18 אוגוסט 2013 | אביבה שורץ
איך מגיעים לוול-סטריט ג'ורנל בהשקעה של 300 דולר?

כמה עולה להפיץ הודעה לעיתונות ואיך תדעו מי קרא אותה? לפניכם כמה כלים להפצת הודעות לעיתונות

הגעתם לשלב שבו חברת הסטארט-אפ שלכם רוצה לפרוץ לשווקים בינלאומיים או לגייס שותפות אסטרטגית ומשקיעים מחו"ל. איך תשיגו כעת חשיפה והתעניינות עולמית?

 

אחת הדרכים הקצרות והזולות ביותר להגיע לקהל המטרה בכל מקום בעולם היא באמצעות הפצת הודעות לתקשורת – הודעת PR. השימוש בהודעה לעיתונות יכול להיות למטרות מגוונות: זו יכולה להיות מטרה שיווקית כמו חשיפת מוצר או למטרת פיתוח-עסקי, כמו גיוס משקיעים ומציאת שותפים אסטרטגיים. פרסום הודעה לעיתונות עשוי להיות רלוונטי גם עבור חברות שיוצאות לתערוכות וכנסים בחו"ל ורוצות לעורר התעניינות מקדימה עוד קודם לבואן.

 

קיימים שירותים רבים המציעים הפצה של הודעות לעיתונות ברחבי העולם. חלק מהשירותים הם חינמיים (כמו Launch.it), חלקם חובבניים ויש לקחת בחשבון שההתייחסות להודעה שמגיעה ממקור זה תהיה בהתאם. לצד אלה ניצבות החברות הגדולות והמובילות בתחום, כמו Business Wire, PR Newswire, GlobeNewswire ו-MarketWired.

 

חשוב לציין כי בניגוד לשירות הפצה רגיל, לחברות הגדולות יש הסכמי תוכן עם כמה אתרים גדולים וחשובים שבהם הידיעה עולה לאתר ללא שיקול-דעת של עורך. כך הפצת הידיעה תורמת לקידום החברה ברשת מבחינת SEO. 

 

לאן מגיעה ההודעה?

 

הפצה של הודעה באמצעות אחת מהחברות הגדולות נשלחת למגוון ערוצי מדיה מובילים. אלה יכולים להיות ערוצי מדיה מקוונת כדוגמת אתרי חדשות, אתרים מקצועיים, מנועי חיפוש ומאגרי מידע מובילים – פורבס, רויטרס, וול סטריט ג'ורנל, ועוד רבים אחרים. בנוסף, ההודעות יועברו לעיתונות כתובה, מגזינים, עורכים וכתבים בכל תחום שתבחרו.

 

כמה עולה הפצת הודעה?

 

עלות ההפצה אינה כרוכה בדמי מנוי או ריטיינר כלשהו - התשלום הוא חד-פעמי, כשגובה התשלום עבור כל ההפצה נקבע על-פי גודל הידיעה לפי מספר המילים והאזור הגיאוגרפי שאליו מופצת הידיעה.

 

ניקח לדוגמא ידיעה באורך של עד 400 מילים (הכוללת בתוכה עד 20 מילות מפתח) לעיתונות כללית במתחם ניו יורק ו-New York Metro. נוסיף בחירה חופשית של קטגוריה מעיתונות מקצועית (ללא הגבלת קטגוריות). למשל בתחומי היי-טק. העלות להפצה כזאת תתחיל מכ-300 דולר, ועוד 85 דולר עבור קבלת דו"חות סטטיסטיים לאחר ההפצה. התפוצה במקרה זה היא גדולה ביותר, דוגמה של רשימת תפוצה ניתן לראות בקישור. אם מרחיבים את ההפצה לתפוצה נרחבת יותר בארה"ב העלות הממוצעת עשויה לעלות לכ-500 עד 1,500 דולר.

 

קיים מספר רב של מעגלי הפצה להודעה לעיתונות, הן בחתכים גיאוגרפים והן בחתכים סקטוריאליים וענפיים (וגם שילוב בין השניים). ניתן להרכיב כמה מעגלי הפצה באופן מודולארי בהתאם ליעדים שהוגדרו בידי החברה.

 

איך כותבים?

 

כתיבת הודעת יחסי-ציבור עבור הפצה באינטרנט שונה מכתיבת קומוניקט או הודעה רגילה לעיתונות. קיים פורמט ייחודי לכתיבת הודעה להפצה באמצעות האינטרנט. חשוב לכתוב ידיעה קצרה וממוקדת ולעיתים אף לשלב תמונות ואלמנטים גרפיים. אלה כרוכים בעלות נוספת בעת ההפצה.

 

על הידיעה להיות מובנית ולכל פסקה יש משמעות ותפקיד. הכתיבה חייבת להיות מקצועית וממוקדת, ויש לעשות שימוש באלמנטים המתאימים לרשת, כגון כללי SEO שייצרו אופטימיזציה ונראות בולטים במנועי החיפוש. ישנה חשיבות גדולה לשימוש מושכל במילות מפתח שלדעתכם יעלו בחיפוש בתחום העיסוק של חברתכם (key words) הן בכותרת הידיעה והן בגופה. זאת לצורך איתור הידיעה במנועי החיפוש. כמובן אסור לשכוח פרטי איש קשר בסוף הידיעה.

 

שפת המקור תהיה אנגלית ובמידת הצורך יתלווה תרגום מלא או מקוצר לשפה מקומית - צרפתית, יפנית, ספרדית, רוסית ועוד לפי הצורך – התרגום כלול לרוב במחיר ההפצה.

 

מומלץ להסתייע לצורך כתיבת הידיעה באיש מקצוע דובר אנגלית כשפת-אם ומומחה בכתיבת הודעות מסוג זה. ככל שהידיעה תהיה מושקעת כך יגדלו הסיכויים בהשגת המטרה שלשמה נוצרה.

 

נתוני פתיחת ההודעה

 

לאחר הפצת הידיעה תקבלו דו"חות בהם ניתן יהיה לקבל תמונת-מצב להיכן הגיעה הידיעה. הדו"חות יציגו היכן פורסמה הידיעה, כולל קישורים לידיעה כפי שהיא מופיעה בכל אתר ואתר. כמו כן ניתן לקבל אינדיקציה לגבי כמות כניסות הגולשים לידיעה עם פירוט מלא המציג מהיכן נכנסו הגולשים, מאילו אתרים ומאילו מקומות בעולם.

 

שליחת הודעה לעיתונות הוא כלי שיווקי חשוב, מהיר ואפקטיבי. חברות רבות עושות שימוש בכלי זה, בין אם מדובר בחברות ענק ובין אם בחברות סטארט-אפ קטנות. האפשרות לבנות מעגלי הפצה באופן מודולארי מאפשרת לחברות סטארט-אפ לקבל חשיפה גם בתקציב מצומצם ופותחת עבורן שפע של אלטרנטיבות והזדמנויות בכל מקום בגלובוס.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.