17 אוגוסט 2013 | יובל מעוז
מחפשים שותף טכנולוגי? 5 דרכים לחזר אחר המפתח המושלם

אתרי הכרויות, ספידייטינג או דרך מכרים - הדרך למציאת שותף טכנולוגי עוברת בכולם

 

על כל יזם המחפש שותף עסקי יש כנראה עשרה שרודפים אחרי שותף טכנולוגי. היחס הזה לא מוכח מחקרית, אך בשטח הצורך מורגש באופן מוחשי ביותר: יזמים בתחילת דרכם מגיעים עם רעיון מוצלח ומחפשים בנרות שותפים שיעזרו להם לממש את הרעיון.

 

אנשי הרעיונות מבקשים מאנשי הטכנולוגיה להשתתף בהגשמת הרעיון בתמורה לאחוזים בחברה. כשהביקוש למתכנתים ומקודדים כל-כך גבוה, מלאכת השכנוע להצטרף דווקא לסטארט-אפ כזה או אחר הופכת לקשה יותר, במיוחד כשמנגד ניצב הוויתור על אפשרות של עבודה שכירה נוחה יותר.

 

קיימות כמה דרכים למצוא שותפים טכנולוגיים ומי שמחפש שותף שכזה בוודאי מצא את עצמו פועל בכל הכיוונים האפשריים:

 

1. meetup וספידייטינג

 

התחנה המרכזית לאירועי סטארט-אפיסטים היא מפגשי ה-meetup. שימוש מושכל באתר ה-meetup למציאת יזם טכנולוגי יהיה למצוא אירועים המיועדים רק לאנשי טכנולוגיה – אירועי hacking או מפגשי שפות תכנות. שם תוכלו להכיר טוב יותר את המשתתפים לפי תחום פעילותם ואולי גם למצוא אדם שתחום העניין שלו מתאים לרעיון שלכם.

 

אירועי הספידייטינג למציאת שותפים נוחלים גם הם הצלחה במציאת זיווגים ליזמים מתחומים שונים. באירועים הללו מגיעים יזמים מתחומים שונים כשלכולם יש מטרה משותפת - יציאה לדרך חדשה בתחום היזמות. 

רועי מונין

 

רועי מונין, יזם צעיר בן 24, מצא את השותף הטכנולוגי שלו באמצעות אירוע "ספידייטינג". מונין הוא שותף-מייסד בחברת הסטארט-אפ VideeBack, שהקימה אתר בו אנשים מסייעים זה לזה לרכוש כישורים חדשים.

 

את אחד המתכנתים בחברה, שהפך לשותף טכנולוגי בחברה, פגש מונין באירוע ספידייטינג של מרכז היזמות הירושלמי SifTech, שעורכים בשבוע הבא ערב ספידייטינג נוסף. "האנשים באירוע לובשים חולצות בצבעים שונים: אנשי הטכנולוגיה לבושים בכחול, אנשי השיווק באדום וכדומה. כך אפשר לדעת למי לפנות לפי הצרכים שלך", מספר מונין.

 

"באירוע הזה נוצרה ההיכרות הראשונית עם השותף הטכנולוגי. לאחר מכן קבענו פגישות בבית-קפה עם חברי הצוות הנוספים של הסטארט-אפ, ונמצאה ההתאמה", מספר מונין על התהליך.

 

מונין, שהגיע מתחום הפסיכולוגיה ומדעי הקוגניציה, מציין שאם היה נדרש לתהליך שוב, היה מנסה גם אפיקים נוספים: "אני ממליץ לנסות ולחפש שותפים דרך חברים או בחברות גדולות. יש גל של אנשים שנמאס להם להיות שכירים והם נלהבים מרעיון הסטארט-אפ".

 

 

2. רשתות חברתיות ואתרי "שידוכים"

 

קבוצות יעודיות לחיפוש שותפים לעסקים ניתן למצוא בכל רשת חברתית. הרשת הממוקדת ביותר בעניינים עסקיים היא כמובן Linkedin. ברשת החברתית ניתן לבצע חיפושים בקבוצות ייעודיות שעוסקות בענייני סטארט-אפ.

