19 אוגוסט 2013 | נויה ליזור
אימיילים: כיצד להישמר מלהיכלל ב"דואר זבל" ומתי עדיף לשתוק?

הקושי בשיווק באימיליים הוא לא רק להשיג נמענים אלא גם לשמור עליהם. לפניכם כמה כללים

 

 

פתחתם סטארט-אפ חדש? היכונו לאחד האתגרים המרכזיים בכניסה לשוק: הבאת תנועה לאתר האינטרנט של החברה. בין אם תעשו זאת בעזרת ערוצים חינמיים או בעבור תשלום, הכסף והמאמצים עלולים להתבזבז אם לא תמצאו דרך למקד את השיווק באנשים המגלים עניין במה שיש לכם להציע. ברגע שהם עוזבים את האתר, רוב הסיכויים שלא תשיגו את תשומת ליבם בשנית.
 

אחת הדרכים האפקטיביות ביותר לאתר משתמשים פוטנציאלים המבקרים באתר החדש היא לעודד אותם להירשם לתכנית האימייל של העסק, וזאת בכדי לשווק את המוצרים או השירותים שאתם מציעים באמצעות דוא"ל. אפילו בשלב מוקדם בחיי סטארט-אפ, כשאתר האינטרנט הרשמי והמלא טרם הושק, כדאי ליצור דף נחיתה בסגנון "coming soon"  במטרה לעורר ציפייה לקראת ההשקה ולאפשר למבקרים בעמוד להירשם באמצעות אימייל לקבלת עדכונים.

 

שיווק באמצעות דוא"ל נחשב לאחת מהשיטות המוצלחות ביותר לשווק בעידן הדיגיטלי. ברגע שמישהו נרשם מיוזמתו לתכנית האימייל שלכם, קיבלתם ממנו אישור ליצור עמו קשר בתוך תיבת הדוא"ל הפרטית שלו, הנחשבת לנדל"ן שיווקי איכותי ביותר. אך זוהי רק ההתחלה. אתם רק שחקן אחד מתוך משווקים רבים הנלחמים באותו שטח עבור תשומת הלב של הנמען. האתגר הראשי הוא לבלוט ולענייו את הנרשם בכל פעם מחדש. כל עוד הנמען מרגיש שהאימיילים שלך מהווים תועלת, הוא ימשיך להרשות לך להציע לו עוד הזדמנות להקליק, להוריד או לקנות משהו.

 

בניית תכנית שיווקית באמצעות דוא"ל היא משימה שעלולה להבהיל איש שיווק חסר ניסיון בתחום הזה. בטור הנוכחי ובטורים הבאים אפרט על נושאים בסיסיים ומתקדמים שיעזרו ליעל תכניות אימייל. נתחיל עם רשימה של צעדים מומלצים לאנשי שיוווק בדוא"ל בתחילת דרכם:

 

1. חפשו ספק שירותי אימייל המספק מערכת מקצועית לשליחת אימיילים שיווקיים

 

אחד היתרונות המרכזיים לשליחת אימיילים שיווקיים בעזרת ספק שירותי אימייל - "Email Service Provider" או  “ESP”בראשי תיבות -  הוא היכולת למדוד את נתוני ההצלחה של כל אימייל בנפרד ושל כל התכנית בכללותה. לדוגמא, ניתן למדוד את אחוז הפתיחה של האימיילים, אחוז ההקלקה על הלינקים שבתוכם, אחוז הצלחת השליחה (Delivery Rate), אחוז ההסרה של הנמענים מתכנית האימייל (Unsubscribe Rate), ונתונים מעניינים נוספים המאפשרים לך להסיק מסקנות לגבי הצלחת המיילים שאתה שולח ולנסות לשפרם בהתאם.

 

אנשי שיווק בדוא"ל מנוסים נעזרים ביכולות נוספות ומתקדמות יותר כגון פילוח רשימת תפוצה על-פי דפוס התנהגות הנמענים, לדוגמא לפי רמת הפעילות שלהם, גילוי אזורי עניין ספציפיים על ידי הקלקה על לינקים מסוימים, וכו'. המידע הנגלה בעקבות נתונים אלה מאפשר שליחת מסרים ממוקדים במיוחד, וככל שהם יותר רלוונטיים לקהל היעד, הרי שהם יותר יעילים ומניבים אחוזי הצלחה מרשימים יותר.

