10 פברואר 2015 | אלון מידן
אל תספידו את הקניונים

הישראלים קונים יותר ויותר ברשת, אולם הטרנד החדש ביזמות ריטייל הוא דווקא בכיוון ההפוך. למה, ומה זה אומר על חווית השופינג שלכם – בכתבה.

הישראלים קונים יותר ויותר ברשת, אולם הטרנד החדש ביזמות ריטייל הוא דווקא בכיוון ההפוך. למה, ומה זה אומר על חווית השופינג שלכם – בכתבה.

 

ישראל היא כמו ארצות הברית, ככה כולם אומרים. והדוגמא הכי טובה לזה היא בקניות. הנה, בחגיגות Black Friday ו-Cyber Monday האחרונה קנו הישראלים ברשת באחוזים הגדולים בהרבה מחלקם הכללי באוכלוסית הקונים העולמית. לאחרונה צצו "גורואי שופינג" הממליצים על הכנת רשימה מראש וסימונה באתר, על מנת להקל על הרכישה ביום העמוס בשנה. לשמחתנו, עוד לא חזינו בישראל במראות של דריסה ומעיכה בכניסה לחנויות כמו בידידתנו הגדולה.

 

חברות האופנה עלו על הגל מזמן. מאז תחילת המילניום, יותר ויותר מותגי אופנה מעבירים את מרכז הכובד שלהם לרשת, ובשנים האחרונות צצו אלפי אתרים שלהם אין כלל חנות בעולם האמיתי. היתרונות של הקניה ברשת רבים, ללקוח ולחנות. חיסכון בתשלומים על אחזקת חנויות, אחסנה, שכר עובדים ועוד מתרגמים למחירים נמוכים יותר ללקוח, ועל כן אין פלא שהקניות ברשת תופסות נתח יותר ויותר גדול, בתעשיית האופנה ובכלל.

 

אמרנו נתח גדול? בואו נעצור לרגע. גם היום, יותר מתשעים אחוזים ממכירות האופנה (יותר מ-1.2 טריליארד דולר ברבעון בארה"ב בלבד) מבוצעות דרך חנויות, ולא ברשת. החנויות עדיין לא אמרו את המילה האחרונה, ולמעשה תופסות חשיבות גדולה יותר לאחרונה, כפי שגילו מספר חברות אופנה אינטרנטיות שנכשלו בהשקה של קווי מוצרים חדשים. מסתבר שהקונים עדיין מעדיפים את החנות, ממספר סיבות. אחת מהן היא היכולת למדוד את המוצר טרם קנייתו, וכמובן להתייעץ עם נציג מכירות.

 

אולם נראה כי הסיבה הראשית להצלחתן של החנויות היא החוויה. כפי שרובנו יודעים, שופינג של פריטי לבוש והנעלה הוא עסק ארוך, מסובך ומלא בשיקולים. מסתבר כי דווקא מאפיינים אלה הופכים את הקניות לחוויה חיובית מאוד עבור רוב האוכלוסיה. היכולת לנסות פריטים שונים, להתלבט, לחזור לחנויות בהן כבר ביקרנו, לעצור לקפה בין חנות לחנות וכמובן לעשות את הכל עם חברים או בני זוג הינו תיאור של יום נפלא עבור רבים מבינינו. לא בכדי אחוז משמעותי מכלל העסקים שנפתחים במרכזי קניות הינו בתחום האופנה – תמיד יש מקום לעוד סגנון.

 

החדשות הטובות הן שכולם, מהרשתות הגדולות ועד לחנויות הבוטיק, מודעים לכיוון החדש הזה בתחום הקניות. חנויות ותיקות עוברות מתיחת פנים, וחנויות חדשות צצות בכל פינה עם סגנונות מיוחדים ונסיון למשוך קהל. ואפילו אחד המאפיינים הפחות נעימים בשופינג – כולנו מכירים את המוכר או מוכרת שנדבקים אליך ומציעים שמלת קוקטייל ומגפיים כשכל מה שרצית זה ג'ינס – משנה את פניו. יותר ויותר חנויות מבינות כי גם אם הלקוח יצא בידיים ריקות מהחנות, אין פירוש הדבר שהייתה להם לא נעימה. להיפך, הם כנראה יזכרו את החנות לטובה, ויחזרו או לחילופין ייכנסו לאתר ויבצעו קנייה משם.

 

אז כנראה שהחנויות האמיתיות, אלה מלבנים ועץ, לא הולכות להיעלם בזמן הקרוב, למרות הקלות והנוחות של הזמנה באינטרנט. ואולי טוב שכך – חנויות אופנה הן לרוב עסקים קטנים ובינוניים, אלה שמחזיקים את הכלכלה על הגב. אז בפעם הבאה שמתחשק לכם בגד חדש – קפצו לחנות הקרובה, חוויה נעימה מובטחת.

 

רוצים לשמוע עוד על החידושים והטרנדים האחרונים בתחום הריטייל ובכלל?

יום החדשנות של אוניברסיטת תל אביב ב-10.5.15 ירכז את מיטב המוחות והמומחים מהעולם, יחד עם תערוכת סטארטאפים חדשניים!

לפרטים והנחה משמעותית בכרטיסים! 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.