25 אוקטובר 2014 | פבל בלטר
לגייס מרחוק, להרגיש קרוב: 5 יתרונות להעסקת פרילנסרים

לאורך השנים הייתה בשוק הישראלי גישה בסיסית, לפיה אנשים המבצעים מלאכות שונות עבור החברה מהווים חלק מעובדיה השכירים. ואולם, לאחרונה פונים יותר ויותר עסקים ומיזמים בישראל לגיוס פרילנסרים עבור פרויקטים ומטרות ספציפיות, מבלי לכרוך את עצמם ביחסי עובד-מעביד. לשינוי זה קיימות מספר סיבות הנעוצות ביתרונות מובהקים עבור מעסיקים ופרילנסרים כאחד, והדבר נכון במיוחד כאשר מדובר בסטארט-אפים

לאורך השנים הייתה בשוק הישראלי גישה בסיסית, לפיה אנשים המבצעים מלאכות שונות עבור החברה מהווים חלק מעובדיה השכירים. ואולם, לאחרונה פונים יותר ויותר עסקים ומיזמים בישראל לגיוס פרילנסרים עבור פרויקטים ומטרות ספציפיות, מבלי לכרוך את עצמם ביחסי עובד-מעביד. לשינוי זה קיימות מספר סיבות הנעוצות ביתרונות מובהקים עבור מעסיקים ופרילנסרים כאחד, והדבר נכון במיוחד כאשר מדובר בסטארט-אפים

 

יתרונות העסקת פרילנסר עבור המעסיק

 

מאחר שפרילנסר הינו עצמאי עבודתו אינה מעוגנת ביחסי עובד-מעביד, ומכאן נובעים מספר יתרונות מהותיים עבור המעסיק. ראשית, הוצאותיו הכלליות של המעסיק על העובד נמוכות יותר, מאחר שהוא לא נדרש להעמיד עבורו תנאים סוציאליים כדוגמת ימי חופשה ומחלה, קרן פנסיה והוצאות נלוות אחרות. כמו כן, החוזה שנחתם מול העובד אינו כולל התחייבות ארוכת טווח להעסקה מצד המעסיק, מה שמאפשר לו לסיים את ההתקשרות באופן מיידי. העיקרון המנחה על פי רוב הוא שכירת שירותיו של הפרילנסר על בסיס פרויקט מסוים, בין אם מדובר במחשוב, כתיבה טכנית או תרגום, כשלאחר מכן מסתיים החוזה. כלומר, קיים קשר הדוק וברור בין ביצוע העבודה הלכה למעשה ובין התשלום, כאשר הפרילנסר עושה כמיטב יכולתו על מנת לסיים את הפרויקט במהירות ובמקצועיות, ואילו המעסיק יודע שכספו זוכה לתמורה מלאה ללא בזבוז מיותר. מעבר לכך, במקרים רבים עובד הפרילנסר מהבית, והמשמעות המיידית היא חיסכון של המעסיק על שטח משרדי, טלפון, מיזוג, חשמל וציודים משרדיים שונים.

 

יתרונות עבור סטארט אפים

 

היתרונות שאיגדנו עבורכם מקבלות משנה תוקף כאשר מדובר בסטארט אפים מתחומים שונים. זאת בשל אופיים המיוחד של מיזמים אלו, שבשלביהם הראשונים נתקלים בבעיות מימון המשפיעות על יכולתם לגייס עובדים קבועים.

 

מאגר איכותי - בשלב בו נדרשים עובדים בעלי יכולות ספציפיות לצורך בניית מצגות או פיתוח המוצר, יכול המיזם להעסיק מספר פרילנסרים המהווים מאגר מוחות זמני. כך ניתן לקבל פתרונות מגוונים ולהתקדם הלאה אל השלבים הבאים, מבלי להתחייב לסכומים גבוהים לאורך זמן שאינם מצויים בכיסו של היזם.

 

מהירות - זמן מהווה כידוע גורם מכריע בהתפתחותם של סטארט אפים, ומכאן שלעיתים קרובות לא ניתן להשקיע בהכשרה ארוכה של העובד ולחכות עד שיבשיל. העסקת פרילנסרים מספקת פתרון מצוין לסוגיה זו, מפני שכך ניתן ליצור צוות המטפל בכל היבטיו של הפרויקט באופן מהיר.

 

חשיבה אחרת - לעיתים קרובות אנשי הסטארט אפ מתקבעים על דפוסי חשיבה מוכרים שאינם מצליחים לפרוץ את המסגרת. גיוס של פרילנסרים מזכה את המיזם בבעלי מקצוע שיכולים להתבונן על הדברים מזווית אחרת, ולתרום היבט משמעותי של חשיבה מחוץ לקופסא. 

 

יעילות - כאמור, העסקת פרילנסר מאפשרת למעסיק לשלוט ולהגדיר גבולות ברורים מבחינת איכות, עלות ולוחות זמנים. מעבר לכך, פרילנסרים שעובדים מהבית אינם מוסחים על ידי התרחשויות ואנשים הקשורים למיזם, או מריבוי משימות. הם מביאים עימם רוח רעננה לפרויקט ועבודתם מאופיינת במיקוד ויעילות.

 

השקעה לטווח הארוך - למרות שהעסקתו של פרילנסר הינה זמנית במהותה, היא בכל זאת מאפשרת למעסיק להתרשם מיכולותיו ולפתח קשרים עימו. הפרילנסר מצידו רוכש היכרות מעמיקה עם היבטים מסוימים של הסטארט אפ, ומכאן מתפתחת העסקת אנשי מקצוע מצוינים גם בטווח הארוך.

 

הרווח הוא של כולם

 

חשוב לציין כי מאופן העסקה זה נהנה גם הפרילנסר עצמו, וכידוע עובדים מרוצים משיגים תפוקה גבוהה יותר עבור המיזם. לדוגמא, פרילנסרים נהנים מחופש נרחב מבחינת שעות העבודה ומיקומה, קביעת פגישות, בחירת התוכנות והיישומים המועדפים עליהם, ופניות לחיי המשפחה. בנוסף, הם לומדים לנהל את עצמם ולהקפיד על איכות גבוהה של ביצוע, מה שמתבטא בשיפור יכולות הניהול הכלליות ובהגדלת האמון שרוכשים להם מעסיקים. בשל סיבות אלו ואחרות בוחרים בימינו אנשים רבים להיות מועסקים כפרילנסרים, שיטה המקדמת את העובד והמעסיק כאחד.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.