1 פברואר 2015 | ניר סבר ודוד וטין
10 טיפים לקריירה עוצמתית

אלה 10 הטיפים המרכזיים להצלחה ביזמות ועסקים מאלה שכבר עשו משהו בחיים ופשוט רוצים להעביר את זה הלאה...

אלה 10 הטיפים המרכזיים להצלחה ביזמות ועסקים מאלה שכבר עשו משהו בחיים ופשוט רוצים להעביר את זה הלאה...

 

אחת הסיבות המרכזיות שאנשים נכשלים בקריירה, ביזמות או בעסקים היא, שאף פעם לא הייתה להם דמות סמכותית בחיים שאמרה להם, ״הנה 10 כללי ברזל שכדאי לך לדבוק בהם. הם מוכחים, הם עובדים, והם ישנו את החיים והקריירה שלכם״. ובכן, עכשיו זה כאן.

 

ריכזנו את מיטב התובנות של המנכ״לים, המייסדים, היזמים, המנהלים הבכירים, הקרייריסטים המובילים מהארץ ומהעולם ל ״10 הדיברות״ להצלחה בקריירה. מדובר במיינדסט עוצמתי שאם תאמצו אותו, מיום ליום תהפכו ליותר שאפתניים, כריזמטיים ומצליחנים. 

 

1. להתעורר מוקדם

 

לקום מוקדם כל בוקר ולצאת לריצה. או לשחק טניס. ההצלחה באה יותר בקלות כשפותחים את היום עם אנרגיה. הרבה מצליחנים (וזה מוכח מדעית) דואגים לא רק לראש שלהם, אלא גם לגוף שלהם. אמנם יש לא מעט אנשי עסקים מיליונרים עם כרס ושיער שיבה, אבל ההדרדרות הפיזית שלהם בדרך כלל מובילה גם להדרדרות בקריירה שלהם. ״נפש בריאה בגוף בריא״. זו לא סתם סיסמה, זו המציאות. אם תיראו טוב, תרגישו טוב, הקריירה שלכם תצמח מהר בהרבה. אתם תרגישו מוכנים לקום מהמיטה כל בוקר עם מוטיבציה ורעיונות חדשים, ואנשים אחרים ירצו ללכת אחריכם. יש סיבה שחיוך זה דבר ממגנט. למה? כי אם אתם מחייכים, כנראה שאתם בריאים, מסופקים ומצליחים. 

 

2. לנהל משא ומתן מוקדם ולעיתים קרובות

 

מחקרים מראים שיכולת לנהל משא ומתן מוצלח משפיעה על הצלחה בקריירה. נהלו משא ומתן על השכר ותנאי ההעסקה שלכם וכל דבר שחשוב לכם. אם אתם לקראת ראיון עבודה למשרה חשובה, אתם חייבים להבין שאתם לקראת משא ומתן אולי החשוב ביותר בחיים ובקריירה שלכם. אם אתם עובדים בארגון, יקח זמן עד הפעם הבאה שתוכלו לנהל מו״מ על השכר והתנאים שלכם. הדבר הכי חשוב במשא ומתן הוא, לא לפחד לעזוב את השולחן בלי עסקה. המיינדסט של המצליחנים או ״אני דורש הרבה, אני שווה הרבה, ויש לי הרבה הזדמנויות״. המחשבה הזו גם מוקרנת החוצה ופותחת דלתות. 

 

3. להאציל סמכויות

 

יכול להיות שאתם ״קונטרול פריק״, אבל לטובתכם ולטובת כל מי שסביבכם, חשוב שתעשו את זה. אם אתם חושבים על הקריירה שלכם כמו ג'אגלינג עם כדורים, תשאלו את עצמכם איזה מהכדורים האלה עשוי מזכוכית וישבר אם הוא יפול, ואיזה עשויים מגומי ויקפצו חזרה. תנו לאחרים את כדורי הגומי. יש פוסט של טים פריס, מחבר הספר 4 שעות עבודה בשבוע, שהכותרת שלו היא - ״לעשן מריחואנה מוריד את ה-IQ פחות מ- multitasking ריבוי משימות בו זמנית)״. אל תנסו להיות סופרמן. תעשו דבר אחד, לעומק, בצורה איכותית. אל תעברו לפרויקט או לפעולה הבאה עד שעשיתם את זה על הצד הטוב ביותר.

 

4. לאמץ מנטורים ולמנף אותם

 

סמנכ״לית התפעול בפייסבוק, שריל סנדברג, אומרת שדבר אחד שאתם לא רוצים לעשות זה לשאול מישהו, ״אתה מוכן להיות המנטור שלי?״. זה לא טבעי. במקום זה, אתם צריכים להתקרב אליהם. אחרי פגישה, תשלחו להם אימייל. תשלחו מאמר מעניין או תקשרו אותם למישהו שיכול לעזור להם. ואז תתחזקו את מערכת היחסים לאורך זמן. ואז שתצוץ הזדמנות בה הם יכולים ממש לעזור לכם, תשאלו: אתה יכול להמליץ עלי לתפקיד הזה? תעשה את ההיכרות?. חוק בפסיכולוגיה חברתית שנקרא ״יחסי גומלין״ אומר, שאנשים רוצים להחזיר טובה תחת טובה. קודם כל תיתנו, אחר כך תבקשו.

 

5. להישאר סקרנים תמיד

היום, קצב השינוי המסחרר אומר שאתם חייבים להישאר סקרנים תמיד, תמיד תהיו מוכנים ללמוד ולהסתגל לסביבה החדשה שמקיפה אתכם. תהיו ״מונעים מסקרנות״ כי זה גורם לאנשים להתרגש. זה גם מוביל לרעיונות חדשים, עבודות חדשות, ותעשיות חדשות. הדבר הכי חכם שאתם יכולים לעשות זה כל הזמן לשאול שאלות. אין הבישן למד. ומי שלא לומד, נשאר מאחור ורואה את השאר מתקדמים...

