמם על המצח ויגידו "איך לא חשבתי על זה בעצמי". עכשיו רק חסר הדבר שיהפוך את כל זה למציאות. אתם יודעים, כסף.

 

בואו נפרק את זה רגע: המטרה היא לגייס כסף. אבל כסף בא ממשקיעים. אז בעצם המטרה היא המשקיעים. עכשיו צריך לשכנע אותם שאתם ראויים לכסף הזה. אבל מה לעשות? (דוגמה למה לא לעשות: לבוא עם מצגת פאואר פוינט)

 

טיפים לסרטון משכנע

 

הנה כמה דברים שלא ידעתם על תוכן ווידאו: התחום נמצא בגדילה עצומה, והוא התחום המתפתח ביותר מבין אפיקי הפרסום הדיגיטלי.

 

מחקרים מראים כי 76% מהמשווקים של עסקים קטנים וגדולים מתכננים להפיק יותר סרטי וידאו לעסק השנה, וזה יהפוך לתחום שהם משקיעים בו הכי הרבה.

 

למה וידאו פופולרי? המוח שלנו מחווט לתנועה ולמראה, מה שאנחנו רואים פשוט מנצח את כל התחושות שאנחנו מקבלים מהחושים האחרים. וזה פשוט עובד. ומוכר. הבטחנו טיפים, הנה הם:

 

טיפ 1: זהו כרטיס הביקור שלכם

 

חשוב לזכור, הסרטון הזה מציג אתכם, מייצג אתכם. הוא השגריר שלכם. אתם חייבים להראות שם משהו אחר, בחשיבה, בנראות, במסר. משהו שיתפוס את תשומת הלב ויגרום לאנשים להרגיש שיש שם משהו. ששווה להשקיע בזה.

 

טיפ 2: שמרו על זה קצר

 

תחשבו קצר, קליט, מהיר, ישיר. הימנעו מהצגת כל הביוגרפיה של כל השותפים בסרטון, והקפידו רק על מה שחשוב באמת. בגדול 5 דקות זה יותר מדי, מצד שני 30 שניות זה לא מספיק. ההמלצה היא על סרטון של 90-60 שניות, תלוי במוצר ובמסר.

 

טיפ 3: באנימציה, אם אפשר לדמיין את זה אפשר לעשות את זה!

 

אם אין לכם עדיין מוצר ביד, או שיש לכם מוצר מורכב, מתוחכם ואתם רוצים להראות איך הוא עובד בפנים, אז אתם צריכים סרטון ווידאו. עם קצת אנימציה אפשר להציג הכל בצורה מעניינת וברורה, גם תהליכים מעולם התקשורת או המחשוב, גם בתחום הביומד, האינטרנט, המיקרו צ'יפים ודברים בלתי מוחשיים אחרים. סרטון אנימציה הופך אותם למוחשים ומובנים יותר. הנה אחלה דוגמה:

 

 

טיפ 4: לא ליפול לקלישאות

 

כפי שאמרנו, וידאו הוא טרנד, זה אומר שיש לכם הרבה מתחרים. חשוב שיהיה לכם קול משלכם, זה קריטי שיהיה לכם לוק וקול ייחודיים. לכן, יש חשיבות עצומה לתסריט, לבימוי ולאיך שהדברים נראים. הנה דוגמה לשניים שנפלו לכל הקלישאות האפשריות בעולם:

 

 

טיפ 5: שמרו על רמת הפקה גבוהה

 

טוב, לא מדובר בהפקה סטייל הווליווד מצד אחד, מצד שני לצלם את זה בסלון עם מצלמה רועדת זה גם לא רעיון משהו וזה אמנם משדר "אנחנו צריכים כסף" אבל גם "אנחנו לא מאוד רציניים".

 

סרטון של דקה וחצי הוא השקעה לא גדולה עבור חלון הראווה שלכם, ולכלי שישמש אתכם לאורך זמן רב ולשימושים שונים. אם בחרתם לעשות זאת בעצמכם שימו לב לציוד בו אתם משתמשים, לאיכות הסאונד, התאורה וההקלטה.

 

בסופו של דבר, בווידאו אפשר לעשות הכל ולמכור הכל. גם את הסטארטאפ שלכם. אם זה מתאים לחברות הגדולות ביותר בעולם, כנראה שזה מתאים גם לכם.

תגובות

1. shai | 20 אפריל 2014

מצגת טובה עדיין עושה את העבודה


2. יובל | 4 אפריל 2014

אבל מה לעשות?

"אבל מה לעשות? (דוגמה למה לא לעשות: לבוא עם מצגת פאואר פוינט)", שטויות במיץ עגבניות, 90% מתעשיית הסטארט אפים מגייסת באמצעות מצגת. אז כמובן וידאו רמה מעל מצגת אבל לומר "מה לא לעשות" זה פשוט לא נכון


3. GIT | 2 אפריל 2014

אחלה כתבה! פוגעת בול :)


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.