8 ינואר 2015 | מערכת StartIsrael
לחפש עבודה בנעלי בית

"מה ללבוש?", "מתי לצאת מהבית כדי להגיע בזמן?", "האם ישימו לב שהקול רועד מהתרגשות?" כל אדם שחיפש עבודה בחייו בוודאי מכיר את ההרגשה המתוחה לפני השלב הראשון בדרך למשרה הנחשקת – ראיון העבודה.

 

"מה ללבוש?", "מתי לצאת מהבית כדי להגיע בזמן?", "האם ישימו לב שהקול רועד מהתרגשות?" כל אדם שחיפש עבודה בחייו בוודאי מכיר את ההרגשה המתוחה לפני השלב הראשון בדרך למשרה הנחשקת – ראיון העבודה.

 

במקרים אחרים, הלחץ שלפני רב כל כך עד שיש בו כדי לסכל את הראיון עצמו ולהחמיץ את המשרה שכל כך רצינו והיינו מסוגלים למלא בהצלחה.

 

ואם כל אלו הם רק חלק מהקשיים שנלווים לדרך הארוכה והמפותלת עד לאיוש המשרה הנחשקת, הרי שלאנשים עם מוגבלויות המשימה מורכבת אף יותר.

 

אז נכון שיש אתרים מעולים שמאפשרים לנו לייצר הכנסה עם תחתונים, גופיה ולפטופ, אך לעבודה קבועה במסגרת רצינית זה לא כ''כ אפשרי וכאמור צריך להתלבש יפה, להגיע בזמן ולהיות שעה תחת זכוכית מגדלת.

 

קצת חדשנות לא תזיק בתחום ההשמה ולשם כך ולאור הצלחות קודמות החליט אתר יד2 דרושים לקיים פעם הרביעית יריד תעסוקה וירטואלי במהלכו דורשי העבודה מסתובבים ביריד באמצעות דמות וירטואלית, פוגשים נציגים מטעם החברות המובילות במשק ומגישים מועמדות למגוון משרות והכל מהמחשב האישי או הסלולרי.

 

נשאלת השאלה מה עתידן של חברות ההשמה, לאן התחום שמגלגל מיליארדים יתפתח ומה היכולת שלנו ללמוד על עתידו של התחום?

 

יריד התעסוקה הוירטואלי מהווה חדשנות בתחום מיושן ולא מתקדם ויוצר ערך חברתי משמעותי ע''י הנגשת ה''פריפריה'' למרכז היריד גם מאפשר לאנשים עם מוגבלויות לחפש עבודה ביתר קלות ונוחות, ללא צורך בהתניידות מיותרת.

 

והכי חשוב!!! הכניסה אל היריד שמתקיים בימים 12-13 בינואר 2015 היא בחינם בכל שעות היממה. ובו ניתן למצוא את: פלאפון, טבע, סלקום, לאומי קארד, הוט, אדידס, צ'ק פוינט, EMC , Ness ועוד...

 

"למרות ההתפתחות הטכנולוגית בשנים האחרונות, בתחום חיפוש העבודה עדיין קיים קושי רב עבור מחפשי העבודה ליצור תהליך יעיל", מציין תומר מינץ, מנכ"ל יד2 דרושים. "רוב מחפשי העבודה מדווחים על תהליך ארוך ומתסכל כאשר לאחר עשרות הגשות מועמדות שנשלחו, לא מתקבלת תגובה מן המעסיקים. ומצד שני מציינים המעסיקים כי עם פרסום המשרות הם מוצפים בכמות גדולה במיוחד של הגשות מועמדות ומתקשים מאוד לאתר את המועמדים המתאימים ביותר עבורם".

 

במסגרת היתרונות שיש ביריד התעסוקה הווירטואלי יהיה אפשר לקיים שיחת צ'אט ישירות עם המעסיקים – תהליך שמקל הן על המועמד והן על המעסיק. בנוסף תתאפשר גם גישה באמצעות גלישה מהטלפון הסלולרי, כך שגולשים יוכלו למצוא בקלות את החברות המעניינות אותם ולבצע ראיון עבודה ראשוני.

 

לדברי מינץ "שלושת הירידים הקודמים נחלו הצלחה והשתתפו בהם מעל ל- 90,000 גולשים מחפשי עבודה. אנחנו צופים שביריד הקרוב ישתתפו כ- 120 אלף איש לפחות. הקונספט של מפגש וירטואלי בין הצדדים כאשר המועמדים יוצרים קשר ישיר עם המגייסים משפר משמעותית את התהליך. כמו כן, היריד מאפשר גם למחפשי עבודה אנונימיים ליצור קשר ישיר מבלי להיחשף. השימוש בצ'אט עם נציגי החברה מאפשר למועמד לעבור את שלב המיונים הראשוני בנינוחות והוא יכול לעשות את זה מכל מקום ואף לקבל מושג ראשוני לגבי התאמתו למשרה. גם עבור החברות מדובר בחדשנות חשובה, בשונה מירידים רגילים, ביריד הווירטואלי אין עלויות הקמת ביתנים, אין צורך בנוכחות פיסית וחשוב מאוד, כל ההגשות וקורות החיים הינם דיגיטליים בהתאם לעולם בו אנו חיים כיום".

 

בנוסף, מטבעו, יריד התעסוקה הווירטואלי מאפשר לגולשים מרחבי הארץ לגשר על מרחקים גיאוגרפיים ובתוך כך הוא יאפשר להם להכיר את פארק ההיי-טק הצומח בבאר שבע אשר פועלות בו מספר חברות טכנולוגיה מהמובילות בעולם, כמו למשל -  EMC, JVP, DBMotion, Dalet, לוקהיד-מרטין, אודיוקודס, דויטשה טלקום, נס, RAD, BGNegev, Incubit, Oracle ואחרות.  


מאיה הופמן-לוי, מנהלת מרכז המצוינות של EMC בבאר שבע, הלוקחת חלק ביריד הווירטואלי מציינת, כי "בבאר שבע אנו עוסקים במגוון תחומי הפיתוח בחזית החדשנות הטכנולוגית העולמית בתחומי האחסון, האבטחה, הסייבר והווירטואליזציה, מחשוב ענן ואנליזת ביג דאטה. אנו מחפשים אתכם, אנשי פיתוח ומחקר בתחום התוכנה, מתחילים ומנוסים כאחד".

 

הרשמה ליריד

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.