14 דצמבר 2014 | בני פיינשטיין
מה הקשר בין האקתון ובין דור העתיד?

אם אתה יזם או מפתח, וודאי תרצה לדעת כיצד השתתפות בהאקתון תוכל לסייע לך ולדור העתיד...

אם אתה יזם או מפתח, וודאי תרצה לדעת כיצד השתתפות בהאקתון תוכל לסייע לך ולדור העתיד...

 

מהו ההאקתון?

 

האקתון הוא אירוע יזמות של כמה שעות (בדרך כלל בין 24-72 שעות), שמטרתו לבצע תהליך של חדשנות ויזמות ולהמציא מוצר או שירות חדשני.

 

ההאקתון המפגיש בין מתכנתי מחשב, מפתחי תוכנה, מנהלי פרוייקטים וכד'  לצורך שיתוף פעולה בפיתוח של מספר פרוייקטים בזמן נתון. הפגש עוסק בין היתר בפיתוח אפליקציות ופיתוח משחקי מחשב.

 

בעולם המחשבים, ארגונים שונים מקיימים תחרויות האקתון למתכנתים ולסטודנטים. ההאקתון מורכב ממספר ימים מרוכזים בהם המשתתפים מתחלקים לקבוצות שכל אחת מהן מתכננת פרויקט. לאחר מכן, כל קבוצה מקבלת תקופת זמן להכין את הפרויקט ומגישה אותו לשופטים. המנצחים הינם לרוב אלו שיצרו פרויקט חדשני, מהפכני, או כזה שעושה ניצול טוב של משאבים, ועל הפרויקט הטוב ביותר זוכים בפרסים.

 

האקתונים בעולם

 

אירועי מרתון הטכנולוגיה והפיתוח היצירתי הללו, מוצלחים במיוחד ביכולת להאיץ את הרעיון באופן אקספוננציאלי. האירוע יכול להיות פתוח לחלוטין או לקבץ מתמחים בתחום ספציפי. המטרה היא לבנות פלטפורמה מסויימת או לפתח פתרון חדשני, ואף לפתח תוכנה או מוצר מיוחד.

 

אירועים אלה הביאו לרעיונות בני קיימא בשלל תחומים כגון:  הייטק, תברואה, תעשייה ועוד ואפילו סייעו לחברות לפתח יישומים עבור מוצרים חדשים. לדוגמא, הרעיון המקורי לפיתוח ציר הזמן של פייסבוק פותח בלילה אחד בהאקתון. או חברת NIKE שפתחה באמצעות האקתון את ה- API כדי לאפשר אפליקציה המשלבת מוסיקה עם נעלי נייקי בזמן ריצה. האקתון MEST48 היה האקאתון פתוח שהתקיים בחודש ינואר  2013,  בקמפוס MEST. הצוותים התאספו על מנת  לפתח תכנית עסקית ואב-טיפוס לרעיון חדש, כשבידיהם החופש לבחור את קידוד השפה, הפלטפורמה, התעשייה, והאפשרות לשלב את הרעיון במוצר ספציפי. האירוע נמתח על פני 48 שעות והמשתתפים הציגו את הרעיונות שלהם ב- 60 שניות, כך שהרעיונות הטובים ביותר נבחו על ידי הצבעה. לאחר מכן משתתפים נחלקו לצוותים של עד חמישה אנשי מהרעיונות הובילים שנבחרו. בתום 48 שעות, הצוותים הציגו בפני פאנל של מומחים עסקיים וטכנולוגיים מקומיים, את הרעיונות.

 

מטרת האירוע היה לעודד פיתוח של מוצרים אמיתיים ופתרונות חיוניים, תוך כדי למידה מכמה מהמוחות המבריקים ביותר.

 

 

חשיבות ההאקתון

 

שיתוף הפעולה של מוחות טכנולוגיים, מבריקים יחד, היא דרך מצוינת להגות ולפתח מוצר חדשני.

 

גם העובדה כי הצוותים מכילים ידע מאנשים שונים המתאגדים יחד לצורך פיתוח הרעיון, היא סינרגיה חיובית. בנוסף לכל אלו, הרעיונות נבחרים על ידי צוות של שופטים יעודיים לכך, כאשר הרעיונות המובילים שנבחרו, הם אלו שבסופו של דבר יישומו.

