14 אוגוסט 2013 | נירית האן, קליק און האן
קבוצות בלינקדאין: מקום לשיתוף ידע וגם סמל סטטוס

השתתפות בקבוצות בלינקדאין ממצבת אתכם מקצועית ומיתוגית. לפניכם המדריך המלא לקבוצות בלינקדאין

 

אם הספקתם להתנסות ולהיווכח שפרופיל לינקדאין הוא כרטיס ביקור רב ערך עבורכם, כפי שהוצג במדור זה במאמר הראשון, השלב הבא בהיכרות עם הרשת היא טבילה קבוצתית - LinkedIn Groups.

 

קבוצות לינקדאין הן מקום למפגש נטוורקינג מקצועי, שמטרתו להעשיר בידע, להעמיק קשרים עסקיים, לבחון הזדמנויות ולייצר ביזנס. הקבוצות הללו שונות מאוד מהקבוצות בפייסבוק, הבדל שנובע מטיבן וסגנונן השונה של שתי הרשתות החברתיות: קבוצת פייסבוק מטרתה לבנות קהילה סביב נושא מסוים, במטרה לקדם אג'נדה כלשהי, ליצור אהדה או תמיכה ובד"כ גם לגרום הנעה לפעולה. בקבוצות בלינקדאין המטרה היא עסקית ופרטי הפרופיל של כל אחד מחברי הקבוצה חשופים במלואם בכל אינטראקציה ותגובה ולכן קשה יותר להסתתר מאחורי פרופילים פיקטיביים או התחזות. 

 

לינק IN

 

החוליה החזקה ביותר ברשת הנטוורקינג הענפה של לינקדאין היא אינספור הקבוצות המקצועיות הפעילות בה. כמעט על כל נושא מקצועי שתוכלו להעלות בדעתכם נפתחה קבוצה בלינקדאין. קהילת יזמים פעילה? יש, קבוצות משקיעים? יש  תמיכה בגיוסי הון? יש  האקדמיה לסטרט-אפיסט? יש, יצוא בננות? - גם...

 

מלבד הערך השיווקי הטמון בקבוצות, עליו נרחיב בהמשך, בחירת הקבוצות קשורה גם למיתוג הפרופיל. רשימת הקבוצות שלכם חשופה בפני מעגל הקשרים שלכם ומעידה על רמת המעורבות שלכם בתחום התמחותכם. קבוצות רבות הן סגורות, והצטרפות דורשת אישור ממנהל הקבוצה, לכן רשימת הקבוצות בהן אתם חברים היא גם הצהרת סטטוס.

 

לכן מומלץ להקדיש זמן ותשומת-לב לאיתור קבוצות רלוונטיות, איכותיות ובעלות זיקה לתחום שלכם. איתורן נעשה בשתי דרכים: באמצעות חיפוש ובאמצעות רחרחנות.

 

חיפוש על פי מילות מפתח

 

תיבת החיפוש העליונה היא המקום להתחיל בו. ניתן לערוך חיפוש כללי בכל רשת לינקדאין או להגדיר חיפוש לקבוצות בלבד - על-ידי בחירתGroups  בתפריט הגלילה משמאל לתיבת החיפוש .

 

הגדירו בחיפוש מונחים וביטויי-מפתח של התעשיה, כמו  למשל: Entrepreneur, Start Up Investment, Angels, VCs וכדומה.

 

בתוצאות החיפוש תופענה, מלבד רשימת הקבוצות (הראשונות שיוצגו הן בדרך-כלל בעלות המספר הגדול ביותר של חברים), גם חברות מהתחום, מומחים מהתעשייה ותוצאות המוגדרות ככישורים מקצועיים (Skills). לדוגמא: חיפוש הביטוי Angel Investing יעלה בין התוצאות עמוד סקירה מתוך אינדקס הכישורים של לינקדאין, הכולל בתוכו המלצות לקבוצות רלוונטיות לבעלי תחום התמחות זה.

 

 

 

חיפוש על פי קהלי מטרה

 

דרך נוספת להגיע לקבוצות מעניינות, ובפרט לקהלי מטרה המשתייכים לתעשיה מסוימת, היא חיפוש מתקדם על פי הגדרת תפקיד. תוכלו להגיע לאפשרות זו באמצעות לחיצה על Advanced מימין לתיבת החיפוש, ובעמוד שנפתח - לחיצה נוספת על קישור >Advanced   לפתיחת שדות מורחבים.

 

בחיפוש מסוג זה ניתן להזין משתנים מצטלבים: תחום התעשייה, מיקום גיאוגרפי, שם התפקיד ועוד. בתוצאות החיפוש יעלו פרופילים עם החתכים שהגדרתם, שידורגו על-פי הקרבה שלהם למעגלים שלכם.

 

 

 

וכעת, לרחרוח: דפדפו בעמודי הפרופיל מרשימת התוצאות, ובחנו באלו קבוצות פעילים קהלי המטרה שלכם. הקבוצות יופיעו בסוף הפרופיל. שימו לב שניתן ללחוץ על הרחבת הרשימה. לכל פרופיל אפשרות להירשם ב-50 קבוצות לכל היותר). הבהרה: מידע זה יהיה זמין רק עבור קשרים ממעגל ראשון ושני שלכם.

