8 ינואר 2015 | מערכת StartIsrael
Tech Pay: תוכנית יזמות חדשה, בסופה פרס של עד חצי מיליון דולר

התוכנית מנוהלת בידי לאומי קארד, קרן פלאס ונצ'רס ואוניברסיטת תל אביב. היא תימשך שישה שבועות ותכלול ליווי מקצועי, סיוע טכני ומענקים. המיזם הזוכה יזכה במימון בהתאם לצרכיו

עולם הפינטק הפך בשנה האחרונה לדבר החם בתעשיית היזמות המקומית והבינלאומית עם מגוון רחב של סטארטאפים שזיהו את ההזדמנות לייצר מוצרים "עוקפי בנקים וחברות אשראי" לפחות ברמת חווית המשתמש אם לא ברמת התשתיות. ענף שבאופן מסורתי נתפס כמיושן, איטי ועמוס רגולציה זכה בשנה האחרונה גם בישראל ליוזמות חדשניות מצד גופים פיננסיים שהבינו את ההזדמנות בהרחבת מקורות החדשנות בעיקר אל מחוץ לארגון.

 

לאומי קארד, Plus Ventures ואוניברסיטת תל אביב הכריזו היום על תכנית יזמות חדשה בתחום המסחר האלקטרוני (Online Commerce) והתשלומים הדיגיטליים. תכנית "TechPay" תזמין יזמים בשלבים מוקדמים (Seedו-Pre-Seed), להגיש את מועמדותם ולקחת חלק במיזם המשותף המשלב, לראשונה בישראל, חברת השקעות מהפעילות בארץ במימון וליווי סטארטאפים אשר תוביל את התכנית ותעניק ליווי צמוד, תמיכה ומימון; גוף מסחרי מוביל באיתור פתרונות טכנולוגיים חדשניים לצרכים מסחריים שילווה ויסייע למיזמים בהתאמת המוצר לצרכי השוק, ומוסד אקדמי מוביל שחרט על דגלו את נושא עידוד היזמות, אשר יארח את התכנית.

 

תכנית Tech Pay, שתנוהל ע"י רועי אורון, מנהל ההשקעות ב- Plus Ventures, תזמין יזמים להציע פתרונות טכנולוגיים חדשניים לאתגרים עסקיים קיימים בתחומים האמורים. נציגי שלושת הגופים יבחרו מתוך כלל הפניות שלושה מיזמים שייקחו חלק בתכנית  בת 6 שבועות אשר תכלול ליווי מקצועי של מנטורים מטעם הגופים השותפים, סדנאות העשרה רלוונטיות להשבחת הרעיון ובניית המודל העסקי, שטח עבודה ייעודי ותמיכה כספית לפיתוח ראשוני ובדיקת היתכנות הרעיונות.

 

בסיום התכנית ייערך אירוע "Pitch Day" שבו ייבחר המיזם המנצח, אשר יזכה להשקעה כספית של עד K500$ מטעם Plus ventures.

 

יוסי מולדבסקי, יו"ר Plus ventures : "כחברת השקעות מהפעילות בישראל עם פורטפוליו של למעלה מ- 30 חברות, אנחנו מבינים את החשיבות הרבה של גישה מוקדמת לשוק ואישוש הצורך המסחרי במוצר. לכן, ייסדנו תכנית ייחודית זו אשר מחברת לראשונה בין יזמים, מימון ושוק היעד. אנו עדים להתפתחות תעשיית פינטק משגשגת בישראל, תחום שהיה נחשב עד לפני שנים ספורות לפחות אטרקטיבי. אנו מאמינים שישראל יכולה להפוך בעתיד הקרוב מאוד למעצמה בתחום ולכן בחרנו להתמקד בהשקעות ובליווי מיזמים גם בתחום זה".

 

חגי הלר, מנכ"ל לאומי קארד: "אני מאמין שתפיסה של Open Innovationהיא הזדמנות להיחשף ליזמים ורעיונות מבחוץ ולפתח פתרונות מנקודת מבטו של הלקוח. אנו בטוחים שלחדשנות הישראלית יהיה חלק מהותי בהתפתחות מהפיכת התשלומים הדיגיטליים גם ברמה העולמית. לכן, חשוב לנו להיות גורם מאיץ ומכוון במגמה זו".

 

פרופ' דויד מנדלוביץ', אוניברסיטת תל-אביב, אמר כי "המציאות מוכיחה פעם אחר פעם כי האקדמיה היא הכר הפורה ביותר שיש היום לישראל בתחום היזמות הטכנולוגית. ראינו את השילוב המנצח הזה בתחומי הביו, הרפואה וההנדסה – ישראל הצליחה להצמיח דור שלם של חברות ביוטק והייטק שהפכו לפורצות דרך בתחומן בזכות חוקרים, בוגרים ותלמידים מהאוניברסיטאות. היוזמה החדשה מתמקדת באיתור יוזמות פורצות דרך בתחומי המסחר – תחום הנוגע לכולם ומקווים להצמיח דור חדש של יזמים שיצאו מסביבת המחקר וההוראה המצוינות של אוניברסיטת תל אביב". 

 

פרטים נוספים והגשת מועמדות

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.