23 אוגוסט 2018 | ג'ון ראמפטון
5 תכונות שיש ליזמים מצליחים במשותף

האם נולדתם ליזמות? כדי להצליח יש צורך בתערובת תכונות מולדות וגם נלמדות. ישנן כמה תכונות השייכות ליזמים ענקיים, ולא תמיד הכוונה היא לפרוש מהלימודים כדי להגשים את החלום. בדרך כלל מדובר בתכונות הרבה יותר מעודנות, ואתם בוודאי תוכלו לזהות אותן איפשהו בילדות שלכם.

האם נולדתם ליזמות? כדי להצליח יש צורך בתערובת תכונות מולדות וגם נלמדות. ישנן כמה תכונות השייכות ליזמים ענקיים, ולא תמיד הכוונה היא לפרוש מהלימודים כדי להגשים את החלום. בדרך כלל מדובר בתכונות הרבה יותר מעודנות, ואתם בוודאי תוכלו לזהות אותן איפשהו בילדות שלכם.

 

החדשות הטובות? גם אם אין לכם את כולן (או אף אחת מהן), ניתן ללמוד אותן או שתוכלו להבין בעצמכם מהן התכונות המשלימות שלכם שיכולות להביא אתכם לכדי הצלחה. אחרי הכל, חדשנות וחשיבה מחוץ לקופסה הן השורשים של היזמות. כמה מהתכונות הבאות קיימות אצלכם, וכמה אתם רוצים לאמץ?

 

1. הם מתעוררים מוקדם

 

מחקרים רבים הראו כי "אנשים של בוקר" הם מצליחים יותר. אולם יש מספיק חיות לילה מצליחות גם כן. זה לא באמת משנה מתי אתם מתחילים את היום שלכם. מה שחשוב זה המוטיבציה שלכם, האמביציה והמסירות להתמודדות עם בעיות. לאנשי בוקר רבים קל יותר להתחיל לעבוד, והדחיינות היא הבעיה האמיתית כאן, בין אם אתם קמים מוקדם או לא.

 

עצה שלי: במשך שנים נהגתי לקום מוקדם, אבל לא כל היזמים הם כאלה. למעשה, המנהיג הממוצע מתעורר ב-6:15 בבוקר. אני מתעורר ב-6 בבוקר. יש לי כל כך הרבה דברים לעשות בזמן שאני מריץ את האתר של הסטארט אפ שלי שאני צריך יותר שעות ביום. הבנתי שאני מספיק לבצע את רוב העבודה שלי לפני שרוב האנשים מגיעים בכלל למשרד. ואז כשאנשים מתחילים להגיע, מתפנה לי זמן לפגישות ולעבודות הפתאומיות שנופלות עליך.

 

2. הם רואים פערים

 

רעיון של מיליון דולר הוא כזה שממלא את הצורך בשוק. אך קודם צריך יזם שיזהה את הפערים והחוסרים, ואז יבוא עם הרעיון כיצד ניתן לגשר עליהם.  כל רעיון חדש שהוא טוב יצטרך להתמודד עם חיקויים. יש אנשים שמצליחים להתעשר על ידי כך שהם תופסים טרמפ על המצאה של מישהו אחר. אין שום בעיה עם כך, אך יזמים מטבעם הם בד"כ יוצרים מקוריים.

 

עצה שלי: חפשו תמיד הזדמנויות בכל דבר שאתם עושים. גם בעבודה או בסטארט-אפ הנוכחי שלכם, עליכם לחפש אחר הזדמנויות. עבדתי עם מישל סטוקר במשך שנים. תמיד דיברנו על רעיונות אחד עם השני. זה עוזר להבין אם הרעיון שלכם טוב. עלינו על רעיונות מדהימים, וגם כאלה נוראיים. עליכם ללמוד כיצד לאתר הזדמנות.

 

3. הם הולכים בעקבות חלומותיהם

 

כל קבוצה צריכה איזה שאפתן כדי שינער אותם מהאחיזה המשמימה במציאות. אך למעשה מעט מאוד יזמים הם שאפתנים במאה אחוז. עליכם ללכת בעקבות חלומותיכם או ששום דבר לא יקרה. היזמים בוחנים את התמונה במלואה, ובגלל זה הם היו טובים במכירות- הם תמיד ירצו לשדר את המנטרה שהם הולכים איתה והם לא יתפשרו על קצוות פתוחים.

 

עצה שלי: לכו בעקבות כל ההתחייבויות שלכם. את זה לימד אותי כותב רב המכר של הניו יורק טיימס ג'ואל קום שאמר לי לפני שנים, "אם אתה מתחייב למשהו, לא משנה אם זה דבר קטן או כלפי מישהו שאתה לא מכיר, עליך לבצע את זה". דברים אלו נשארו איתי במשך שנים, בזמן שג'ואל עזר לאינסוף אנשים דרך האינטרנט בעקבות התחייבויות שהבטיח. מנהיג יוצא דופן הוא כזה שהולך בעקבות התחייבויותיו.

 

4. הם קוראים תיגר על סטטוס קוו

 

פה טבועים סיפוריהם של סטיב ג'ובס ושל אחרים שהחליטו לעזוב את בית הספר כדי להגשים את חלומותיהם. לא מדובר רק על התמודדות עם פחות התנגדות. יזמים לא מקבלים דברים כמו שהם. הם מאתגרים הם הדרך בה דברים נעשים. הם רוצים את זה טוב יותר, מהר יותר והרבה יותר, הם לא מפחדים להיות אלה שיעשו זאת. אין דבר כזה "מספיק טוב" עבור היזם.

 

עצה שלי: כשפתחתי את החברה הראשונה שלי שהצליחה, יצאתי כנגד חברות שמכרו בתים במשך מאות שנים. ערערתי את המודל והצלחתי. אתגרתי ממש את הסטטוס קוו. כדי להיות ממש מצליחים, עליכם לבוא עם רעיון שיערער את הנורמה.

 

5. הם חושבים כלכלית

 

יש הבדל גדול בין ממציאים לבין יזמים. עליכם ממש להבין בכסף אם אתם רוצים שהעסק או הרעיון שלכם ימריא. זה לא משהו שבא באופן טבעי לכל אחד, אז או שתצטרכו לצחצח את הכישורים הפיננסיים וכישורי ההשקעות שלכם, או שיהיה לכם רואה חשבון או יועץ השקעות מוכשר בהישג יד, או שניהם. אחרת, לא תוכלו למטב את הרעיונות ואת העבודה הקשה שלכם לכדי עסק רווחי.

 

עצה שלי: ללא כסף אתם תמצאו את עצמכם ברחוב. יזמים חייבים להבין כסף. אם אתם נמצאים בחובות, צאו מזה. תתחילו לחשוב בצורה יותר כלכלית. למדו כמה שיותר מוקדם כיצד עובד הכסף. אם העסק שלכם לא יהיה רווחי בנקודה מסוימת, אתם לא תצליחו, חד וחלק. אל תתנו לכסף להרוג אתכם אך אתם חייבים לבנות עסק שיכניס רווחים.

 

אין נוסחת זהב שתהפוך אתכם ליזמים פנומנליים. אך לא תמציאו את הגלגל מחדש אם לא תלמדו מכשלונות (וגם הצלחות) של אחרים. אז למה להפיל עליכם יותר עבודה ממה שצריך?

 

המאמר לראשונה פורסם כאן

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.