 

כיום פעילים גם כמה אתרי חיפוש שותפים דומיננטיים בהם ניתן למצוא שותפים טכנולוגיים, ביניהם founders-nation, founder2be ו-CoFoundersLab.

 

סיגל הולדמן היא יזמית טכנולוגית בתחום הקניות ברשת, שחיפשה שותף בתחום השיווק. היא מצאה שותף דרך founder nation, אך בגלל ריחוק גיאוגרפי דרכיהם נפרדו לאחרונה: "אני נמצאת בצפון, והגיע שלב שבו צריך להיות ביחד כל הזמן. יש המון אנשים בתל-אביב, אבל בצפון קשה יותר למצוא שותפים", מספרת הולדמן, שמעידה שהשתמשה בכל האפשרויות המקוונות, ומצאה באמצעות האתר. 

 

 

3. חברים ומכרים

 

מי שמחפש שותף טכנולוגי יודע שהוא חייב להפיץ את בקשתו ברבים. חברים ומכרים ישמחו לעזור לקרוביהם למצוא עבודה מעניינת. 

 

לירן רוזנפלד, מנכ"ל Roomixer, הכיר את השותף הטכנולוגי שלו, סאליק קוגן, באמצעות שידוך. "הדרך הכמעט-יחידה להכיר היא באמצעות מכרים משותפים. במיזמים קודמים שלי, כל האפשרויות האחרות היו בזבוז זמן מוחלט. כדי שהיכרות בין שני אנשים זרים תצליח צריך כימיה מטורפת. בהיכרות בין זרים רוב הסיכויים שהשותפות לא תשרוד ודרך חברים זה אחרת".

 

את Roomixer, המציעה לבתי-מלון שירותי העברת חדרים במקרה של תפוסת יתר, הקים רוזנפלד יחד עם קוגן לאחר שזה האחרון השלים כמה שנים בחברת פיתוח שהקים, והחליט לנסות כיוון חדש. רוזנפלד, בעל ניסיון במלונאות ובשיווק, שכנע את השותף הטכנולוגי בהיתכנות הרעיון והשניים יצאו לדרך והיום נמצאים לאחר גיוס של חצי מיליון דולר.

 

רוזנפלד וקוגן (צילום: roomixer)

 

4. Hackathon

 

אירועי Hackathon הם הזדמנות מצוינת לא רק להכיר מקרוב את הכישורים הטכנולוגיים של השותף הפוטנציאלי, אלא גם לבדוק את הכימיה ביניכם. אירועי האקאתון הם אירועים שבהם מתכנסים מפתחים, אנשי שיווק, עיצוב ותוכן ובתוך פרק זמן קצוב, לרוב 48-24 שעות, בוחרים רעיון ומפתחים אותו עד שלב של מוצר בסיסי קיים.

 

לאירועים שכאלה מגיעים אנשים מתחומים שונים ואם מתמזל המזל, חלק מהצוותים אף ממשיכים לעבוד יחד גם בתום ההאקאתון.

 

נעמי שרוני השתתפה בהאקאתון של MindCet, החממה הטכנולוגית של מט"ח, שהתקיים בחודש מאי האחרון. שרוני, העוסקת בהוראה ובהדרכת מחשבים, הגיעה עם רעיון לאפליקציה המפשטת את תהליך התכנון והיצירה של סרטון קצר בשפה הקולנועית. במהלך ההאקאתון היא הציעה את הרעיון וחברו אליה צוות של אנשי מקצוע לפיתוח הרעיון, ביניהם מפתח המערכות ליעד קשנובסקי, ואבי מילגרום, אמן וידאו.

