31 מאי 2014 | מערכת
3 תפקידים שכל ארגון צריך

מיהם האנשים שהחברה שלכם לא יכולה בלעדיהם? הנה שלושה שאתם חייבים

ארגון מבוסס על שיתוף פעולה בין מספר רב של בעלי מקצוע, וזאת על מנת להגשים את היעדים הספציפיים שלו. ברור שככל שחלוקת התפקידים ברורה יותר, וכלל שכוח האדם שעומד לרשות הארגון מנוסה ומקצועי יותר, כך גדלים הסיכויים לתפעול יעיל של הארגון. ובכל זאת, בין כל בעלי המקצוע, יש כאלה שדומה שפשוט לא ניתן לוותר עליהם בארגונים, בלי קשר לתחום הפעילות או היקפם. אז באילו בעלי מקצוע מדובר?

 

מנהל רשת

 

התפקיד המרכזי הראשון שחשוב לאייש בכל עסק או ארגון הוא מנהל רשת. ברמה הכללית, מדובר על איש מקצוע שאחראי על התקשורת המיטבית בין מערכות המחשבים השונות שפועלות בארגון, ואשר צריכות להיות, מטבע הדברים, מקושרות ביניהן. מנהל הרשת לא רק יגדיר את המאפיינים הספציפיים שיביאו לתקשורת מיטבית, מהבחינה הזו, אלא גם ידאג לתחזוקת הרשת – היא, כמובן, אינה חפה מבעיות.

 

תפקידים אחרים של מנהל הרשת הם אבטחת מידע, גיבוי ושחזור מידע (בעת הצורך), כמו גם התנהלות מול ספקים, עובדים או אפילו לקוחות. כאשר מנהל הרשת לא מבצע את תפקידו נאמנה, וכאשר הרשת בארגון אינה פועלת כראוי, ההשלכות האפשריות הן פגיעה אנושה בשטף העבודה, הפסדים כספיים עצומים או אפילו פגיעה תדמיתית בעסק.

 

מנהל שיווקי

 

כל ארגון ניצב בפני תחרות בין לא מעט גורמים. זהו אחד ממאפייני העת הנוכחית, ועובדה המצריכה דאגה לשיווק שחייב להיות מופתי. כך, ארגון ספציפי ישקיע מאמצים ומשאבים רבים בהיבט השיווקי, התדמיתי או הפרסומי שלו, כאשר לרוב הבחירה היא בכמה יותר פלטפורמות (בהתאם למה שמאפשר התקציב): החל מקמפיינים לאמצעי התקשורת או מודעות לעיתונות, דרך מוצרי פרסום ועד לפעילות המקוונת ברשתות חברתיות.

 

מנהל שיווק חייב להיות מושם בראש התהליכים האלה. הוא זה שמחליט על חלוקת המשאבים וכוח האדם, מה שמאפשר פעילות בכל החזיתות. בנוסף על כך, המנהל השיווקי מגדיר מראש יעדים לכל מאמץ שכזה, ותוך בקרה על התנהלותם מחליט האם נדרש לשנות אסטרטגיה, או שמא להישאר באותו קו.

 

חשב שכר

 

על מנת שעובדים של ארגון מסוים יעשו את עבודתם נאמנה, עליהם לקבל את כל התנאים המגיעים להם על פי חוק. כאשר מדובר בארגונים המעסיקים מספר עובדים, ברור שנדרש גורם מקצועי שיהיה אחראי על היבט חשוב זה בעבודתם, והוא תלוש השכר. החשב, בהתאם לתנאי החוזה, להיקף המשרה ולפעילות העובד בחודש נתון, יהיה אחראי על קביעת גובה המשכורת המשולמת לעובדים, כולל כל אותם קיזוזים הנדרשים על פי חוק.

 

כיום, עבודתו של חשב השכר אינה מבוססת על מחשבון בלבד, כמו בימים עברו, אלא על מערכות ממוחשבות מתקדמות. ועדיין, חשוב שהוא יהיה מקצועי, בעל הכשרה מתאימה ומעורה בשינויים החלים בתחום השכר חדשות לבקרים. המדובר הוא בתחום דינמי, בו נערכות הכשרות מקצועיות לחשבים באופן תדיר, ותחום המצריך גם יחסי אנוש מהשורה הראשונה עם אוכלוסיית העובדים.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.