8 יולי 2014 | שגיא קוז'וך
מעביר את העסק למחשוב ענן? קבל חמישה טיפים מנצחים

לאט אבל בטוח, עובר העולם כולו לשימוש בטכנולוגיה החדשנית. הגיע גם זמנך להצטרף לקידמה? מזל טוב! הנה כמה נקודות חשובות להצלחה במשימה

מחשוב ענן הוא חלק בלתי נפרד מעולם טכנולוגיית המידע מזה זמן רב. לא ניתן להתעלם מהאטרקטיביות של שירות זה, כמו גם מהדיון בשאלה מתי יהפוך נפוץ לשימוש המוני ובקרב חברות קטנות בפרט. בארה"ב למשל, יותר ממחצית בתי העסק מדווחים על שימוש בפלטפורמה כלשהי של מחשוב ענן כחלק מהתשתית הטכנולוגית שלהם. בשנה האחרונה מיצבה את עצמה תמיכת הענן כמודל מוביל בתחום המחשוב העסקי אצל האמריקאים, כשלפי נתונים  51% מעומס העבודה מעובד בשירות לעומת 49% במבני IT מסורתיים.

 

בעוד שקצב השימוש במחשוב ענן הולך וגדל, חברות רבות עדיין חושבות האם וכיצד לעבור לענן. מניסיון, ככל שתעשה את המעבר מוקדם יותר כך תוכל להניב תוצאות מהירות, להוזיל עלויות ולייעל תהליכים בחברה. לצד יתרונות אלו, המעבר לענן הוא פרויקט שיש לשקול בכובד ראש ובהתאם לאסטרטגיית מקסום המשאבים במיקוד העסקי ולא בתשתיות.

 

הנה חמישה טיפים שחשוב לזכור בתהליך המעבר לענן:

 

איך להבטיח את הצלחת העסק שלך?

כפי שארחיב בהמשך, חשוב מאוד שספק הענן הנבחר יספק את הטכנולוגיה והשירותים הטובים ביותר, ואבל אלה לא הקריטריונים היחידים במשוואה. במרוצת הזמן העסק שלך יגדל ויתרחב, ולכן חשוב למצוא ספק שיוכל לתמוך ולעזור לך במסע הזה. מומלץ לראות בספק הנבחר שותף אמיתי, אמין ונגיש, שילווה אותך לכל אורך הדרך.

 

חשוב לוודא שספק הענן הנבחר עובד לפי כל הנהלים והטכנולוגיות העדכניים ביותר בתחום. כדאי להעדיף כזה שמציע שירות לקוחות מסביב לשעון, במטרה לענות על כל שאלה ולטפל בבעיות במהירות האפשרית. לפני שאתה מתחייב לשירות כזה או אחר, וודא שהספק יכול לעמוד בדרישות התשתית שלך מבחינת משאבים וביצועים לתקופה ארוכת-טווח.

 

על מה חשוב שתקפיד בבחירת ספק?

עובר למחשוב ענן בפעם הראשונה? כדאי שתתעדכן בטכנולוגיות ובשירותים החדישים ביותר, ובזכות הידע החדשני תאתר את הספק בעל השירותים המתקדמים ביותר. כמו בהחלטות עסקיות רבות, השאיפה הכמעט אוטומטית היא להיענות להצעה בעלת העלויות הנמוכות ביותר. אבל אסור לשכוח שרמת שירות הענן תשפיע ישירות על השירות שתספק ללקוחות שלך. כדאי לבצע בחירה מחושבת, ולא להתפשר על האיכות, היציבות וביצועי התשתית.  גם מיקום הוא שיקול חשוב: ספק שהתשתיות שלו קרובות יותר יאפשר ביצועים טובים משופרים, ולפיכך שירות טוב יותר ללקוחותיך.

 

 

 

 

באיזו טכנולוגיה עלייך לבחור?

סוד ההצלחה של מעבר עסקי למחשוב לענן טמונה בתשתיות המשמשות את הספק. עליך לוודא שהוא פיתח אותן תוך שימוש במוצרים ובטכנולוגיות הטובים ביותר שהשוק יכול להציע, וכן שבידיו פתרונות ווירטואליזציה ראויים, שרתים אמינים, יכולות אחסון גמישות ותשתית אבטחה אמינה.

 

מי יכול לעזור לך?

אם אין לך צוות IT בחברה, כדאי לשקול גיוס מומחה חיצוני להכנת התשתית למעבר. המומחה ילווה אותך לאורך הדרך, וביכולתו ולפתור כל תקלה שתצוץ  או לשמש כאיש קשר מול תמיכת הספק. אם אין ברצונך למנות איש מקצוע יעודי, בחר ספק שיוכל למלא את החלל ולהדריך אותך באופן קשוב והולם.

 

כמה בדיוק זה עולה לך?

בעל החברה ומנהל ה-IT חייבים להעמיק בהסכם השירות עם הספק. האם בהסכם מפורטים כל השירותים והתוספות השונות עליהם תשלם? ומה לגבי אותיות קטנות בהן חבויות עלויות לעתיד? עמוד על התמורה המדויקת ביחס לעלות הכוללת. אחרי הכל, מדובר בסכום שעומד להשפיע על התקציב השנתי שלך. במידה והספק הנבחר מקפיד על שקיפות, כמו גם על מבנה עלויות פשוט וברור, כנראה שהוא הגוף המתאים למשימה שלכם.

 

ספק טוב - ערובה להצלחה

שגשוג עסקי נרכש בעבודה קשה, ותוך מיקוד ממושך במוצר, בבידול השיווקי ובדרכים בהן מושכים ומשמרים לקוחות. זו בדיוק הסיבה שאת הדאגה לנושא טכני כמו תשתיות ה-IT של העסק, אפשר וצריך להותיר לספק הענן ולמומחים. החשש מהסתבכות והוצאות מיותרות אמנם טבעי, אך במהרה תגלה שהמעבר למחשוב ענן מקל עלייך את המלאכה היומיומית. כמנהל חברה עסקית, תזכה לראות כיצד העסק שלך הופך ליעיל, גמיש  ורווחי יותר.

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.