 

"הגעתי להאקאתון עם צורך שזיהיתי בשטח, במסגרת העבודה. לא הכרתי את האנשים לפני האירוע, אבל הצוות, שנולד באותו האקאתון ממשיך לקדם את פעילות המיזם גם כיום", מספרת שרוני. הצוות של שרוני, MoveMe, מפתח כיום אפליקצייה המסייעת ביצירת סרטוני וידיאו, הן מבחינה רעיונית והן מבחינת השימוש בשפה קולנועית.  

 

האם קשה לגייס מתכנתים לאירועי האקאתון? אבי ורשבסקי, מנהל חממת MindCet, שערכה את ההאקאתון בו הכירו שרוני וצוותה, מספר שההיענות גבוהה: "הגיוס פחות קשה משחשבנו. יש התלהבות של אנשי טכנולוגיה שרוצים לקחת חלק באירועים שכאלה. בתהליך הגיוס אנחנו מגדירים את כמות המשתתפים שאנחנו רוצים להגיע אליה, כ– 100-120 איש. רבע מהמשתתפים הם מתכנתים, והשאר מורים, מעצבים ומעצבי מוצר בחלקים שווים".

 

ורשבסקי מספר ש-MindCet, היוצאת בימים אלה בסבב גיוס סטארט-אפים למחזור השני של החממה, נמצאת עדיין בקשר עם שלושה פרויקטים שצמחו מתוך ההאקאתון.

 

5. חללי עבודה משותפים וחממות

 

חממות, אקסלרטורים וחללי עבודה משותפים משתדלים להעניק ערך מוסף לשוהים במקום ומארגנים הרצאות ומפגשי היכרויות עם יזמים נוספים. במקומות הללו (כדוגמת Hub TLV או ה-Techloft) מתקיימים אירועים ששווה לעקוב אחריהם או לשאול את אנשי המקום אם הם מכירים מישהו שעשוי להתאים לכם. 

 

רון רוזן הכיר את השותף הטכנולוגי שלו דרך "המתחם", מרכז היזמות של המכללה האקדמית תל-אביב-יפו. רוזן עבר כמה שלבים עד שמצא את השותף הטכנולוגי המתאים לפיתוח המיזם שלו: TrekkingIn, מערכת ניווט לתרמילאים.

 

 

"מצאתי במהלך הדרך שותפים טכנולוגיים, אבל לא תמיד השותף מבין מה זה אומר להיות נושא התפקיד הטכנולוגי – כלומר, שהוא צריך לשבת ולכתוב את הקוד", אומר רוזן. "השותף צריך גם להבין שיש חלוקת תפקידים ושאתה לא הופך להיות המנכ"ל ומשנה את הרעיון מהקצה לקצה".

 

לבסוף מצא רוזן את השותף הטכנולוגי באמצעות גורם מתווך מ"המתחם" וכיום הם עובדים יחדיו מזה שמונה חודשים. רוזן מספר שבמהלך החיפושים בדק את האפשרות לקחת את הפיתוח לחברה חיצונית: "הציעו לי לפתח את האפליקציה תמורת אחוזים, אבל הנתח שהם דרשו היה לא ריאלי וסירבתי". 

תגובות

1. רחל | 14 נובמבר 2013

"מי מיהו השותף האידיאלי למיזם שלך?"

כתבה חשובה ומעניינת.
בשבוע הבא מתקיים מפגש בנושא "מיהו השותף האידיאלי למיזם שלך?".
במפגש נדבר על הסגנון הניהולי שלכם ומי הוא השותף האידיאלי עבורכם.
כולם מוזמנים!
http://www.meetup.com/Meetup-Raanana/events/147883512/


2. קבוצת שותפים לסטארט אפ | 13 נובמבר 2013

קבוצה למציאת שותפים לסטארט אפ

אחלה כתבה!
ישנה גם קבוצת פייסבוק של יזמים שמחפשים שותפים לסטארט אפ שבה ניתן לראות טוב יותר מי השותף הפוטנציאלי, היא נקראת "שותפים לסטארט אפ"
ניתן למצוא אותה בקישור הזה:
https://www.facebook.com/groups/323958957681804/

יאללה תצטרפו!


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.