16 אוגוסט 2014 | שני פלד
מהפכה בעולם השיווק: מציאות מדומה תכבוש את הצרכן

העתיד כבר כאן, ועולם הפרסום עולה מדרגה. טכנולוגיה חדשנית תספק לצרכנים חוויות חושיות ובלתי נשכחות, ויהפכו לתנאי סף שיווקי לכל בעל עסק שלא רוצה להישאר מאחור

אחד מהעולמות המסקרנים ביותר לאדם הוא עולם החלומות. כולנו חווים חוויות כאשר אנו ישנים, מהסוג שלא נשלטות על ידינו, אך החלום הוא בעל יסודות מוחשיים ותחושתיים שהופכים אותו לעוצמתי.

 

מה אם היו אומרים לכם שהמותגים המובילים אותם את צורכים יגרמו לכם חוויות בלתי נשכחות, נוגעות, כאלו שישפיעו ישירות על הקשר שלכם למותג ואפילו יגשימו לכם חלומות? הייתם מאמינים? שוקלים לקנות? אנשי שיווק ופרסום מובילים טוענים נחרצות שכן.

 

 

השתלשלות האירועים

 

אנו צורכים מידע שיווקי ופרסומי כמעט בכל מקום אליו אנו מפנים את מבטנו. אם זה ברחוב או בבית, פרסום קיים סביבנו ללא יכולת לחמוק ממנו. אולי תופתעו לגלות שצרכנים רבים עדיין סופגים מידע רב מהרדיו והעיתונים, אך יהיה זה בטוח לומר שכיום את הרוב אנו סופגים מהטלוויזיה ומהאינטרנט.

 

מאז ומתמיד צעד עולם השיווק והפרסום בעקבות הטכנולוגיה. בעוד הרדיו והפרינט דועכים, הרשתות החברתיות הפכו למגרש משחקים שמתאים כמעט לכל כיס, והטלוויזיה, שעדיין נחשבת כמגרש של המפרסמים הגדולים שומרת על יציבותה. אם כי יציבות אינה יעד שמפרסמים נוטים להסתפק בו. הם מחפשים לנסוק, ולכן מותגים רבים משקיעים את מיטב כספם בשיווק הדיגיטלי, ובפרט ברשתות החברתיות. אז שם, איפה שיש פוסטים וציוצים, לייקים ושיתופים, מודעות ותכנים, נמצאים כולנו. שאלה מתבקשת היא לאן מתקדמים מכאן?

 

 

רגעים מול חוויות

 

עולם השיווק הדיגיטלי נמצא כעת היכן שרובנו הצרכנים נמצאים, כלומר ברשתות החברתיות. כיום מירב העבודה של המפרסמים ואנשי השיווק השונים סובבת סביב בניית נוכחות המותג ברשתות החברתיות, ותיעולן לקהל היעד המבוקש באמצעות מודעות ממומנות או פרסומים כאלה ואחרים. לאחרונה מסתמנת רוח חדשה נושבת בגבם של המפרסמים לכיוון עתידי ומבטיח: שימוש במציאות מדומה.

 

מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, אמר בהקשר אליה שרשתות חברתיות מבוססות על שיתוף רגעים, ומחר אולי גם על חוויות משותפות. האם הנחה זו עלולה לשנות את פייסבוק כפי שאנו מכירים אותו? מוקדם לדעת, אבל היא בהחלט עלולה לשנות את עולם השיווק והפרסום.

 

 

 

 

להגשים את חלום המפרסם

 

מותגי ענק ברחבי העולם כבר הפנימו את השינוי בכל הנוגע לשינוע עולם השיווק לכיוונים וירטואליים. במקום להתרכז בעיקר במודעות בעלות מסרים שונים על המותג ולהפיק פרסומות לא מציאותיות, חברות רבות מעוניינות להעניק לצרכן חווית מותג מציאותית, או לפחות לדמות את המציאות ככל הניתן. קחו את המותג ותנו לו להוביל אתכם לצד סיטואציות נחשקות ושלל אלמנטים מדומים כמו שמיעה, מישוש וריחוף, ומשם הצרכן כבר נמצא בידי המשווק, בדיוק כפי שבלילה אנו נמצאים בידי החלום. הענקת עוצמה כזו למפרסמים לא קיימת בשום מקום אחר, והתמסרות למותג מצד הצרכן בצורה שכזו היא גם ראשונה מסוגה.

 

כיום הכלים הראשוניים בהם משתמשים המותגים המובילים ליצירת חווית המציאות המדומה הינם יקרים ועדיין לא מממשים את מירב הפוטנציאל אליו ינסקו בשנים הקרובות. מוצרים מוכרים שרבים מתעניינים בהם הם "גוגל גלאס", אותו אב טיפוס בדמות משקפיים בעלות מסך תצוגה מתמשק עם מציאות וירטואלית, וכן משקפי המציאות המדומה של חברת Oculus" " האמריקאית שחשפה "קוקה קולה" במהלך טורניר הגביע העולמי שנערך בברזיל.

 

במהלך שיווקי זה, חתרה ענקית המשקאות לשני הישגים: הראשון, הענקת חוויה ממותגת ובלתי נשכחת באצטדיון ה"מרקנה". בעזרת המשקפיים, המשתתפים זכו להיכנס לחדרי ההלבשה של הנבחרות, לעלות על הדשא ואף לשחק בכדור. השני, ואולי אף החשוב יותר למשווקי החברה, היא יצירת התחושה הצרכנית  לפיה המותג איפשר את החוויה. בעזרת מהלך שיווקי שכזה מאמינים אנשי שיווק כי ניתן להגדיל את אחוזי החשיפה והמכירות של המוצרים, ולהעניק לצרכן חוויה שיווקית מלאה מבלי לקום מהכסא.

 

 

מתי אצלנו?

 

ככל הנראה, אנחנו מתקדמים בצעדי ענק לעולם שיווקי של מציאות מדומה. כל ההנחות מצביעות על כך שחשיפה למציאות מדומה יכולה להעצים משמעותית את חווית הרכישה לצרכן, ולהעלות את יחס ההמרה למכירה מצד המשווק. אז מדוע זה טרם הגיע למחוזותינו? הרצון להטמעת טכנולוגיית המציאות המדומה בצרכנים קיים כבר זמן מה בקרב המותגים. עם זאת, האתגר הגדול ביותר כרגע הוא לאפשר לצרכן לרכוש את הטכנולוגיה במחיר מתקבל על הדעת. סכומי קסדות ומשקפיים שונים המאפשרים מציאות מדומה נעים בין הסכומים 39,000$ - 50,000$, מה שמקשה מאוד על רכישתם על ידי צרכנים ממוצעים. ועד שיהיו דגמים בעלות לכל כיס, ניאלץ להמשיך לחלום.

תגובות

1. מוטי | 28 ינואר 2015

המחירים שכתבתם הזויים ביותר

זה יעלה הרבה פחות ממה שכתבתם.


2. אני | 24 ינואר 2015

מאיפה הגעתם למחירים המקושקשים האלה?

משקפיים יעלו כמה אלפים בודדים, ויש גם משקפיים שמתחברים ישירות לסמרטפון במאות שקלים בלבד.


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.