27 אפריל 2014 | יובל מעוז
למרות השפע בארץ: לבחור דווקא באקסלרטור מחו"ל

פרידה עיסא היא מנכ"לית סטארט-אפ שבחרה בתוכנית האצה ספרדית. היא מסבירה למה

 

תוכניות ההאצה לסטארטאפים צמחו בשנים האחרונות בקצב מהיר. ריבוי האקסלרטורים בארץ הוביל לתחרות רבה על היזמים המקומיים, ובכל זאת, יש כאלה שמחליטים לבחור דווקא בתוכנית האצה מחוץ לישראל.

 

פרידה עיסא היא מנכ"לית GeniusMatcher, חברה ישראלית שמפתחת פתרון לניווט בתוך מבנים כמו קניונים, מוזיאונים ותערוכות.

 

החברה שמנהלת עיסא נמצאת כיום בתוכנית ההאצה Wayra, האקסלרטור של ענקית התקשורת הספרדית טלפוניקה, שאחד מבכיריה, גארי סטיוארט, ישפוט בתחרות הסטארטאפים של TAU Innovation Day ב-13 במאי באוניברסיטת תל אביב.

 

GeniusMatcher מונה שני מייסדים ושני עובדים. החברה נמצאת באקסלרטור מזה חודשיים מתוך שמונת חודשי התוכנית. עד לפני התוכנית לא גייסה החברה הון ממשקיעים וכעת היא נמצאת בגיוס של 600 אלף דולר, כש-420 אלף דולר מתוכם הובטחו.

 

הזמנו את פרידה לספר על החוויה שלה באקסלרטור מחו"ל, מה היתרונות של הבחירה ומדוע לצאת לתוכנית האצה בחו"ל:

 

מה מפתחת Genius Matcher?

 

 

"Genius Matcher היא חברה ישראלית שמפתחת פתרון לניווט תוך מבני. הפתרון שאנחנו מפתחים לא כולל חומרה ומתבסס על זיהוי המיקום בעזרת המצלמה של המכשיר, הצגת כל הסביבה בתלת-מימד והבאת כל התוכן של מה שקורה מסביב ועם מי ניתן לחלוק את הביקור בתוך אפליקציה אחת".

 

מהם השיקולים בבחירה לצאת לתוכנית בחו"ל על-פני הארץ?

 

 

"התנאים בתוכנית בינלאומית יותר טובים על הנייר מהתנאים של תוכניות בארץ מבחינת ההשקעה הכספית, אבל בסוף זה מתאזן עם עלות השהייה הגבוהה במהלך תוכנית ההאצה. לכן השיקול הכספי לא ממש משנה כשרוצים לבחור תוכנית בינלאומית או לא".

 

"אחד הדברים הכי חשובים שנמצאים בתוכנית בינלאומית ולא נמצאים בתוכנית שמתקיימת בישראל זה השוק. אם נמצאים בשלב שבו יש מוצר מוכן יחסית, או שאתם מעוניינים בהרצת פיילוט, השוק נמצא מסביבך. לכן, בנוסף לאפשרויות להתקדם עם פיתוח המוצר ומציאת מימון, יש גם את ההזדמנות להשיג לקוחות ושותפויות עם חברות בעלות שם בינלאומי".

 

למה בחרתם לבצע השקה בחו"ל?

 

"כבר לפני ההשקה שלנו שבוצעה בספרד, הומלץ לנו, גם ממשקיעים ישראלים, לא להשיק את המוצר בישראל מחשש שהשוק בישראל לא מייצג שוק בינלאומי".

 

"דבר נוסף שדחף אותנו להשיק בחו״ל הוא העובדה שהמתחרים שלנו היו פרוסים בכל הקניונים בספרד ורצינו להוכיח שהלקוחות לא מרוצים מהטכנולוגיה של המתחרים והם קונים את המוצר שלנו במקום. אחרי חצי שנה מההשקה של המוצר יש לנו 8 לקוחות בספרד שעומדים להפוך ל-100-50 לקוחות עד סוף השנה. עדיין התקדמנו בקצב איטי וחיפשנו תוכנית שתעזור לנו לפרוץ גלובאלית ולגייס מימון".

 

"אחת הסיבות העיקריות שהוליכו להצטרפות שלנו לתוכנית של Wayra UK היא העובדה שטלפוניקה עומדת מאחוריה ודואגת ישירות לקידום החברה גם מול משקיעים וגם מול לקוחות פוטנציאלים ומציאת שותפויות כבר בשלב מוקדם. לכן מצדנו במהלך התוכנית אנחנו רצים במקביל להשקעה, מציאת לקוחות דרך טלפוניקה ומציאת לקוחות או שותפיות באופן עצמאי".

 

 

"מבחינת כיסוי תקשורתי, אירועים שהתוכנית או אירועים שמתקיימים בעיר מסוקרים על-ידי התקשורת ומגיעים למדיה הבינלאומית. זה עוזר המון לפרוץ לתודעה הבינלאומית".

 

"הצטרפות לתוכנית בינלאומית, לא תמיד, אבל במקרה שלנו, חייב אותנו בפתיחת חברה בריטית וזה מקל על משקיעים זרים להיכנס ועבור הלקוחות שמעדיפים להשקיע או לעבוד עם חברה לוקאלית".

 

האם הסביבה החדשה והשפה השונה לא מקשים על יזמים ישראלים לצאת לחו"ל?

 

"אני חושבת שמגבלת השפה איננה מכשול ליזמים מהארץ אבל מה שכן משנה זה המעבר לסביבה חדשה לגמרי, כאשר הכל נבנה מאפס, נטוורקינג מאוד חשוב, להכיר אנשים שיכירו לך אנשים, אין כאן את ההנחה שאתה מכיר מישהו, ידיד שלך מכיר או משהו דומה, את זה עושים לבד בתוך מסגרת התוכנית שמקיימת המון אירועים כדי לאפשר זאת וזה שווה את המאמץ".

 

"השותף שלי ספרדי אבל מת על ישראל. תמיד מזכירים כאן את ישראל כרפרנס להצלחת תעשיית הסטארטאפים וזה גורם לשנינו תחושת גאווה". 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.