31 אוגוסט 2014 | רועי מוזר
המסע מתחיל, איך מתקבלים לאקסלרטור בינלאומי...

בשלושת החודשים הקרובים, נלווה את המייסדים של "פיקו" (אסף נבו, אביב פז, רועי מוזר ורינת רוזיליו) במסעם בארה"ב, הצוות התקבל לאקסלרטור Dream-It בפילדלפיה ומידי שבועיים נפרסם כתבה חדשה בה הם ישתפו אותנו בחוויותיו של סטארטאפ ישראלי באקסלרטור אמריקאי.

בשלושת החודשים הקרובים, נלווה את המייסדים של "פיקו" (אסף נבו, אביב פז, רועי מוזר ורינת רוזיליו) במסעם בארה"ב, הצוות התקבל לאקסלרטור Dream-It בפילדלפיה ומידי שבועיים נפרסם כתבה חדשה בה הם ישתפו אותנו בחוויותיו של סטארטאפ ישראלי באקסלרטור אמריקאי.

 

איך הכל התחיל?

 

בחודש יוני 2013 הבשיל במוחנו הרעיון שלימים יקרא "פיקו".

לאחר ניסיון של שנים בעסקים "מסורתיים" קסם לנו העולם הטכנולוגי ואפשרויות הפיתוח שבו והחלטנו להתמקד בו.

בינואר 2014 התקבלנו לאקסלרטור הישראלי Startup BootCamp, מאותו הרגע התחלנו לעבוד במשרה מלאה על פיקו.

 

איך התחיל המרדף אחרי החלום?

 

בחודש מאי האחרון, הצטרפנו למשלחת מטעם ביזטק מהטכניון ללוס אנג'לס (גילוי נאות, לא היינו חלק מביזטק, הוצע לנו ברגע האחרון להצטרף למשלחת וקפצנו על ההזדמנות). זה היה ביקורנו המקצועי הראשון בארה"ב, בו נחשפנו לסצנת הסטארטפים המקומית, נפגשו עם סטודנטים, משקיעים ושאר בעלי מקצוע מהתחום. במהלך השבועיים בלוס אנג'לס השתתפנו בכמה אירועים, כאשר הגדול מבניהם היה Celebrate Of Israel – אירוע חגיגות יום העצמאות של הקהילה היהודית בלוס אנג'לס אליו הגיעו כ - 15 אלף איש.

 

בפסטיבל הוקם מתחם סטארטאפים וכל חברה הציגה את המיזם שלה. מתחם הסטארטאפים היה מוקד משיכה גדול בפסטיבל ורבים מהמשתתפים שהגיעו הביעו עניין רב ב"פיקו". אז נכון שהגענו מישראל וזה ידוע שבחו"ל יהודים מאוד אוהבים ישראלים, ונכון שהצגנו סטארטאפ דבר אשר מוערך מאוד (כולם אוהבים את המוח הישראלי) ובכל זאת, נדהמנו מהיחס החם שקיבלנו, הן מאנשים פרטיים והן מהקהל המקצועי, הצמא לשמוע ולהבין מה אנחנו עושים. באירוע הסיום של המשלחת, הוזמנו להציג בערב  של "לשכת המסחר ישראל - דרום קליפורניה", הם עורכים אירועים פעם בחודש ומזמינים יזמים להציג בפני החברים, זכינו ליחס חם, התעניינות רבה ובעיקר אוזן קשבת ונכונות לעזור בכל מה שנחפוץ.

 

לקראת החזרה לארץ, ובעקבות כל מה שספגנו ולמדנו בזמן הקצר שהיינו בארה"ב הגענו להחלטה שהדבר הנכון עבורנו הוא לחזור לארה"ב, לפתח את "פיקו" לקהל האמריקאי, ולעשות כל מה שצריך על מנת שזה יקרה. הרגשנו שהארץ מעט צפופה לנו ואנחנו רוצים לנסות את מזלנו בארה"ב.

 

אז איך עושים את זה?

 

כסטארטאפ בתחילת דרכו וללא גיוס משמעותי (מלבד השקעת Pre-Seed וכספנו האישי), קיבלנו החלטה שאנחנו רוצים לעשות זאת בדרך מחושבת, לא רוצים להוציא את כל כספנו ולקפוץ למים העמוקים, החלטנו לנסות ולהתקבל לאקסלרטור בארה"ב – כך תהיה לנו נחיתה רכה, תקופת הסתגלות, עזרה והכוונה בשוק האמריקאי, קשרים מקומיים וגם חלק מההוצאות יכוסו על ידי האקסלרטור.

 

מרגע חזרתנו לארץ, מרבית העבודה שלנו התרכזה בניסיון להתקבל לאקסלרטור בארה"ב, לא שינה לנו איפה, רק שמישהו יגיד כן ואנחנו מגיעים, ימים שלמים ישבנו על f6s.com  (מי שלא מכיר, זה הזמן להיכנס) ופשוט שלחנו טופסי הרשמה נון-סטופ, בשלב מסוים כבר פעלנו כמו מכונה עד שכבר חשבנו על סטארטאפ בתחום הגשת טפסי הרשמה לאקסלרטורים.

 

בנוסף חידשנו קשרים ודיברנועם כל מי שפגשנו בשנה האחרונה, שיכול להיות לו קשר לאקסלרטור בכל דרך ויכול לעזור לנו, ישנה חשיבות קריטית להגיע עם המלצה חמה, יתרה מכך כאשר השם שלך נזרק לאוויר בקרבת מקבלי ההחלטות, אתה נשאר רלוונטי לאורך כל התקופה.

 

חשוב להבין, הדברים לוקחים זמן, אנחנו בתור ישראלים רגילים שאנחנו שולחים מייל וישר עונים לנו, בארה"ב הדברים לא כך, אפשר לחכות לפעמים כמה שבועות עד שעונים לך, במיוחד בתקופות עמוסות שכל האקסלרטורים פתוחים להגשות.

 

למזלנו, אנחנו התקבלנו לאקסלרטור של Dream-It Ventures בפילדפיה והוא מתחיל ממש בימים הקרובים, נמשיך לעדכן משם בחוויות, קשיים, שיתופי פעולה והחיים בתוך אקסלרטור אמריקאי.

 

קצת תובנות שחשבנו להעביר הלאה:

 

הגשות, הגשות, הגשות – תמלאו כמה שיותר טפסי הרשמה, כמה שיותר מהר – אחת החכות בסוף תתפוס דג.

 

קשרים - צרו קשר עם כל מי שאתם חושבים שיכול לעזור לכם, בארץ ובחו"ל, אך בחרו בכובד ראש את הממליצים שלכם, אין גרוע יותר מהמלצה רעה.

 

חתרו לשיחה פנים מול פנים – קשה מאוד לבלוט מבין כל טפסי הרשמה, בשיחת סקייפ ניתן להשאיר רושם.

 

מועד ההגשה – הגישו או בפתיחה או בסוף, הגשות האמצע ידועות כנעלמות.

 

סבלנות ואורך רוח – דברים לוקחים זמן ורק מעטים מתקבלים לכל אקסלרטור.

 

עולם הסטארטאפ הישראלי מורכב מהמון אנשים שעוזרים אחד לשני, כאדם שמאמין מאוד בגישה זו, אשמח לסייע ולענות על כל שאלה,

רועי מוזר – מנהל שיווק.

[email protected]

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.