 

הערך החינוכי של האקתון טכנולוגי לילדים ונוער

 

לכולנו ברור לחלוטין כי בעידן המודרני בו אנו חיים, אמצעי הלמידה מחויבים להיות מותאמים לילדים של היום, על מנת להקנות להם את המיומנויות של המאה ה- 21, שמטרתה להקנות לילדי בתי הספר היסודיים יכולות ומיומנויות בשימוש במחשב שיכשירו אותם להמשך לימודיהם במערכת החינוך וכן לחייהם הבוגרים.

 

הקנית מיומנויות קוגניטיביות מסוגים שונים כגון מיומנויות מחשב וטכנולוגיה, יקלו על הילדים לתפוש את הנושא הזה גם בעתיד. ככל שהילד נחשף ומפתח את המיומנויות הללו בגיל צעיר, כך היכולת שלו להשתלב בלימודים ובעיסוק הטכנולוגי בהיותו בוגר, יוטמעו בקלות.

 

כך למעשה, אנו מאפשרים ומטפחים את דור העתיד של הייטק הישראלי, כשמגיל צעיר הילד רוכש את הכלים המתאימים לפיתוחו האישי והטכנולוגי.

 

האפשרות להנגיש את הטכנולוגיה לילדים, על ידי חיבורם לקבוצות ילדים אחרות, מהן ניתן ללמוד וללמד, היא הזדמנות נהדרת לרכוש ערכים סוציאלים ולימוד חשיבה קבוצתית, בנוסף לפוטנציאל הלימודי של החומר.  הלמידה של עבודה צוותית, תורמת לילדים רבות.

 

מה לילדים ולהאקתון?

 

מהן הדרכים לפתח חשיבה עצמאית וטכנולוגית אצל ילדים, כדי שכבר מגיל צעיר, יוכלו להפנים יכולות טכנולוגיות וחדשנות ביתר קלות? אופציה מאוד מעניינת היא האקתון לילדים חברת אינטרסקול תערוך בקרוב האקתון לילדים, שהוא למעשה מפגש בן 3 ימים לפיתוח טכנולוגיה ממוחשבת, אפליקציות וקליפים, במטרה לפשט את מורכבות הטכנולוגיה ולהנגישה לדור העתיד של ההייטק הישראלי.

 

כיצד זה מתבצע בפועל?

 

הפרויקט מהווה חממה לילדים ונוער שתביא לחשיבה יזמית ולפרויקטים חדשניים. תוך אמונה ביכולת הילדים והנוער לחשוב מחוץ לקופסה כחלק מההתפתחות החינוכית שלהם.

 

כ-400 משתתפי התחרות יחולקו ל-4 מקצים בהתאם לגילם. כל מקצה יקבל 3 ימים, בהם חבריו יתחלקו לקבוצות ויחלו לחשוב על רעיונות. הנושאים בהם תעסוק התחרות יתמקדו במשחקי מחשב, אתרים, אפליקציות מובייל וקליפים. כל קבוצה תלווה במומחים של אינטרסקול שידריכו אותם באמצעים הטכנולוגיים הנדרשים בהתאם לגיל הילדים.

 

בסיום החופשה, לכל קבוצת יהיו כ-3 שבועות לסיים את הפרויקט ולהגיש אותו לשופט התחרות. לאחר בחינת כל הפרויקטים ייערך טקס להענקת פרסים למנצחים. הדגש שלנו הוא על תלמידי כיתות ב' ומעלה. אנחנו רוצים לתת לילדים חוויה המדמה תחרות האקתון בחברות הגדולות בעולם. התחרות תאפשר לתלמידים להוציא לביצוע רעיונות שהם הגו, ותסייע להם לרכוש את המיומנויות הדרושות להם במאה ה-21.

 

כיצד מצטרפים להאקתון?

 

הסדנאות יתקיימו בין ה- 21-23 לדצמבר בתל אביב, רחובות, הוד השרון, חיפה וקריית אתא. האירוע המרכזי יתקיים בפברואר-מרץ 2015.

להרשמה: 1-700-50-2400או באתר

 או בפייסבוק

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.

בני פיינשטיין

מנהל ביה"ס אינטרסקול המפעיל לאורך השנה קורסים וחוגי בתחום המחשבים והאינטרנט לילדים ובני נוער