12 אפריל 2014 | מערכת StartIsrael
"האקזיט הופך מאירוע חד-פעמי לתהליך מתמשך"

ברוורמן: "אנחנו כלכלת אקזיט. הסדרת מימון המונים היא קריאה לשינוי"

"אנחנו כלכלת אקזיט וכלכלה כזאת אינה יעילה לטווח ארוך. השאלה היא איך בונים כלכלה בת-קיימא? הצעת החוק להסדרת מימון המונים לעסקים קטנים ובינוניים היא קריאה לשינוי", כך אמר פרופ'  אבישי ברוורמן, יו"ר ועדת הכלכלה, בכנס מימון ההמונים שהתקיים ביום חמישי האחרון באוניברסיטת תל אביב.

 

ברוורמן הציג בכנס את עיקרי הצעת החוק המציעה להסדיר בישראל את האפשרות למימון המונים של עסקים קטנים ובינוניים, ביניהם חברות סטארט-אפ, בתמורה למניות בחברה.

 

ברוורמן הצביע על הקושי שבו נתקלים כיום עסקים קטנים ובינוניים בקבלת אשראי ובפתרון האפשרי שמציעה אפשרות מימון ההמונים. "אני מאמין בחוכמה של קבוצה", אמר ברוורמן.

 

בהצעתו של ברוורמן יש כמה הצעות לאיזונים בהגנה על המשקיעים והסדרה של חובות החברה המגייסת, ביניהם הצגת דוחות כספיים, הצגת תוכנית עבודה, הסברת הסיכון למשקיעים. בהצעה גם נכתב כי בכל קמפיין גיוס יהיה משקיע עוגן, שהוא "משקיע מתוחכם", כדוגמת בנק או גוף השקעות, שיש לו חלק גדול יותר בגיוס, אך זכויות שוות לשאר המשקיעים.

 

הצעת החוק מנסה להשוות את המצב החקיקתי בארץ לזה הקיים כבר בכמה ארצות בעולם, ביניהן ארה"ב, בריטניה ואיטליה.

(ברוורמן בכנס באוניברסיטת תל אביב)

 

בכנס השתתף גם יו"ר הרשות לניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, שהסביר על הקשיים בתחום וכיצד ראוי שהרגולציה בארץ תפקח על התחום. האוזר הצביע על כמה שאלות פתוחות בתחום, ביניהן לגבי היקף הגיוס המירבי שיותר לחברות, האם ניתן יהיה לאפשר גיוס חוב, ומה תהיה זהות המשקיע המתוחכם.

 

בכנס השתתפו מובילי התחום בארץ, ביניהם עו"ד איל בר-צבי ממשרד בר-צבי את בן-דב; ברוך לבנון, יו"ר איגוד מימון ההמונים הישראלי (ISCA); דן מרום, חוקר בתחום מימון המונים; אמה בוטין, יזמת ומחברת ספר בתחום היזמות; יגאל אלקסלסי, יו"ר eLoan; אריק מרמשטיין מ-Mimoona; גדי מזון מ-OurCrowd; יוסי מאירי, מנכ"ל HeadStart.

 

"מייצרים שינוי חברתי שמחזק את העובדים"

 

אורן הראל, יו"ר זירת הסחר האינטרנטית  PrivatEquity.biz, מסביר כיצד משפיעת זירות מימון ההמונים באקוויטי על אפשרויות הגיוס ועל הקשר של העובדים לחברה: "בשנים האחרונות תחום ה-FinTech, החיבור בין טכנולוגיה לפיננסים, מתפתח בצורה מרשימה. אחד מאפיקי ההתפתחות הזאת הוא התפתחות של מודלים חדשניים לגיוס הון, ביניהם גם המעבר למודל הקראוד פאנדינג. זירת הסחר האינטרנטית הישראלית PrivatEquity.biz שייכת לקטגוריה הזו".

 

"לראשונה בישראל עובדים לשעבר, מייסדים ועובדים קיימים בעלי זכויות (מניות פרטיות ו/או אופציות) יכולים להציע למכירה ניירות ערך שבבעלותם למשקיעים פרטיים".

 

"אנחנו הפנים החדשות של ה-FinTech, מכיוון שאנו מאפשרים למייסדים, עובדים ועובדים לשעבר להגיע להון עצום שקיים בארץ ובעולם ומחפש את דרכו להשקעה בחברות היי-טק פרטיות שנמצאות בצמיחה".

 

"אנחנו מייצרים שינוי חברתי-תרבותי שמחזק את העובדים ואת החברות בארץ, ומעניק ערך מוסף להחזקה בניירות ערך של חברות פרטיות, גם אם ההחזקה הינה בשיעורים קטנים. כתוצאה מכך, האקזיט הופך מאירוע לתהליך מתמשך".

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.