1 פברואר 2015 | מערכת StartIsrael
אחד הטרנדים החמים ביזמות בשנים הקרובות: רובוטיקה!

גם בישראל ניתן לראות את ההשפעה של רובוטיקה ויזמות ואת ההתפתחות בתחום, חלק מההוכחות לכך בשטח הוא חיזוק הקשרים עם יפן וכן השקת פעילויות רבות סביב בניהן השקת אינקובטור samurai, וכן פתיחה רשמית של המרכז הטכנולוגי של חברת YASKAWA, אשר מנגיש טכנולוגיות רובוטיות המובילות בעולם כיום לתעשייה הישראלית ולציבור.

גם בישראל ניתן לראות את ההשפעה של רובוטיקה ויזמות ואת ההתפתחות בתחום, חלק מההוכחות לכך בשטח הוא חיזוק הקשרים עם יפן וכן השקת פעילויות רבות סביב בניהן השקת אינקובטור samurai, וכן פתיחה רשמית של המרכז הטכנולוגי של חברת YASKAWA, אשר מנגיש טכנולוגיות רובוטיות המובילות בעולם כיום לתעשייה הישראלית ולציבור.

 

YASKAWA (יסקאווה) המציינת השנה 100 שנה להיווסדה מקיימת במרכז הטכנולוגיבראש העין, סדנאות הדרכה לנציגי חברות ללא תשלום בנושא שימוש והטמעת רובוטים בתהליכי ייצור במגוון תחומים: תעשיית המתכת, תעשיית המזון, תעשיית העץ, אלקטרוניקה, סיוע רפואי, איכות סביבה, תרופות, ננו- טכנולוגיה ולמעשה כל מגוון השימושים עליהם תוכלו לחשוב. יסקאווה מזמינה בתיאום מראש יזמים וחברות תעשייתיות למרכז הטכנולוגי לשם שילוב רובוטים והדרכה בתהליכי הייצור במפעלים. 

 

במרכז מוצגים רובוטים לייצור – המתקדמים בעולם, תוך מתן אפשרות למבקרים להפעיל, לתכנת ולהתנסות בהפעלת רובוטים כגון הרובוט הדו זרועי המתקדם בעולם SDA10 המיועד לפעולות אנושיות מורכבות במיוחד: כדוגמת הרכבת חלקים ומערכות מורכבות, לצד האדם.

 

בתעשייה הישראלית יש חוסר בתעשיות המסורתיות. מדוע שימוש ברובוטים יכול לקדם פי 10 את התעשייה הישראלית?

 

התעשייה הישראלית זקוקה לרובוטים בכל תחומי הייצור אשר יאפשרו תחרותיות ברמה הבינלאומית. למשל בתחום תעשיות הרכב, ייצור תעשיית המזון, בתעשיות העץ, הפלסטיקה, האבן והשיש, בתחום המיקרו אלקטרוניקה למשל בתהליכי ייצור צ'יפים (שבבים), בתחום ההרכבות של מיכשור אלקטרוני, בתחום התעופה – ייצור כלי טייס. כל התחומים האלו מפותחים מאוד בעולם.

 

לדוגמא – כל מפעלי הרכב בעולם מצויידים בקווי יצור רובוטיים. כל מפעלי ייצור השבבים בעולם מצויידים ברובוטים-אינטל,  ועוד.

 

Yaskawa מייצרת גם את מנועי הסרוו,  מנועים חשמליים עם בקרה בחוג סגור. היתרון של מנועי הסרוו הוא בכך שהם קטנים, מדוייקים ומהירים וכן מאפשרים למפעיל לדעת בכל רגע את מיקומם, מהירותם והכח שהם מפעילים. מנועי הסרוו נמצאים בשימוש בעיקר במכונות ייצור הדורשות דיוק ומהירות, וכן ברובוטים.

 

על פי תוצאות מחקר וניסיון עבודה ארוך שנים בארץ, היות והמפעלים בינוניים ברובם, הדעה הרווחת היא כי רובוטים מתאימים רק לייצור כמויות ענק. זאת עקב תדמית של עלות גבוהה, קושי בשימוש, ועלויות תפעול גבוהות. 

 

בפועל – עקב התפשטות השימוש ברובוטים בעולם, גדלו כמויות הייצור באופן משמעותי בעולם ועלות הרובוט הגיעה לאלפי עד עשרות אלפי דולרים בלבד ליח'. תפעול רובוט הפך למשימה פשוטה ביותר, ועלות התפעול מינימלית.

 

ייצור באמצעות רובוט יוריד משמעותית את עלויות הייצור, יגדיל את תפוקת המפעל וישפר משמעותית את איכות המוצרים המיוצרים. נוסף על כך הוא יאפשר הטבת סביבת העבודה ברמה הפיסית, מהלך אשר יטיב עם תנאי העבודה. מהלך זה לא יצמצם את כמות העובדים, היות והעלאת התפוקה תגדיל פיריון, ועמו התמקצעות בתחומי עבודה חדשים לשוק.

 

לתעשיית השבבים והפרמבצבטיקה שימוש ברובוטים מסייע בבחינת סטריליות ודיוק. גם תעשיות הפועלות בתעשיה מלוכלכלת ומזיקה, רובוטים יאפשרו ייצור וטיפול ללא סכנה (בכורים הגרעינים ביפן כיום משתמשים ברובוטים לייצור).

 

Yaskawaמרחיבה את השקעותיה במיזמים טכנולוגים בתחומי החזון שלה: רובוטיקה ואוטומציה, שיקום, רפואה, אנרגיות ירוקות לסביבה, אלקטרוניקה ועוד. בשנה שעברה השקיעה חברת Yaskawaבישראלבחברת הסטארטאפ ReWalk - השקעה זו הניבה הנפקה מוצלחת בנאסד"ק תוך שנה, ומובילה לשיתוף פעולה טכנולוגי ומסחרי פורה.

 

לסיכום, הקשרים בין יפן לישראל מתהדקים וכן תחום הרובוטיקה מתפתח פלאים, שילוב בין ידע ונסיון מתקדם בתוכנה לבין נסיון עתיר ברובוטיקה יוצר אופציה ליזמויות מרחיקות לכת ובהחלט ניתן לבחון יחד עם Yaskawaישראל שיתופי פעולה ובחינת השקעות בחברות סטארטאפ ישראליות ושיתופי פעולה טכנולוגיים עם חברות ישראליות.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.