6 אפריל 2014 | נורית שבי ומיכלי מררי
הקוד הנשי פוצח: כך תצליחי עם הסטארט-אפ שלך

נשים יזמיות הן מיעוט בעולם ההיי-טק. זה לא אמור לעצור אתכן לרגע

רבות הנשים שיש בידן רעיון טוב לסטארט-אפ, רצון גדול להצליח ואפילו תכנונים עתידיים על הרווחים(וילה בארסוף? שופינג בניו-יורק גם לא בתקופות הסייל, מישהי?). אלא שכשהן ניגשות למלאכה, הן צריכות לעבוד בעיקר מול גברים הנמצאים בתפקידי מפתח, שלא תמיד מבינים אותן ואת קו המחשבה הנשי.

 

יותר מפעם אחת נשאלנו בישיבות "אז מי הטכנולוג?" , "מה, אתן יודעות לכתוב קוד?" או במילים אחרות: איפה הגבר הטכנולוגי שיודע לתרגם את הרעיון והחשיבה שלכן למוצר טכנולוגי.

 

הרוב הגברי השולט בתעשייה. קליטת הנשים הדלה בתעשייה הזו יוצרת בעייתיות, דבר הבא לידי ביטוי בשעות העבודה הארוכות, הנסיעות התכופות לחו"ל, היעדר חיי חברה, הערות סקסיסטיות המפוזרות לאוויר לעיתים תכופות ובעיקר הניסיונות הקשים להסביר למשקיעים ומקבלי החלטות גבריים, מהם היתרונות בפיתוח פיצ'רים וחוויות משתמש המכוונות לקהל הנשי או לקהל מוטה עיצוב.

 

למרות כל הקשיים מסביב, יכולות ההישרדות שלנו כמו גם רמות היצירתיות שלנו הן גבוהות. אין כל ספק שאם נמצא בידך רעיון מספיק טוב שעונה על צורך שלא סופק, מוטיבציה גדולה להצליח וכמובן כמות מספקת של עצבים להכלת המין השני - את נמצאת בדרך הנכונה (והנשית) להוביל את הסטארט-אפ שלך להצלחה.

 

כנשים שהצליחו להרים סטארט-אפ מצליח, איגדנו עבורך כמה עצות שהיינו שמחות מאוד לשמוע כשהקמנו את MXIMO, אבל נאלצנו להבין תוך כדי תנועה:

 

1. את מיעוט בעולם גברי? תאהבי את זה

 

אנחנו מזהירות מראש, אין לכן מה להתעסק כל היום בכך שאף אחד לא מבין אתכן.

 

נגלה לכן סוד: אתן צודקות. מי שמתעסקת בכך מבזבזת אנרגיה יקרה. אין מישהי שלא רוצה להיות מיוחדת וייחודית בסביבתה ועולם ההיי-טק מספק לך את זה ביג-טיים.

 

נסי ליהנות מהסיטואציה ולמנף אותה לטובת קידום הרעיון שלך. איך אומרים בלוריאל? Because you're worth it.

 

2. הפגיני עוצמה נשית

 

לאחר שנים של ניסיון, אנחנו יכולות לומר לך שכל גבר בכל תפקיד, מכבד אישה חזקה שמודעת לעוצמה שלה.

 

ברוב הפגישות אתן תפגשו גברים, בעיקר בחיפוש אחר משקיעים. אל תתנו לעובדת היותכן נשים לבלבל אותם.

 

הגיעו מוכנות, מקצועיות ועם ביטחון עצמי. דעו לדבר על המוצר, ובשלב המשא ומתן מונחים כמו ואליואציה, שווי שוק, גיוסי הון, חוזים והסכמים - כל אלו הם חלק בלתי-נפרד מהיום-יום של יזמיות, שלרוב מתנהל מול חדר מלא גברים.

 

תלמדי לדבר באותה רמת בטחון על מספרים ועל כמה את, החברה שלך והמיזם שלך שווים .שימי לב גם לשפת הגוף שלך ואמצי תנועות המדגישות שליטה.

 

3. הצטיידי בכמויות בלתי-נדלות של סבלנות

 

יכולת הקליטה הגברית לרעיונות הגאוניים שלנו, היא איטית (בלשון המעטה).

 

אין ספק שלהסביר להם אלגוריתמים וחישובים כלכליים שונים, זה החלק הקל. אבל תחשבי כמה קשה להסביר לקבוצת גברים שעתיד הסטארט-אפ שלך בידם, את שיקולי העיצוב  ועיצוב חווית המשתמש שלך;למה בחרת Flow  או עיצוב מסך כזה או אחר, ולמה יש ורוד פוקסיה בצבעי הלוגו החברה.