 

סינון קבוצות

 

היתרון המהותי של כמות הקבוצות, הוא גם חסרונן – למי יש משאב זמן בלתי מוגבל כדי לקרוא, לשתף ולהתערות בדיונים בכל כך הרבה קבוצות? לכן עליכם להכריע באלו מהן שווה לכם להשקיע זמן ואנרגיה.

 

המדדים האפקטיביים ביותר לקבלת ההכרעה הם בדיקת פרופיל וסטטיסטיקה של הקבוצה:

 

Group Profile: בדקו כיצד הוגדרה הקבוצה על ידי מנהליה, כמה חברים יש בקבוצה, והאם  הקבוצות הנוספות שמוצעות בעמוד שייכות לאותו התחום (הקישורים יופיעו מימין למטה).

 

*Group Statistics: בדקו האם הקבוצה פעילה (מהי תדירות הדיונים שמועלים בה?), מהם המאפיינים הדמוגרפים של חברי הקבוצה, מהם האזורים הגיאוגרפיים.

 

(*הלינקים לנתוני Group Profile ו-Group Statistics נמצאים תחת לשונית More בתפריט הראשי בכל עמוד קבוצה)

 

פעילות קבוצתית

 

אחרי שאיתרתם וסיננתם, כל שנותר לכם לעשות הוא להצטרף לקבוצות הרצויות: ליד כל לוגו ו/או שם הקבוצה מופיע כפתור Join Group. בקבוצה פתוחה - מיד עם לחיצתכם על הקישור תהפכו לחברי הקבוצה. בקבוצה סגורה - תישלח פניה למנהל הקבוצה, והתראה תתקבל במייל כאשר תאושר הצטרפותכם.

 

מהי התועלת העסקית בקבוצות לינקדאין?

 

1. רשימת חברי הקבוצה: כל הפרופילים של רשימת החברים פתוחים בפני חברי הקבוצה, וניתן לשלוח בחופשיות הודעות ובקשות לחיבור האחד לשני (עוקף את מחסום המעגל השלישי).

 

2. פתיחת דיון: בקבוצות המקצועיות תמצאו אנשים בעלי ידע רב, שישמחו לחלוק עמכם מניסיונם. העלו שאלות, סקרים, בקשות לעזרה, ותופתעו לגלות את התגובות. כמובן שרצוי בתמורה לתרום גם מהידע שלכם ולשתף את הקבוצה במידע בעל ערך.

 

3. מידע שיווקי: העמוד הראשי של הקבוצה, המוגדר כלשונית "דיונים"  Discussions, אינו המקום לקדם את המוצר שלכם. אולם קיימת בכל קבוצה לשונית נפרדת, המוגדרת "קידום" Promotions , ובה ניתן להעלות טקסט שיווקי, לינק לאתר, קישור לעמוד נחיתה וכדומה. למנהלי הקבוצות זכות מלאה להוציא אתכם מהקבוצה אם הגנבתם לדיונים פרסום שיווקי.

 

4. איתור מידע: בכל קבוצה ישנה לשונית חיפוש ייעודית, Search, המאפשרת לכם לדלות מידע ספציפי מתוך שלל הדיונים והידע שנצברו בה. באפשרותכם גם לפרסם בלשונית Jobs על-מנת לאתר מומחים מקצועיים או שותפים עסקיים לחברה.

 

5. מובילי דעה: בכל קבוצה נבחרים מדי שבוע חברי הקבוצה הפעילים והמשפיעים ביותר, שזכו למרב התגובות והאינטראקציות לתכנים שהם העלו. הם מוגדרים Top Influencers  וניתן לראות קישור אל הפרופילים שלהם בעמוד הראשי של דיוני הקבוצה (מצד ימין, מתחת לבוקסת העדכונים). במקרים רבים מדובר במובילי דעה בתחומם, והם מהווים נכס שיווקי רב ערך עבורכם.

 

ההצטרפות לקבוצות בלינקדאין נותנת מענה כפול: הן מבחינה מיתוגית והן עסקית. הקבוצות בהן אתם חברים יופיעו בעמוד הפרופיל שלכם, והן חלק מהמיתוג שלכם, אך ערכן האמיתי הוא הידע, התמיכה המקצועית וההזדמנות השיווקית הטמונה בהן. 

תגובות

1. שושי | 9 אוגוסט 2016

מאמר מצויין! תודה רבה

הי נירית,

תודה ענקית על המאמר הזה, שלמרות שהוא נכתב ב-2013 הוא עדיין רלוונטי.
אני מיישמת את הכתוב בו ברגע זה.

הוא ממש שווה, כי רבים מכירים את הקבוצות בפייסבוק, אך לא את לינדקאין אין ובזה כוחו של המאמר הזה.


2. לירון גליקמן | 15 אוגוסט 2013

מאמר מצויין וחיוני!

תודה נירית על המאמר המעולה! למעורבות פעילה בקבוצות לינקד אין קד אין כח רב למתג ולמנף יזמים, לייצר קשרים להתעדכן במידע חיוני ואף להשיג לידים. אני ממליצה בחום לקרוא את המאמר והכי חשוב- ליישם.


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.