7 ספטמבר 2014 | לירון גליקמן
השיעור שמלמדים אותנו בוני המגדלים האנושיים בספרד על אמנות יצירת הקשרים

מעניין לבחון איך נראית רשת הקשרים שלכם כיום ובפרט את מי הכרתם בתקופת העבודה על המיזם.

האם יצא לכם פעם לעקוב אחר הדרך בה נבנית רשת הקשרים שלכם והאם שאלתם את עצמכם איך מתהווה לו קשר כשמכר או הימצאות במקום מסויים הובילו לעוד מכר ולחברויות אמיצות ואף לתוצאות עבור המיזם שלכם?
 

מעניין לבחון איך נראית רשת הקשרים שלכם כיום ובפרט את מי הכרתם בתקופת העבודה על המיזם.

כמה אנשים מגוונים הכרתם, מי הכיר לכם אותם, כמה חזקים הקשרים ועם מי הייתם רוצים לעבוד ולפתח את הקשר?

תשאלו את עצמכם האם אתם בונים את רשת הקשרים שלכם בצורה נכונה?

שילוב של ידע מקדים, יכולות ומיומנויות שונות יבטיחו לכם בניית רשת קשרים תומכת ונכונה עבור המטרות העסקיות שלכם. רשת שתביא לכם תוצאות ממשיות.

 

אני רוצה לשתף אתכם בטכניקות חשובות לבניית רשת קשרים שתתרום לההצלחה שלכם,

 


הגילוי - סוג נוסף של רשת אנושית  

 

לאחרונה נסעתי לביקור בברצלונה, ספרד והגעתי לעיירה קטנה בשם וילה פרנקה, לצפות בפסטיבל קסטלרים.

הקסטלרים, הם בוני מגדלים אנושיים.לראשונה תועדו בקטלוניה, ספרד בשנת 1805, כשריקודים עממיים התפתחו והובילו למסורת זו שהחלה ביריבות בין קבוצות שונות והתפתחה לאירוע חברתי  ומאחד.

 

כמו בכל מבנה יציב, הקסטלרים עובדים לפי שיטה עם עקרונות מוגדרים כדי ליצור מגדלי קומות אנושיים. השיטה מחושבת לפי שני פרמטרים בסיסיים- מספר האנשים העומדים בבסיס המגדל משפיע על מספר קומות המגדל.

 

בעודי צופה במבוגרים ובילדים המטפסים אחד על השני ויוצרים קומות אנושיות עלו כל כך הרבה תובנות לראשי - גיליתי הקבלות רבות בין בניית רשת פיזית אנושית לאמנות יצירת הקשרים, אותן אני חייבת לשתף!

 

 

 

סודות הרשת

 

1. הסוד טמון באימון

 

לכל קבוצת קסטלרים אולם אימונים המתפקד כמועדון חברים. בנוסף לאימון על טכניקת בניית המבנה האנושי הם גם מבלים בפעילויות חברתיות ו"מתרגלים" בניית חברויות ואמון.


בדומה לכך גם בנטוורקינג אלו אשר הולכים לאירועים, מצטרפים למועדונים וקבוצות ואף פעילים ביצירת קשרים בלינקדאין וברשת-  הם אלו אשר יפתחו מיומנות טובה יותר ואינסטינקטים חדים לבנית רשת קשרים חזקה ונכונה עבורם. יזמים רבים העידו בפניי שבתחילת הדרך הם היו ביישנים ומסוגרים ובזכות התנסותם במפגשים שונים עם אנשים הם נפתחו ושכללו את יכולות יצירת הקשרים שלהם.
 

2. בונים וניהנים

 

כל מאורע של בניית מגדל מלווה בתזמורת של כלי נשיפה המפיקים צלילים ומוסיקה מסורתיים אשר מוסיפים חיות והתרגשות למאורע המיוחד של הבנייה. אוירה פסטיבלית היא חלק בלתי נפרד מבנית המגדלים האנושיים.

 

כשם שהרקע לבנית המגדלים הוא מלא שמחה והתרגשות כך גם הרגשה פנימית זהה מסייעת לשבירת קרח ולבניית קשרים בצורה אפקטיבית.

כל מפגש עם אדם חדש הוא סוג של פעילות חקר וגילוי, מציאת הסיפור האישי המעניין, חשיפת יכולות, ידע ואופיו של אדם שיכול גם להתחבר עם הצרכים שלנו.

כשניגשים להכיר וליצור קשרים בהלך רוח של פתיחות, חיוביות  אנו מושכים יותר אנשים, ומקרינים החוצה נגישות. להלך רוח נכון חשיבות רבה ביכולת יצירת קשרים.

