7 דצמבר 2014 | אורן סימניאן
העתיד כבר כאן...

אנו שואלים את עצמינו הרבה פעמים איפה נמצא פוטנציאל הגדילה המשמעותי בעולם היזמות?

אנו שואלים את עצמינו הרבה פעמים איפה נמצא פוטנציאל הגדילה המשמעותי בעולם היזמות?

 

ולאו דווקא רק בתוכנה ובחומרה?

 

התשובה כנראה נמצאת במקום שיתן לנו מענה לצרכי השיווק, בדיקת הכדאיות וגיוס הכסף ואם נקרא לילד בשמו, מימון המונים (crowd funding), זה לא סוד שהתחום צומח בקצב מסחרר בשנים האחרונות, כידוע מימון המונים מחולק ל 4 קטגוריות, בניהן: תרומות, רויאלטי, אקוויטי ורוורד – reward. כאשר התחום הפעיל ביותר כרגע הוא ה reward.

 

יש שתי פלטפורמות מובילות בעולם:


Indiegogo נוסדה ב-2008 על ידי שלושה מייסדים בסן פרנסיסקו, ובמהלך השנים האחרונות אפשרה לחברות ויזמים רבים להפוך את הרעיונות שלהם למציאות בזכות קהל המשתמשים והלקוחות הפוטנציאלים, שהיו שותפים לחזון והסכימו להעניק את הכסף עוד לפני שהמוצר יצא לשוק. השניה היא Kickstarter, אשר הוקמה לאחר אינדיגוגו.

 

נשאלת השאלה למה קראוד פאנדינג?

 

1.     כמובן שהמחשבה הראשונה והיחידה של רובנו תהיה גיוס כספים, אך כמובן שיש מטרות חשובות לא פחות והן..

 

2.     יצירת קהילה, אנשים שאוהבים, מעוניינים, חווים דעה, מלווים אתכם לאורך הפיתוח ושואלים על המוצר...

 

3.     יצירת באזז, BRAND AWARNESS, אחד האתגרים הגדולים כמובן בימינו..

 

4.     בחרנו גם להדגיש את עניין ההיתכנות, MARKET VALIDATION, השקת המוצר ללא גורם מתווך בעצם תאפשר לכם לקבל פידבק באופן ישיר מתומכים מכל העולם, אין יותר טוב מזה!

 

לאחר מכן נשאל את עצמינו מה עכשיו, איך בונים קמפיין מוצלח?

 

1.     תקופת ההכנה - מצ''ב קישור למדריך

 

2.     תקופת הקמפיין - הכי חשוב להבין שנדרשת עבודה 24*7

 

3.     לאחר הקמפיין - פה כבר חשוב שתבדקו טוב טוב מראש את עצמכם והמלצה אישית, Expect the up expected.

 

לכל תקופה צריך להתייחס אחרת, לתכנן ולהבין את החשיבות, קמפיין רציני דורש:

 

עבודת הכנה של קהל שיפיץ עבורם, שיהיה הלקוח הרוכש הראשון וכמובן לתכנן כל יום ב 30 עד 60 ימי הקמפיין, ושל עמוד קמפיין איכותי הכולל תסריט, סרטון, והכנה ראויה של תוכן לעמוד...

 

ניהול שוטף של הקמפיין ודאגה לתעבורה לעמוד, יח''צ, ניהול קשר עם התומכים ופלקסביליות בכל מהלך...

 

יכולת דיוור של המוצר בזמן, באיכות ובמחיר שישאיר לכם אוויר לנשום... תנהלו BILL OF MATERIAL נכון ותחשבו כל צעד..

 

מכאן נשאר לאחל לכם בהצלחה ולהציץ בשני קמפיינים ישראלים שרצים עכשיו...

 

Bitbite - מוצר ישראלי חדשני שיאפשר ניטור של המזון אותו אנו אוכלים!

 

Sesame - הסמארט פון הראשון בעולם המופעל ע''י עיני הגולש!!

 

אם אתם מתכננים פרוייקט פנו אלינו ונשמח להעביר חומרים נוספים ולסייע מקצועית.

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.