18 ינואר 2015 | ראול וארשנייה
6 טכניקות Gamification לאפליקציה

אין שום אופציות לגיימיפיקיישן שיתמרץ שחקנים באמצעות נקודות או איסוף פריטים מסוימים- שישכנעו משתמש לעשות משהו שהוא איננו מעוניין בו.

אין שום אופציות לגיימיפיקיישן שיתמרץ שחקנים באמצעות נקודות או איסוף פריטים מסוימים- שישכנעו משתמש לעשות משהו שהוא איננו מעוניין בו. הטכניקות הללו עובדות רק כשהמשתמש הוא חלק מהמערכת ומרגיש קשור לאפליקציה שלכם. גיימיפיקציה לא תעבוד על משתמשים שאינם מרגישים מחויבות לאפליקציה, ולא תחזיר אותם לאפליקציה אם הם לא משתמשים בה כבר.

 

אסטרטגיה של מתן תמריצים יכולה לפעול בכל מיני דרכים, אך אחת מהנפוצות ביותר היא מתן נקודות או תארים והופעה על לוח התוצאות הטובות ביותר. אם מבססים את האפליקציה רק על התכונות האלה מבלי להבין כיצד האפליקציה יכולה להתחבר למשתמש, שום גיימיפיקציה לא תועיל, לא משנה כמה תשקיעו בזה.

 

גיימיפיקציה נשענת יותר על פסיכולוגיה אנושית מאשר על טכנולוגיה או מתודולוגיה. למעשה, רבים מזהים גיימיפיקציה עם פירמידת הצרכים של מאסלו: קיום, תחושת ביטחון, אהבה ושייכות, הערכה והגשמה עצמית.

 

לפני שאתם ניגשים להטמיע טכניקות גיימיפיקציה, ודאו שמימשתם את הדברים הבאים:

 

1. הציבו מטרות

 

ממש כפי שאתם משווקים את האפליקציה שלכם, כך הציבו מטרות ויעדים לפני שאתם מתחילים. מה אתם רוצים להשיג על ידי הטמעת הטכנולוגיות הללו? האם אתם רוצים שיותר אנשים יחזרו לאפליקציה או לבנות מסלול ויראלי?

 

אל תכניסו גיימיפיקציה לאפליקציה שלכם רק בגלל שזאת טקטיקה נפוצה באפליקציות ומשחקים אחרים. מי שהצליח הוא מי שחשב על התכנית שלו לעומק ומצא סיבה חיונית להטמעת גיימיפיקציה.

 

2. הוסיפו יתרונות

 

עם טכניקות הגיימיפיקציה שלכם, אנשים יוכלו להרגיש כאילו הם השיגו משהו מיוחד או קשה, שהם התעלו על עצמם או על אחרים, או שהם למדו משהו ממש מגניב.

 

3. בנייה מותאמת

 

פרסים וטבלת מובילים לא עובדים על כל אפליקציה. לאחר שהצבתם את היעדים שלכם, עליכם להבין מה יתאים לאפליקציה שלכם. בנו טכניקות המוטמעות באופן טבעי במערכת שלכם ושמרו על חוויה רציפה. בהתאם לסוג של אפליקציה ולהתנהגות המשתמש הספציפי, שלבו גיימיפיקציה לאותם חלקים המאפשרים רכישת משתמשים, הנעת משתמשים, שינוי התנהגות וניהול, מסחר או נאמנות לקוח.

 

4. שמרו על פשטות

 

ראיתי אפליקציות רבות שמצען הבסיסי היה טוב, אך ברגע שהם שילבו גיימיפיקציה, חוויית המשתמש הפכה למסובכת מדי. גיימיפיקציה יכולה להציף את המפתחים בחלקים רבים להתעסק איתם, אך אל תהפכו את החוויה למתישה עבור המשתמשים. אחרי הכל, אלה הם המשתמשים הקבועים שלכם, ואתם לא רוצים להכביד על החוויה שלהם ככל שהם מתקדמים. אדרבא, אתם רוצים להפוך את החוויה שלהם לפשוטה ככל שהם מתקדמים במשחק. אם אתם גם ככה נותנים דירוג תוצאות למשתמשים שלכם, אתם יכולים לפתוח בהדרגה תכונות נוספות השומרות על הדירוג או השלבים. הגישה הזו תאפשר לכם לשמור על החוויה הראשונית פשוטה, ובצורה הדרגתית להוסיף עוד תכונות ככל שמתקדמים.

 

5. בנו אפשרויות שיתוף

 

גיימיפיקציה לבדה לא תעזור לכם הרבה אם המשתמש לא ירצה להתרברב בהישגים שלו. בנוסף, חשיפתו של המשתמש תעזור לאפליקציה שלכם ברכישות משתמשים נוספות. על כן, אתם חייבים להטמיע אפשרויות לשיתוף שיאפשרו למשתמשים שלכם לחלוק את ההישגים שלהם ברשתות החברתיות.

 

6. זכייה מהירה

 

טבעי לחשוב שזכייה גדולה בסוף המשחק תדרבן משתמשים לסיים את המשחק. עם זאת, האמת היא שהמשתמשים מתמסרים יותר לאפליקציה אם אתם שוברים את הזכייה הגדולה למספר זכיות קטנות בצורה תכופה יותר ככל שעוברים כמה אבני דרך. זה נותן למשתמשים שלכם תחושת הישגיות, ויעלה את הסיכויים שלכם להמשיך ולשחק.

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.