24 אוגוסט 2013 | ארז אלבו, BMore
איך מתבלטים בשוק של 900 אלף אפליקציות?

אחרי פיתוח אפליקציה מגיעים למשימה הקשה באמת: השגת תשומת-לב המשתמשים

 

כ-880 אלף אפליקציות פעילות היו ב-App Store, נכון לחודש זה. מדי יום משתחררות כ-230 אפליקציות חדשות ל-iOS, שני-שלישים מתוכן הן אפליקציות משחק. וזה עוד לפני שדיברנו על מיקרוסופט וגוגל שמנסות לנגוס בתפוח של סטיב ג'ובס.

 

בתחרות כל-כך צפופה ואינטנסיבית, איך אפשר להתבלט? מהי הדרך הנכונה ביותר לחלק את תקציב השיווק ולהפיק ממנו את המירב? קיימות שלוש אפשרויות מרכזיות:

 

1. אתר

 

נכון, אנחנו מדברים על אפליקציית מובייל, ובכל זאת - יש לדאוג לאתר ייצוגי עם ממשק-משתמש נוח וברור דרכו ניתן להוריד את האפליקציה. יש לדאוג כי באתר יהיו מספר צילומי-מסך שמעבירים את המסר, לוגו ואף סרטון אנימציה.

 

  כדי להביא תנועה לאתר יש לקדם אותו לפי מילות חיפוש לא לפני שמבצעים מחקר מקיף של מילות מפתח. כאשר מדובר באפליקציה לעסק עם אתר אינטרנט פעיל, יש לבחון כיצד לשלב את ההרשמה לאפליקציה באתר, כך שתהיה מספיק בולטת ונגישה.

 

לדוגמא, בעמוד הבית של בנק לאומי, שאימץ אסטרטגיית דיגיטל חזקה, ניתן לראות הפניות רבות להרשמה לאפליקציה ולשימוש בה. לעיתים, שווה לפתוח אתר נפרד לאפליקציה, כדי לא ליצור בלבול אצל הלקוחות.

 

ההחלטה לגבי שילוב באתר קיים או אתר נפרד קשורה ישירות להגדרת קהל היעד לאתר ולאפליקציה. אם מדובר באותו קהל יעד אפשר לשלב את האפליקציה באתר (בעיקר אם האתר כבר מקודם ויש בו תנועת גולשים טובה). כאשר מדובר בקהל יעד שונה או מעורב, פתיחת אתר נוסף תהיה הפתרון.

 

2. רשתות חברתיות

 

הרשתות החברתיות הן כלי שיווקי איכותי המאפשר פרסום ממוקד ומפולח, כזה המאפשר להגיע ללקוחות רבים גם בתקציבים נמוכים יחסית. דף אוהדים בפייסבוק, בלינקדאין או באינסטגרם יעשו את ההבדל.

 

הצטרפו לקבוצות אינטרס והשתתפו בדיונים הקשורים לתחום האפליקציה, בין לבין תוכלו גם להתייעץ ולהפנות את המשתתפים להרשמה או לאתר. השקיעו זמן בחיבור אישי לגולשים ברשתות החברתיות, בעיקר למובילי דעה (לרוב אלה פשוט אנשים שמתעניינים בתחום ומתעסקים בו יותר מחבריהם).

 

ניקח לדוגמא אפליקציה בתחום הצילום. ראשית נתחבר לקבוצות שעוסקות באפליקציות בכלל ובשיווק דיגיטלי בפרט. לאחר מכן גם לקבוצות שעוסקות בצילום חובבים, צלמים, בתי דפוס (תאמינו או לא, עדיין מדפיסים תמונות), קבוצות שעוסקות בטיולים וטבע, קבוצות של אמהות, קבוצות של מכירת מתנות ואביזרים וכדומה.

 

השתמשו ברשתות כדי להציע הטבות ופרסים. עוד לפני עליית האפליקציה לאוויר צרו גירוי אצל האוהדים והגולשים בדרכים יצירתיות כמו תחרויות, חידונים, קופונים, חלוקת מתנות.

 

3. שיווק במובייל

 

המקום הטבעי ביותר לשיווק אפליקציה יהיה במגרש הביתי שלה. הדרך הראשונה לפרסום האפליקציה במובייל היא רכישת שטחי פרסום באפליקציות אחרות. במקרה זה חשוב שהאפליקציות האחרות יהיו כאלה שפונות לקהל היעד של האפליקציה שלכם, גם אם הן לא בהכרח עוסקות באותו תחום. לפי קהלי יעד ולא בהכרח תחומי עניין.

 

דרך נוספת לשיווק האפליקציה היא בחנויות האפליקציות, כמובן. שיווק האפליקציה באנדרואיד הוא קל יותר, לכאורה. ניתן להעלות כל אפליקציה לחנות וליצור לה עמוד או להפנות לעמוד חיצוני – ללא סינון.

 

בחנות של אפל המצב מורכב יותר, שכן חייבים לקבל את אישורה על כל אפליקציה והיא חייבת לעמוד בסטנדרטים ובחוקי החנות. היתרון באפל הוא בארגון ובסדר הרב ובכך שהאפליקציות מוגנות מפני פריצות.

 

נסו להתברג לאפליקציות החינמיות בימים הראשונים. אפל נותנת לאפליקציות חדשות מספר "ימים של חסד" וממקמת אותה במקומות הראשונים. לאחר מכן, כדי לשמור על מיקום גבוה בחנויות יש לדאוג לקידוםCEO  מדויק בעמודי האפליקציה ולחווית משתמש גבוהה שתגרור כניסות והורדות רבות ככל הניתן.

תגובות

1. אדם ש. | 9 ספטמבר 2013

הכותרת לא תואמת את תוכנה

בכתבה נתונות הפעולות האלמנטאריות לכניסת אפליקציה בשוק המובייל.. אין כאן חדש ווודאי שלא "התבלטות" מעל כל ה900,000 אפליקציות בשוק..
תודה.


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.