18 מרץ 2015 | ג'רמי ביימידל
כיצד להיות thought leader? חלק ראשון

לאחרונה יש באז סביב הרעיון של Thought leadership. בעוד שהמונח מקבל בוסט תקשורתי, הרעיון אינו חדש.

לאחרונה יש באז סביב הרעיון של Thought leadership. בעוד שהמונח מקבל בוסט תקשורתי, הרעיון אינו חדש. להיות thought leader זה פשוט להיות מוכרים כמומחים. החשיבות של thought leadership היא להיות מוכרים בתחומים הלא מקצועיים, כמו עסקים לדוגמא, לאור החוסר בסמן חיצוני המפריד בין המקצוענים בתחום לבין מי שלא.

 

Thought leadership יכולה גם לקדם ולהאריך את חיי הקריירה על ידי תפקודה כמעין תעודה חיצונית המקשה על האדם להיפטר ממנה. כן, מילותיה של קוקו שאנל עדיין רלוונטיות לעולם העסקי, "על מנת להיות בלתי ניתנים להחלפה, אתם חייבים תמיד להיות שונים". עם זאת, מה שיותר חשוב מלהיות שונה זה שיהיה קהל שנותן את האישור לתיאוריות שלכם. להיות מעוררי מחלוקת רק לשם המחלוקת לא ימנף את הקריירה של אף אחד. אך מנגד, חייבים להיראות ככאלה החושבים מחוץ לקופסא, וכתוצאה מזה להגיע לדעות שונות המקבלות תוקף גם בעיני מי שלא מסכים לחלוטין. אנשים הנחשפים לדעות שלכם צריכים לכל הפחות לחשוב "אני לא מסכים, אבל זו נקודה מעניינת. אבל פעם לא חשבתי מהזווית הזו", כש"זווית" היא מילת המפתח. הפונקציה של thought leader היא להרחיב את התודעה של הקהל שלכם ולגרום לו להכיר דרכי חשיבה חדשות. זה יבוא לידי ביטוי בפתרונות חדשים ואולי יעילים יותר לבעיות.

 

חשוב מאוד עבור ה-thought leader שיהיה לו קהל שהוא יוכל להוביל, או לכל הפחות השפעה. יש דרכים רבות כדי להגיע להיות thought leader. עם זאת, כולן חולקות מכנה משותף- הייצור של התוכן להעברת מידע שימושי. זיהוי ומימוש צורך בשוק של רעיונות. תפישת יכולת החשיבה שלכם כמוצר, את התוכן שאתם מפיקים כדוגמיות חינמיות המפתות את הלקוח לרכוש מוצר או שירות. המטרה היא לנפח את הערך הנתפס אצל מישהו כפי שהוערך על ידי אלה שמוכנים לשלם עבור המומחיות שלכם, בין אם זה יהיה על ידי העסקתכם כעובדים, שימוש בכם כיועצים או קנייה ממוצריכם. ישנן דרכים רבות להפיק רווחים מההון המחשבתי של מישהו. עם זאת, לפני שמישהו יוכל לגבות מחיר גבוה, הוא חייב להיות קודם כל thought leader. לינקדין הוא כלי היכול לשמש למטרה הזו.

 

לינקדין, הרשת החברתית המקצועית, מאפשרת היום לאנשים לפרסם פוסטים. זה נותן לאנשים הזדמנות לכתוב על נושא הקשור לתחום ההתמחות שלהם ולשתף אותו ברשת, אשר בה יש אנשים שהם מכירים וגם כאלה שהם אינם מכירים, ושניהם יכולים לשמש כקשרים פוטנציאליים לעבודה או כהזדמנויות אחרות לקידום קריירה. היתרון של הפוסטים הללו גדל עוד יותר אם מחברים לכפתור השיתוףבלינקדין את הבלוג של החברה אותה מנהלים. זה מבדיל בין מי שמעלה פוסטים כל יום לבין מפרסם, שהיום הודות לרכישת Pulse על ידי לינקדין ב-2013, מאפשרת למפרסמים להפיץ את החומרים שלהם בפלטפורמה של Pulse, אשר מגיעה למי שמחוץ ללינקדין. בשני המקרים, מי שבלינקדין יכול לבחור לעקוב אחר מפרסמי הפוסטים בשל כך שהם מקבלים את כל המאמרים שנכתבו על ידי מי עוקבים אחריו.

 

בחלק השני בסדרה, אדבר על בלוגים ובלוגים אורחים דרך רשתות סינדיקציה אונליין כמו Forbes, Entertainment Weekly, Huffington Postו-Yahoo Finance.

 

 

מאת ג'רמי ביימידל

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.