 

6. להקשיב

 

תשכרו אנשים חכמים יותר מכם, תנו להם את הכלים לעשות את העבודה שלהם ואז תקשיבו. אם אתם מסוגלים להישאר פתוחים לכל מיני סוגים של מידע, המסקנות שלכם יהיו טובות בהרבה. אתם יכולים אפילו לקבוע כל שלישי ״יום דלת פתוחה״, כדי שכל אחד בחברה יוכל לבוא לדבר איתכם, לשאול אתכם שאלה או לשתף במשהו. פתיחות בארגון היא דבר חשוב ומקדם. לא רק שזה יוצר סביבת עבודה טובה וחיובית יותר, אנשים גם הופכים אתכם לאנשי האמון שלכם ומשתפים אתכם במחשבות ורעיונות שהם לא משתפים עם אחרים.

 

7. להציב מטרות

 

יכול להיות שמגיל צעיר ידעתם שאתם רוצים לנהל חברה. בדיוק כמו שלמדתם שאתם צריכים להציב מטרות כדי להצליח בפרויקט עסקי, אתם צריכים להציב מטרות בחיים שלכם, גם לטווח הקצר וגם לטווח הארוך, ואז לחשוב על תוכנית להשיג אותן. תמיד תסתכלו על הקריירה שלכם בתור ״איפה הייתי? איפה אני עכשיו? לאן אני הולך? ומה המשימות הנכונות כדי להגיע לשם?״. אם החברה הנוכחית שלכם תעבוד איתכם כדי להגיע לשם, תהיו בפנים עד הסוף. אבל אם לא, תדעו שאתם צריכים לעבור הלאה. תמיד תזכרו שיש לכם עוד אפשרויות. זה מיינדסט של שפע והצלחה שמצליחנים דבקים בו לכל אורך הדרך.

 

8.  להיות אמיצים

 

קודם כל אתם צריכים לדעת מה אתם רוצים, ואז אתם צריכים להתייצב וללכת אחרי זה. תדפקו על דלתות אם צריך. תבקשו לשבת בתוכניות ההדרכה למנהלים. תסרבו לעזוב את המשרד של המנהל עד שהוא מציע לכם עבודה. ואז תחכו. שלוש שעות. תרימו את היד שלכם להזדמנויות הגדולות. המון יזמים השיגו לעצמכם עבודה או שיתוף פעולה עסקי בעזרת נחישות ותעוזה מהסוג הזה. זה מראה משהו על האופי הלא וותרני שלכם, ואנשים מתרשמים מזה מאוד. הדרך הכי טובה להראות את הצד הזה באישיות שלכם היא במעשים מהסוג הזה.

 

9. להרגיש בנוח עם המילה 'לא'

 

תתכרבלו עם המילה 'לא'. מדי פעם תשמעו אותה. לפעמים תצטרכו להגיד אותה. זו אחת המילים הקשות לאמירה. תתרגלו. זה נהיה קל יותר. מנהלים בכירים אומרים ״לא״ יותר פעמים משהם אומרים ״כן״. זה לא מעיד על קיבעון מחשבתי, זה מעיד על סולידיות, אחריות וחשיבה אסטרטגית. זה נכון לכל יזם שמוצף ברעיונות, משקיע שהמון אנשים רוצים את הכסף שלו, ונכון גם בקריירה שלכם. הטריק הוא להגיע לעמדה בה אנשים מציעים לכם דברים כל הזמן. אם אתם בעמדה הזו, ואומרים לא כשצריך, זה מראה שאתם במקום הנכון.

 

10. להתמיד

 

כמו שאומר הסיפור, תומס אדיסון נכשל אלפי פעמים עד שהוא המציא את הנורה. ״מצאתי 10,000 דרכים בהן זה לא עובד״, הוא אמר. אבל הוא לא התיאש, ״כי כל כישלון הוא עוד צעד קדימה״. רוב האנשים מגיעים לפיסגה אחרי שלושה עשורים. הצלחה מצריכה התעקשות, אורך רוח וסבלנות. זה נכון גם בהקמת עסק. אומרים שאנשי עסקים עשו את המיליון הראשון רק בעסק ה-15 שהם הקימו. אם הם היו מוותרים אחרי הפעם השניה והשלישית, מעולם לא היינו שומעים עליהם. ההצלחה מעדיפה את אלה שמנסים. ומנסים. ומנסים.

 

לסיכום: לוקח 30 יום ליצור או לשבור הרגל. מיינדסט של חשיבה מנצחת מהסוג הזה זה הרגל שאתם צריכים לאמץ. תתחילו בעקרון אחד. תטמיעו אותו. ואז עוד אחד. ועוד אחד. אתם תראו איך כל עיקרון משנה לטובה את החיים והקריירה שלכם. ואז תשאירו לנו איזו תגובה נחמדה כאן למטה:-)

תגובות

1. מרטין פרץ | 21 אפריל 2015

הכל נכון מנסיון

צהרים טובים.
השבוע עשיתי שינוי מהותי בחיי ושיניתי כיוון מבחינה מקצועית לאחר כמעט שלושה עשורים.
מרגישה שהגעתי לתובנות שלכם לבד. לאט אבל בטוח.
מודה לכם מאד על דברי החכמה והחיזוק.
בהצלחה גדולה
מרטין פרץ


2. לביא קובי | 2 פברואר 2015

מאמר מעניין מאוד

כל הכבוד על התוכן האיכותי!
מספר 10 הכי חשוב :)


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.