25 יוני 2013 | מערכת StartIsrael
לעבוד עם פרילנסרים: מהן הזירות המובילות למציאת פרילנסרים?

עבודה עם פרילנסרים בתחילת הדרך מאפשרת צמצום עלויות בשלב הסיד של החברה. לפני שמפרסמים את המודעה כדאי לקחת בחשבון כמה דברים

 

אחת הדרכים לחסוך בעלויות בתחילת הדרך בחברות סטארט-אפ היא להוציא חלק מהעבודות הנעשות בחברה לבעלי-מקצוע חיצוניים. בעל המקצוע,הפרילנסר, מקבל שכר לפי שעה או לפי פרויקטים. לרוב, העבודה עם פרילנסרים נפוצה בתחומים שבהם נדרשת עבודה מקצועית לטווח קצר. תחומים מובילים לעבודות פרילנס הם גרפיקה, צילום, פיתוח אתרים, כתיבת תכנים וקידום אתרים.

 

בכדי לעבוד ביעילות עם פרילנסר כדאי להציב יעדים ברורים לפי אבני-דרך מוסכמות. את התוצאות יש לבחון מעת לעת ולבצע התאמות נדרשות. בנוסף, כדאי לקבוע כבר בשלבים הראשונים כיצד תתבצע העבודה בפועל. הפרילנסר לא בהכרח עובד בשעות העבודה ובלוחות הזמנים שלכם, ולכן יש לסכם מבעוד מועד את הפרטים בנוגע למיקום העבודה, משובים, שיפורים, דרכי התקשרות וכדומה, וזאת בכדי לתאם ציפיות בין שני הצדדיים ביחס לעבודה היומיומית. עבודה עם פרילנסרים צריכה להיות מעוגנת בחוזה מתאים. החוזה יכלול את תנאי השכר וגם הגנה על זכויות הקניין של המיזם ושמירה על סודיות.

 

למרות שהפרילנסר אינו חלק אינטגרלי מן החברה, הוא שותף פעיל במיזם וחשוב ליצור אווירה של שותפות בינו ובין החברה. עבודה מוצלחת עם פרילנסר יכולה להוביל להעסקה ארוכת-טווח, העסקה במתווה של שכיר או לשותפות ולכן יש לשמור על תחושת שותפות לדרך לאורך תקופת העבודה המשותפת.

 

היכן ניתן למצוא פרילנסרים?

 

בישראל פועלות כיום כמה זירות פרילנס שבהן ניתן לפרסם עבודות ולקבל הצעות מחיר מהפרילנסרים. התשלום מתבצע לרוב כשיעור מסך העסקה, כאשר התשלום מועבר דרך האתר. כמובן, ניתן לפרסם עבודות פרילנס גם באמצעות אתרי הדרושים הגדולים.

 

אתרים פרילנס בארץ:

 

ישנן כמה זירות פרילנסרים בארץ, כשמרביתם מתעסקים בפעילות דומה בתחומי האינטרנט – עיצוב, בנייה, תכנות ופיתוח, לצד כתיבה, עריכה, תרגום וגם קולנוע ותיאטרון, למקרה שאתם זקוקים לשחקנים ובמאים לסרטוני התדמית שלכם. באתרים המקומיים פרסום הפרויקט הוא לרוב בחינם כשהאתר מקבל עמלה על התיווך בין המציע לנותן השירות. האתרים המובילים בארץ הם: 

 

1. XPlace
2. FreeLancerim
3. xpx
4 . Vlancer


אתרי פרילנס בחו"ל:


1. elance ו-oDesk. קיימות זירות פרילנסרים רבות ברשת וכדאי לבצע חיפוש מדוקדק לפי הצרכים שלכם. שני האתרים המובילים בתחום הם elance ו-oDesk שמאפשרים לפרסם תיאור של הפרויקט וקבלת הצעות עבודה מפרילנסרים. זירה נוספת היא DoNanza, שהוקמה בישראל ופונה לשוק העולמי.


2. 99designs – זירת הצעות פומביות בתחום העיצוב. אם אתם זקוקים לעיצוב לוגו, דפי אינטרנט או אפילו עיצוב לאפליקציה למובייל, באתר ניתן לפרסם את ההצעה שלכם באופן מפורט ולקבל הצעות עיצוביות ממעצבים מכל העולם, מהן תבחרו אחת. בזמן פרסום המכרז תציעו את המחיר שאתם מוכנים לשלם כשלאתר יש מחירי מינימום, שנעים מכ-300 דולר ומעלה. אמנם לא מדובר במחירים זולים בהכרח, אך בתמורה למחיר אתם מקבלים מגוון רב של הצעות.


3. fiverr - אתר לביצוע מיקרו-מטלות: אתר "פייבר" הוא שוק שבו אנשים מציעים עבודות שהם מוכנים לבצע תמורת חמישה דולרים בלבד. אמנם לא תוכלו למצוא כאן דברים מקיפים, אבל הקלטה של טקסט באנגלית לסרטון התדמית שלכם, או תרגומים קצרים עשויים להיות שימושיים ולחסוך התקשרות עמוקה עבור מטלות קטנות.
 

תגובות

1. אפי | 22 יוני 2016

אני חושב שהגיע הזמן לעדכן את המאמר והשאיר רק את אתר וילנסר ו-xplace ברשימה

משום שהמאמר מקודם יפה תחת הביטוי פרילנסרים, אנשים נכנסים למאמר ולא מקבלים את המידע המדויק. אשמח אם תוכלו לעדכן את המאמר, ואף ממש אוקיר תודה אם תוכלו לעדכן אותי על כך :)


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.