21 אוגוסט 2014 | ארנית שנער
"הקריירה שלי רצופה ברגעים שמחים": קרן זווית עם ארנית שנער

עד גיל 22 היא הספיקה לגור בחמש מדינות, דוברת שבע שפות ומאמינה שסוד ההצלחה טמון בשמירה על ראש פתוח: הכל על מנהלת האקסלרטור של Citi בישראל

השבוע: ארנית שנער, מנהלת האקסלרטור של Citi בישראל

 

 

מי האישה: ארנית שנער, מתגוררת ברמת השרון ואם לחמישה ילדים. בעלת תואר שני במשפטים מהאוניברסיטה העברית, ושני תארים נוספים מ- LSE ואונ' שטרסבורג. הקימה את הסטארט-אפ  SendM"" ובהמשך הייתה  מעורבת במספר רב של סטארטאפים כיזמית וכמנטורית. שנער הייתה הנציגה של מספר חברות בינלאומיות בישראל ביניהן "Sonyו-Citi".

 

 

מה השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך? "עד גיל 22 הספקתי להתגורר בחמש מדינות : בלגיה, צרפת, הולנד לונדון וארה"ב. כשהגעתי לישראל ב1994, אמרו לי שכדי לשרוד חייבים פרוטקציה,  מה שהסתבר כלא נכון. מיד עם הגעתי לישראל החלתי לשמש כנציגה של האוניברסיטה העברית בכנסים בחו"ל, ולאחר מספר חודשים מצאתי את עצמי כמתמחה בלשכה של השופט אהרון ברק, בזמן שכיהן כנשיא בית המשפט העליון".

 

 

הכניס אותי לפורטפוליו (מי פתח לך את הדלת לתעשייה?): "חברת CommTouch"" פתחו לי את הצוהר לעולם הטכנולוגי. החברה רצתה להציג תדמית בינלאומית, ובתור מי שדוברת שבע שפות קיבלתי את ההזדמנות הראשונה שלי לשיווק ומכירות בתחום ההיי-טק . ברגע שהגעתי לשם ידעתי שמכאן הדרך הלאה ברורה לי: לאחר מספר שנים הקמתי סטארט-אפ משלי שנקרא "SendM", ובהמשך הייתי מעורבת במספר רב של סטארטאפים וחברות גלובליות בישראל".

 

 

מסתובבת בכנסים: "אני לא עושה זאת מספיק. בישראל יש המון כנסים מעניינים, והייתי רוצה לקחת חלק בהרבה מהם. אני משתדלת להגיע ל- "DLD", "Journey", "MiXiii" ועוד".

 

 

איך נראה יום עבודה שלי: "בשש בבוקר אני פותחת עם ריצת בוקר, ומשתדלת לנצח את עצמי בכל יום מחדש. בשבע וחצי אני עוברת על מיילים שהצטברו במהלך הלילה בגלל העבודה עם חו"ל, מארגנת את הילדים ויוצאת למשרד. בכל יום יש לי לפחות שלוש פגישות עם חברות חדשות, כאלו שרוצות להיכנס לאקסלרטור או מעוניינות בעצה טובה. "Citi" היא חברה גלובלית, ולכן השיחות עם העמיתים בחו"ל מתחילות לרוב בשעה 15:00. אין מקום בעולם ובו סניף של החברה שלא זורחת בו שמש באחת משעות היום ביממה. החברות של האקסלרטור עוברות תהליכים עם גורמים חיצונים ופנימיים, וחשוב לי להיות שותפה בכל רגע לתהליך ביחד איתם ולראות שהם בדרך הנכונה. הדבר הטוב אחרי המרוץ של היום הוא שעת סיפור שיש לי עם עצמי השינה, מבחינתי זה מאסט".  

 

 

רגע בקריירה שאתה שמח עליו ורגע אחד שאתה מצטערת עליו: "הקריירה שלי רצופה ברגעים שמחים. רגע מכונן ומיוחד היה הקמת הסטארט-אפ שלי. אין ספק שזו הייתה אחת התקופות המסעירות והמעניינות בחיי, ובכל פעם שחברה שיצאה מהאקסלרטור מניבה פרי אני מרגישה תחושת שמחה וסיפוק".  

 

"יש רגע אחד בקריירה שלי שאני מעט מצרה עליו: בגיל 21 נכנסתי לחדר המסחר של ליהמן ברדרס. המקום היה הומה כמו קן של דבורים, וניתן היה להרגיש את האדרנלין באוויר. סוג של אנרגיה אמיתית מרוכזת במקום אחד, כזו שגרמה לי להרגיש שאני חייבת להיות חלק ממה שמתרחש שם. למרות החוויה החזקה, לא עשיתי מהלך לקידום הקריירה בשוק ההון. אני מניחה שהעיסוק הנוכחי שלי בפינטק הוא סוג של סגירת מעגל עם החוויה ההיא".  

 

 

ההישג הכי גדול שלי עד היום: "אני חושבת שלמרות הכל מצאתי את נוסחת הקסם לשילוב בין קריירה לאימהות. לצד גידול של חמישה ילדים הייתי מעורבת בהקמתן של מספר עמותות, כולן עסקו בסיוע ליזמים ולתעשיית ההייטק. יוזמה שאני מאוד גאה בה היא עמותת "יזמיות" שאותה הקמתי עם שלוש חברות. העמותה עוסקת בתמיכה, מנטורקינג והרצאות של נשות היי-טק בכירות ליזמיות צעירות. אנחנו מהוות עבורן Role Model  ".

 

 

טיפ ליזמים:  "לדבר ולהפגש עם כמה שיותר אנשים, לשמור על ראש פתוח תמיד, לא לעצור לא בגלל הצלחה קטנה ולא בשל כישלון רגעי".

 

 

הטעות הכי גדולה של יזמים מתחילים: "להתעסק בעבודתם, בלי לחשוב על אסטרטגיה ארוכת טווח".

 

 

כולם אוהבים את כולם (פרגן למתחרים): "ישנם היום בישראל הרבה גופים שעובדים עם סטארט-אפים בתחום הפינטק במטרה לקדמו. אותם גופים כמו מסטרקארד, בנק הפועלים ובנק לאומי עובדים איתנו כדי שנוכל להפוך את ישראל למובילה עולמית בתחום".

 

 

פינת ההימורים:  "תחום הפינטק עכשיו מאוד חם. ככל שמופיעים יותר סטארט-אפים, כך מופיעים גם יותר לקוחות מעוניינים ומשקיעים פוטנציאלים. התחומים החמים ביותר הם":

 

1. trading (מסחר).

2. ביג דאטהbig data) ), וכן הערכות אנליטיות (predictive analysis).

3. מנועי סיכון (risk engines).

4. בנקאות אלקטרונית (e- banking). אפליקציות צרכניות, אך גם כאלה המיועדות לסוחרים המקצועיים (consumer facing but also internal e.g. for traders etc).

5. אבטחת סייבר (cybersecurity).

 

 

מה ההומפייג' שלך? " "Flipboard

 

 

דברו אליי: [email protected]

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.