 

כיום פועלות הרבה חברות ESP המתאימות לעסקים בעלי רשימות תפוצה מכל קשת הגדלים, ולכן לא מסובך למצוא ESP שיתאים לצרכי העסק שלך. אתם בעלי רשימת תפוצה יחסית קטנה? מומלץ לבחון את:

 MailChimp          

  Emma         

 AWeber         

Vertical Response         

 

אם ברשותך רשימת תפוצה יחסית גדולה או אם אתה זקוק ליכולות טכניות במיוחד, שווה לבחון את:

         Silverpop

         ExactTarget

         CheetahMail

 

2.  עודדו אנשים המבקרים בכל המקומות  בהם "מתגורר" העסק שלכם באינטרנט להירשם לתכנית האימייל שלך

 

משכו אנשים להירשם לא רק באתר המרכזי אלא גם ברשתות חברתיות. ואם כבר, אל תסתירו את איזור ההרשמה אי-שם במצולות האתר או ב-footer. הציבו אותו במקום בולט ודאגו ל"קריאה לפעולה" חזקה ומפתה.

 

3. עצבו את האימיילים

 

אפילו אם זה עיצוב מינימאלי, כדי ליצור רושם טוב על הנמען, הקפידו על עיצוב האימיילים. אימייל מכוער המבוסס אך ורק על טקסט עלול לאכזב ולעיתים אפילו להשפיע על הרושם של הנמען לגבי היכולות הטכניות של החברה. אם אינכם מסוגלים לעצב בעצמכם, ישנן חברות ESP המספקות תבניות מעוצבות לבחירה.

 

4. הסרה מהרשימה וסכנת ה-SPAM

 

הוסיפו בכל התבניות של המיילים השיווקיים (בדרך כלל ב-footer) את הפרטים הנדרשים על-פי החוק, בעיקר את שם החברה, כתובת פיזית של העסק, וקישור להסרה מרשימת התפוצה (רוב מערכות ה-ESP מנהלות את תהליך ההרשמה לרשימת התפוצה וההסרה ממנה באופן אוטומטי).

 

אם לא תאפשרו דרך פשוטה להסרה מרשימת התפוצה, ייתכן מאד שנמענים מעוצבנים יגדירו את המיילים שלך כדואר זבל (SPAM), וזו אחת מהפעולות המסוכנות ביותר עבור מוניטין ה-"שולח" שלך (sender reputation). ככל שהמוניטין שלך כשולח אימיילים יותר מפוקפק, כך יגיעו יותר ויותר מהמיילים שלך היישר לתוך תיבת דואר הזבל של הנמענים.

 

5. השגתם נרשמים חדשים? ברכו אותם בברכת שלום

 

שלחו אימייל המברך את הנמען על הצטרפותו לתכנית האימייל (Welcome email) מיד עם הצטרפותו לרשימת התפוצה או לכל היותר תוך 24 שעות ממועד ההצטרפות.

 

ניתן להגדיר את שליחת ה-Welcome email  באופן אוטומטי במערכת ה-ESP). רצוי שהמייל יכלול תזכורת לגבי כל התכנים האיכותיים אליהם יוכל לצפות. ישנן מערכות ESP המאפשרות לנמענים גם לעדכן את עדיפותיהם לגבי תכנית האימייל שלך, לדוגמא את סוג התכנים בהם הם מעוניינים ואת תדירות קבלת המיילים.

 

6. אין לכם מה לומר? אל תגידו

 

אל תשלחו אימיילים "סתם" בשביל לשלוח. אם אין לכם משהו באמת מעניין, מבדר או משתלם להציע באימייל השיווקי, עדיף לא לשלוח אותו כלל. כולנו מוצפים במיילים כל יום, כך שאין לנו כח לקרוא אימיילים חסרי תועלת המהווים אך ורק בזבוז זמן.

 

מצד שני, נמענים מתרגלים לתדירות מסוימת של אימיילים שיווקיים הנשלחים אליהם ואם לא יקבלו אותם בטווחי זמן יחסית עקביים, הם עלולים לפתח רושם שלילי לגבי המותג. לכן, תכננו את תוכן האימיילים מראש ודאגו לכך שכל אחד ואחד מהם יציע משהו שווה באמת.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.