6 ינואר 2015 | אדם קאלינן
בנו לסטארטאפ שלכם תדמית מנצחת ב-3 שלבים פשוטים

"התפיסה היא המציאות". מידי יום אנו שומעים על חברה או סלבריטאי שיצרו תמונה גרנדיוזית המובילה לתגלית מרעישה אודות "הפנים האמיתיות שלהם". לעיתים המהלך בא לטובתם אך מידי פעם לרעתם. לדוגמה, חברת ענק המשתמשת בשירותי משרדי יחסי הציבור המובילים בבניית התדמית הציבורית שלהם, או עסקים קטנים המשמתשים בנפלאות הטכנולוגיה כדי להתפס כגדולות וחזקות מכפי שהן בפועל.

"התפיסה היא המציאות". מידי יום אנו שומעים על חברה או סלבריטאי שיצרו תמונה גרנדיוזית המובילה לתגלית מרעישה אודות "הפנים האמיתיות שלהם". לעיתים המהלך בא לטובתם אך מידי פעם לרעתם. לדוגמה, חברת ענק המשתמשת בשירותי משרדי יחסי הציבור המובילים בבניית התדמית הציבורית שלהם, או עסקים קטנים המשמתשים בנפלאות הטכנולוגיה כדי להתפס כגדולות וחזקות מכפי שהן בפועל.  

 

כבעלי עסקים קטנים כגדולים, איך תנצלו את רעיון ה"תפיסה היא המציאות" לטובתכם?

 

הבהרה חשובה טרם אפרט את שלושת הטקטיקות, אינני מעודד רמאות אלא את האופציות באמצעותן תוכלו לחדד את חוזקות העסק על פני חולשותיו לטובת התדמית הנתפסת של החברה. יישום נכון של הצעות אלו יובילו אתכם להשיג הרבה עם מעט.

 

1. אתם המומחים

 

כדי לייצר ולפסל בצורה נכונה את התפיסה החיובית אודות החברה שלכם, תאלצו למקם את עצמכם כמובילי דעה ומומחים בתעשייה הספציפית. קיימות מספר טכניקות לכך, הפשוטה ביותר היא להקים בלוג אישי או לפרסם מאמרים באתר הנחשב ליוקרתי ואמין. 

 

איך מתחילים? סרקו את האינטרנט, מצאו מספר מאמרים איתם אתם מזדהים, אשר מעניינים אתכם באופן אישי, ומתאימים לתחום "ההתמחות" שלכם. חשבו על רעיון מקורי לכתבה ווודאו על ידי סריקה נוספת של האינטרנט שאכן אין כתבות בנושא הספציפי.

 

צרו כותרת קליטה ומסקרנת, וכתבו את הפסקה הראשונה במאמר או הסיפור שלכם. לבסוף, השתמשו בחברנו היקר "google" כדי לדלות את כתובת המייל של עורך האתר בו אתם מעוניינים לפרסם וכתבו לו סקירה "מגרה" על הרעיון שלכם. למרות שההתחלה היא קשה מאוד, השארו ממוקדים ואל תשכחו - אתם המומחים לכן חיוני לעורך לשמוע ולהפיץ את מאמרכם.

 

2. בנו צוות

 

אנשים מטבעם, רוצים לעשות עסקים עם חברות מצליחות, חברות מצליחות מנהלות תמיד צוותים של אנשים מצליחים. אז מה אם אתה עדיין עובד מהבית וסולל בעצמך את הכביש שיוביל להצלחה? תמיד תוכלו לייצר צוות,  או לפחות צוות נתפס –  הוסיפו לפרופיל החברה שלכם אדם או שניים אשר אחראיים על מכירות או קבלת החלטות, כאשר העדיפות היא לתפקידים בעלי ערך בעיניהם של המשקיעים והלקוחות. הקפד לשלב בעלי תפקידים נתפסים אשר אתה ו\או שותפך לדרך תוכלו למלא בפועל. בתקווה ששותפך הוא מייסד.

 

השלב הבא הוא ליצור חשבונות מייל לכל בעל תפקיד מומצא ולהקפיד לתפעל את הקשר עם בסיס הלקוחות שלך דרכם.

 

זכור, התפיסה היא המציאות – במצב בו "על הנייר" נראה שיש לך צוות שירות מלא, הלקוחות שלך יאמינו בכך ובסופו של דבר תפיסה זו היא שתוביל אותם לרכישה.

 

אגב, זוהי דרך מעולה להבין מה התפקיד הספציפי של איש מכירות או שירות לקוחות דורש מהאדם אשר בסופו של דבר יבצע אותו. כאשר תתקדם לשלב גיוס העובדים תדע בדיוק מהם הדרישות ומי מסוגל לבצע את המטלות בצורה הטובה ביותר.

 

 

3. סדר ומהירות תגובה

 

בהינתן שבניתם צוות נתפס של מומחים, החברה שלכם נדרשת להתנהג בהתאם. במידה ולא תשמרו על סדר מערכתי ו\או תגיבו במהירות האפשרית לכל פניה, הצעה ולקוח תהרסו במהירות  את התפיסה שבניתם. שני כלים אפקטיביים בהם תוכלו להשתמש כדי לתפעל ביעילות את הבקשות הנכנסות והשאלות מהלקוחות הם Boomerang ו- ToutApp.

 

המציאות היא (קשה להודות) שצרכנים רגילים לקבל שירות רע, במידה ותצליחו לייצר חלופה חיובית לסגמנט הלקוחות המאוכזבים בזמן – כלומר לאחר יום עסקים אחד לכל היותר – הם יהיו מרוצים עד הגג ויתפסו את החברה שלכם כיחידת סגולה בתחום.

 

מזל טוב! אתם על הדרך הנכונה להפוך את התפיסה למציאות. 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.