28 ספטמבר 2014 | ענת מסינג
PR גלובלי במחיר לוקלי: כיצד תקבלו חשיפה תקשורתית בחו"ל?

כמי שחיים את התעשייה המקומית וודאי שמעתם כי הריטיינר העברי שפוי בהרבה ובר-השגה אך האם יועץ היח"צ הישראלי יכול לסגור ראיון בלעדי עם המנכ"ל שלכם בפייננשייל טיימס? הנה כמה דרכים אפשריות לספק יח"צ טרנס-אטלנטי, מבלי לזוז מן השולחן הצדדי בארומה, במרכז יכין, פ"ת.

שוק ההייטק הישראלי מכוון החוצה, על אחת כמה וכמה חברות הסטארטאפ. זה הרי מובן מאליו. המייסדים, ויז'יונרים בנשמתם, רואים רחוק, חולמים גבוה, מפנטזים כיצד האפליקציה שלהם, התוכנה או המוצר הופכים ל- must 2 have בכל בית שני בעולם. אבל כדי שזה יקרה, הם מבינים שיש לפעול בכל הערוצים, לתקשר ולדברר כל בדל טכנולוגיה חדשנית, על מנת לחדור לשוק ההודי או הסיני, המקסיקני או הספרדי. יחסי ציבור, מסורתיים או חדשניים, תמיד יכולים להזרים משבי רוח-גבית נעימים וממריצים לסטארטאפ שבונה את עצמו, אך תקציב יח"צ שיאפשר לשכור שירותיה של סוכנות PR אמריקאית למשל, עבור סטארטאפ צעיר, הוא בגדר דמיוני.

 

כמי שחיים את התעשייה המקומית וודאי שמעתם כי הריטיינר העברי שפוי בהרבה ובר-השגה אך האם יועץ היח"צ הישראלי יכול לסגור ראיון בלעדי עם המנכ"ל שלכם בפייננשייל טיימס? הנה כמה דרכים אפשריות לספק יח"צ טרנס-אטלנטי, מבלי לזוז מן השולחן הצדדי בארומה, במרכז יכין, פ"ת. 

 

1. הדרך הפשוטה והמוכרת ביותר היא הפצה של הודעות לעיתונות, על פי הגדרה מראש של שווקים נחשקים בעולם או תאי כתבים. חברות כמו PR Newswire, Business Wire, GlobeNewswire או  MarketWired יפיצו את הבשורה שלכם תמורת תשלום חד פעמי. כמובן, שהיקף ואיכות התפוצה תלויים בעיקר בערך החדשותי של ההכרזה שלכם.

 

2. הנספחים המסחריים של ישראל בתפוצות ירשמו לעצמם "וי" גדול אם יצליחו לעודד פעילות של עוד חברה ישראלית בחו"ל. הם יזמינו אתכם להצטרף למשלחת של תעשיינים, יחתמו עבורכם על הסכמי שיתוף פעולה הדדיים, ישתדלו עבורכם למען הקלה במיסוי או ירעננו תקנות יצוא. אך, הידעתם שגם שירותי יחסי ציבור ישמחו לקדם ביעילות? אתם נאבקים על מכרז מקומי? כתבה בעיתון עסקי מרכזי, בעיתוי הנכון, יכולה לתת לכם נקודות זכות? הנספח המסחרי בשיתוף עם דובר השגרירות, כבר מכירים את מפת התקשורת במדינת היעד ויקצרו לכם את הדרך אל הדפים המבוקשים בעיתון. בביקורכם הקרוב, יקבעו לכם ראיון עם עיתונאי מקומי, יחברו אתכם עם העורך המתאים, אשר יכניס מאמר מקצועי שלכם למגזין שאולי מעולם לא שמעתם עליו קודם, או יסייעו לכם להזמין עיתונאים לדוכן שלכם בכנס השנתי.

 

3. תא הכתבים הזרים בישראל כולל שורה מכובדת של עיתונאים, כאשר בשנה האחרונה אנחנו רואים התפתחות של תת-התמקצעות. הוול סטריט ז'ורנל מינה לפני מספר חודשים כתב טכנולוגי מקומי שמטרתו לחשוף טכנולוגיות ישראליות פורצות דרך בעולם. ZDnet, אחד מאתרי הטכנולוגיה המובילים בעולם, מינה אף הוא השנה, יותר מכתב טכנולוגי מקומי אחד, מתוך הכרה בכך שקצב ההתרחשויות בסטארטאפ-ניישן מחייב מעקב של כתבים מקומיים, מעורים בנעשה, מקרוב.  

 

4. דרך נוספת להגיע לחשיפה כלל-עולמית, היא פגישות מקומיות עם כתבי שירותי הידיעות רוייטרס ובלומברג, שגם הם מעסיקים בישראל כתבים מקומיים שכל עניינם טכנולוגיה, מתוך הנחה כי מארץ ישראל הקטנה תצא הבשורה הטכנולוגית הבאה.

 

5. בשוליים, כדאי לזכור כי אתרים כמו הארץ, גלובס או  Ynet נוהגים לתרגם כתבות ומאמרים נבחרים לאנגלית. חלקם אף נותנים במה למאמרי דעה הנכתבים מראש בשפה האנגלית. אלו לצד עיתונים ואתרים ישראליים דוברי אנגלית כמו הג'רוזלם פוסט או טיימס אוף יזרעאל יכולים לספק תכנים באנגלית שתמיד ניתן לשתף ברשתות חברתיות, באתר החברה או פשוט על ידי משלוח הלינק ללקוחות.

 

לסיכום, אסור להתעלם מערוץ התקשורת המתפתח בצעדי ענק -  הרשת החברתית. פתיחת חשבונות בכל הרשתות הפופלריות בשווקים הרלוונטים, גיוס עוקבים משמעותיים, עדכון רציף במידע בעל ערך, התאמה של השפה לפלטפורמה, שימוש בסרטונים ובתמונות – כל אלה יכולים להוות מכפיל כוח בהפצת המסר שלכם בעולם כולו. 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.