 

3. יצירת רשת ענפה וייחודית

 

לפי מסורת הקסטלרים כל מועדון שואף לבנית מגדלים אנושיים עם צורות וקומות ייחודיות.

 

לפי כתבי ההסטוריה העתיקים טוענים שבימים עברו נבנו מגדלים כל כך ייחודיים שאף אחד עוד לא הצליח לשחזר עד היום הזה.
 

בדומה לכך, גם בפעילות יצירת רשת קשרים אישית, ככל שהרשת מגוונת יותר, "ייחודית" ומאגדת אנשים מתחומים ועולמות שונים משלנו כך גדל הפוטנציאל להזדמנויות ותוצאות רבות ומדוייקות יותר.
מחקרים מראים שתוצאות לרוב מגיעות מהמעגלים השניים או השלישיים של רשת הקשרים שלנו.

 


מקור: flickr @calafellvalo

 

4. רשת תומכת

 

הלוגיקה המאפשרת את בניית המגדלים האנושיים מתבססת על עד כמה אלפים של אנשים אשר מחזיקים זה את כתף זה, תומכים וסובבים את מרכז המבנה. כך מתאפשר לבוני הקומות לצאת ממרכז התמיכה לגובה. יציבותו של המגדל תלויה בכל את מהחוליות האנושיות הללו, ולפעמים זה גם ההבדל בין חיים למוות.
 

מתוך רשת הקשרים שלנו אנו מכירים הרבה אנשים שכאן לתמוך ולעזור לנו. בכל פעם מכר אחר "מתבלט" ומכיר לנו אדם שמוביל לעוד אדם וכך נבנות להן "קומות" של רשת קשרים. חוזק הקשר או טיב החיבור בין כל חוליה הוא זה שיבטיח לנו היכרויות נוספות ותוצאות נכספות.

 

חברי הרשת שלנו כאן כדי לתמוך בנו ולעזור, ולא פחות חשוב שאנחנו נהיה גם עבורם כחוליה תומכת ועוזרת בעת הצורך.

 

5. בחירת האנשים הנכונים לנו

 

הקסטלרים בוחרים בקפידה את אלו אשר יבנו את קומות המגדל עצמו. לכל קומה ידרש משקל וגודל גוף מסויים, כך שנערים, צעירים וילדים עד גילאי 4-5 משתתפים בבניית המגדל. בחירה נכונה ומדוייקת של בוני הקומות מבטיחה את יציבות המגדל, בכך שכל אדם יכול להחזיק את משקל חבריו.
 

נושא עליו חשוב לתת דגש הוא תכנון בניית רשת הקשרים שלנו. עלינו לדעת מי האנשים שיוכלו לעזור לנו להשיג את מטרותינו, מה המאפיינים הנדרשים שלהם, לאתרם ולבקש עזרה ממוקדת מהם. מיקוד האנרגיה שלנו באנשים הנכונים לנו יאפשר עבודה יעילה והובלה לתוצאות רצויות בסבירות גבוהה יותר מפעילות נטוורקינג שאינה מתוכננת.

  

6. אין רשת שהיא יציבה לחלוטין

 

בניית המגדלים היא אינה פעילות בטוחה בלשון המעטה, ישנו סיכון לנפילה וחוסר הצלחה שיכולה לגבות חיים, והיו מקרים מעולם. הקסטלרים לוקחים סיכון מחושב ללא ערבות ממשית לבטחונם. למעשה בפסטיבל בו נכחתי קרס אחד המגדלים לנגד עייני, ובהמשך ראיתי כמה מחברי המגדל המגובסים מסתובבים ברחובות התוססים.

 

עלינו לדעת מראש שמקרב חברי רשת הקשרים שלנו יהיו אלו שלא יעמדו במילותיהם, לא יצליחו לסייע, יתרחקו ואף יאכזבו. זה חלק מהעניין. נכון יהיה לקחת זאת בחשבון מתוך ההבנה שאנשים אינם מדע מדוייק ושיכולות להיות סיבות רבות לכך שאינן קשורות אליכם. אל לנו להתייחס למקרים כאלו באופן אישי אלא להמשיך הלאה עם האמת והנתינה שלנו.

 


***

 

אני חייבת להודות שפסטיבל הקסטלרים היה חוויה מדהימה שהראתה לי זוית נוספת של חיבור אנושי.

 

בשורה התחתונה, אם מדובר בבניית מגדלים או בנית קשרים, אין כל כך הבדל, כל עוד אנחנו יחד, נותנים, ניהנים תומכים זה בזה ועוזרים אחד לשני לצמוח ולהגיע לתוצאות הרצויות עבור המיזם שלנו!

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.