 

קחי נשימה ארוכה לפני שאת נכנסת לחדר הישיבות ותקווי לטוב. בסוף גם הם מבינים.

 

4. נכנסתן לעולם הסטארט-אפ, נא להתנהג בהתאם

 

רוצות שיתייחסו אליכן במקצועיות? למדו את השפה והז'רגון המקצועי, למדו מהם המדדים שלפיהם נמדדות חברות טכנולוגיה בתעשייה הזו, ותשלטו במספרים, ו...כן, בבואכן לפגישות גיוס - תתלבשו כמו נשות עסקים.

 

קוד הלבוש בארץ בכלל ובעולם הסטארט-אפ-ניישן הוא לא פורמלי כלל: ג'ינס, טי-שירט וסניקרז, הם קוד הלבוש של הסטארטאפיסט המצוי.

 

את יכולה לבחור  to Dress UP or Dress Down. יש לך מקום להיות יצירתית לגוון.

 

5. תאמיני בעצמך ובסטארט-אפ שלך

 

הדבר החשוב ביותר לכל סטארט-אפיסטית מתחילה הוא אמונה. את חייבת להאמין קודם בעצמך, להכיר טוב את היכולות שלך - גם את החוזקות וגם את החולשות. את צריכה ולזכור שאת מובילה שינוי, ממש כמו אוויטה פרון, רק בגרסת ההיי-טק.

 

ביום הראשון בו תאבדי אמונתך, את יכולה להביא איתך לעבודה קרטון חום קטן, לארוז את החלום ולחזור הביתה.

 

6. תאמצי מודל לחיקוי

 

אמנם את מעוניינת שהסטארט-אפ שלך כמו המודל העסקי יהיו חפים מחיקויים, אך בתור סטארטאפיסטית, מצאי לך מודל נשי לחיקוי.

 

עולם הסטארט-אפ הוא אמנם מאוד גברי, אבל אפשר למצוא לא מעט יזמיות בעולם שעשו את זה בגדול.

 

קחו לדוגמה את מריסה מאייר, מנכ״לית yahoo העולמית. היא הודיעה לעולם שהיא בהריון בדיוק ביום שהמינוי שלה יצא אל הפועל, למרות הגבות שהורמו, היא נכנסה לרשימת 50 הנשים המשפיעות בעולם של מגזין Fortune ואף זכתה בארה״ב לתואר ״ההריונית החזקה ביותר בעולם״. שאפו. מעריצות את האומץ.

 

7. תשמרי על קשר עם החברות שלך באמצעים טכנולוגיים

 

תודיעי לחברות שלך שנסעת לצמיתות לעולם שכולו טכנולוגיה והדרך היחידה שלך לראות אותן היא דרך הסקייפ או ה-FaceTime בסלולארי.

 

אם הן ממש רוצות קפה, תמיד תוכלי לשלוח להן אייקון אספרסו בוואטאפ. נמליץ בהקשר זה למצוא קבוצת תמיכה של נשים יזמיות. הן יהפכו לחברות החדשות שלך ותוכלי להיעזר בהן וללמוד מניסיונן.

 

לסיכום, אנחנו נשמח תמיד לראות עוד ועוד נשים ממלאות את משרדי המנהלים בקריות ההיי-טק השונות.

 

בינינו, אנחנו אלה שחושבות על כל הדברים החשובים בחיים ראשונות (יש לנו בלעדיות על המשפט האלמותי "אמרתי לך"), כך שאין סיבה לא לעשות מזה סטארט-אפ.
 

תגובות

1. דניאל | 7 אפריל 2014

"(וילה בארסוף? שופינג בניו-יורק גם לא בתקופות הסייל, מישהי?)" - זו פסקת הפתיחה שלכם בכתבה על העצמה נשית?

"רבות הנשים שיש בידן רעיון טוב לסטארט-אפ, רצון גדול להצליח ואפילו תכנונים עתידיים על הרווחים (וילה בארסוף? שופינג בניו-יורק?)" - זה כל מה שמעניין נשים, קניות ובית גדול? מנציחים סטריאוטיפים מטופשים. יש נשים מתכנתות, יש נשות עסקים, בעלות שאיפות גדולות לשנות את העולם ולהצליח - ולא למטרות שופינג. הפתעה!


2. סטארט-אפיסטית נקבית | 7 אפריל 2014

קולעות בול! טיפים מעולים!!

זה ממש מה שהרגשתי ועדיין מרגישה, בתעשייה הגברית כל כך.
לפחות את עניין השופינג בניו יורק מימשתי :)


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.