7 מאי 2013 | מערכת
7 אתרי לימוד התכנות הטובים ברשת

מעולם לא היה זול וקל יותר ללמוד תכנות ברשת

 

סצנת הסטארט-אפים הישראלית דורגה ב-2012 לאחרונה במקום השני בעולם, כשהיא שנייה רק לעמק הסיליקון בקליפורניה. אך לצד המיקום המרשים של התעשייה המקומית נרשמה כוכבית קטנה – היזמים המקומיים מתקשים לאמץ מגמות טכנולוגיות חדשות, בדגש על שפות תכנות. ביקורת קצרה שפורסמה ב-TechCrunchמציינת כי היזמים הישראלים מעדיפים להשתמש בשפות תכנות שבעמק הסיליקון כבר מוותרים עליהן, בזמן שבקליפורניה שפות כמו פייתון ורובי צוברות דומיננטיות רבה יותר.

 

את השינוי המתבקש לשפות העולמיות ניתן להתחיל כבר בבית. בשנים האחרונות צוברים תאוצה כמה אתרי לימוד תכנות שמציגים קורסים בכל הרמות. הקורסים שמציעים האתרים מאפשרים ליזמים ולשואפים לתכנת או להקים אתרים ואפליקציות להכיר את האפשרויות הקיימות ולדעת טוב יותר באיזה כלים לבחור לפיתוח המיזם שלהם.

 

האתרים הקיימים נחלקים לאתרים חינמיים ולאתרים בתשלום. הקורסים החינמיים הם כמובן בסיסיים יותר, אך הם עשויים לספק מושג טוב לגבי טיב השפה הנלמדת והאם כדאי להמשיך ולהעמיק בה. הקורסים שבתשלום הם בעלי סילבוס נרחב ומספקים אפשרויות למידה טובות בהחלט למי שמוכן לשבת בבית מול המחשב וללמוד בכוחות עצמו לאורך תקופה של כמה שבועות.

 

כל אתרים שמפורטים כאן הם בשפה האנגלית. ניתן למצוא אתרים דומים בעברית, אך הם לא אינטראקטיביים כמו אלה שבאנגלית ועדיין לא משתווים ברמתם לאלה העולמיים.

 

אתרים חינמיים:

1. CodeAcademy - אתר מצוין להתחיל בו. השימוש באתר קל ונוח. האתר מלמד קורסים בסיסיים ב-html, css, Rubyועוד בשיטה של תרגול מקוון שבו התלמיד קורא משימה פשוטה ומבצע על המסך. לאתר יש קהילת תלמידים פעילה שבה הגולשים משוחחים זה עם זה ויכולים לשאול שאלות.

 

2. LearnStreet - אתר שמכוון לסטארט-אפיסטים המעוניינים ללמוד לתכנת יישומים החל מהרמה הבסיסית ומעלה. האתר מציע שלושה קורסים מרכזיים – ג'אווה-סקריפט, פייטון ורובי. גם ב-LearnStreet  הפילוסופיה היא של תרגול מיידי והאתר מציע ממשק נוח לכתיבת קוד.

 

3. PHP bounce – אתר אינטראקטיבי המלמד php למתחילים. האתר אינו מציע קורסים נוספים, אך הוא נגיש ואינטואטיבי למדי. 

 

4. Udacity – מלבד קורסי מחשבים רלוונטיים, ניתן למצוא באתר גם קורסים על הקמת סטארט-אפ ובמתמטיקה ובסטטיסטיקה. האתר לא מכוון למי שמעוניינים ללמוד תכנות בסיסי, אלא למי שהם כבר בעלי ידע בסיסי ומעוניינים להעמיק את הבנתם במדעי המחשב, בחומרה ובפיתוח תוכנה. 

 

5. W3Schools– באתר תמצאו ככל הנראה את כל המדריכים הבסיסיים שאתם זקוקים להם, אך סביר להניח שתגיעו לאתר דווקא בשלב מתקדם יותר כשתזדקקו לדוגמאות ולתזכורת לגבי מה שכבר למדתם באתרים אחרים. האתר נחשב לאחד המובילים בתחום והשיעורים בו קצרים וברורים.

 

אתרים בתשלום:

1. code school - התשלום באתר הוא 25 דולר לחודש, תשלום שעשוי ליצור מחויבות אצל התלמיד. ניתן להתנסות בקורסים בחינם ולהמשיך בתשלום. באתר ארבעה מסלולים - רובי, JavaScript, html ו-iOS.

 

2. Udemy – קורסים במחירים משתנים. קורסים בסיסיים עולים כמה עשרות דולרים וקורסים מקיפים יותר עשויים להגיע לכמה מאות דולרים.

תגובות

1. ירדן | 6 אוגוסט 2013

אם שמתם פה את W3SCHOOLS

אתם לא מבינים דבר


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.