23 מרץ 2015 | מערכת StartIsrael
יזמות נדל''ן, מוכנים לוותר על המרכז? רשימת הערים שבהן עדיין ניתן לרכוש דירות במחיר מציאה

יש רק מעט ערים הממתינות למי שרוצה לרכוש דירה במחיר מציאה, אולם המאפיין המשותף לכולן הוא מיקום מחוץ למרכז. כיום כבר כמעט בלתי אפשרי להשיג תשואה גבוהה ואטרקטיבית על נכס בתל אביב.

יש רק מעט ערים הממתינות למי שרוצה לרכוש דירה במחיר מציאה, אולם המאפיין המשותף לכולן הוא מיקום מחוץ למרכז. כיום כבר כמעט בלתי אפשרי להשיג תשואה גבוהה ואטרקטיבית על נכס בתל אביב. יתרה על כך, איזור המרכז העמוס כולל את גבעתיים, בני ברק, רמת גן, חולון וגם הרצליה, רמת השרון וראשון לציון. בערים אלו הביקוש עולה על ההיצע וגם המחיר של ביטוח דירה גבוה בהתאם. רק מי שמוכן לוותר על המרכז ימצא דירות שניתן להפיק מהן מקסימום תועלת בטווח קצר וארוך.

 

העיר הראשונה ששווה להכיר בהקשר של השקעה בנדל"ן היא פתח תקווה. על אף העובדה שמדובר על עיר מרכזית, המחירים נמצאים במגמת עלייה. זוגות צעירים מכל רחבי הארץ מגיעים לפתח תקווה על מנת לרכוש דירה. פתח תקווה קרובה לעורקי התחבורה המרכזיים של ישראל והיא נגישה גם עבור מי שעובד בתל אביב או גוש דן. פתח תקווה היא עיר עם מגוון עצום של מוסדות השכלה, בתי ספר, אפשרויות תעסוקה ועוד. מסיבות אלו היא זוכה להמלצות של מומחי נדל"ן וניתן עדיין לרכוש בה נכסים וביטוח דירה במחיר משתלם..

 

יורדים דרומה: מצפה רמון ואילת

 

מי שמוכן להרחיב עוד קצת את היריעה ישמח למצוא הרבה הצעות לרכישת דירות במחיר מציאה באיזור הדרום. במצפה רמון לדוגמא המחירים נמוכים מאוד, למרות שכבר בשנים הקרובות צפוי הביקוש לעלות. עיר הבה"דים הנבנית בנגב מביאה לאיזור משפחות צעירות וותיקות המחפשות אחר איכות חיים. מצפה רמון היא עיר הנהנית מהמגמה ויש בתוכה פרויקטים מרשימים של נדל"ן ומגורים.

 

עוד קצת דרומה נמצאת העיר אילת. הזיהוי של אילת עם תיירות אינו פוגע באטרקטיביות של ענף הנדל"ן. באילת יש דירות במחיר מציאה אותן ניתן לרכוש לצרכי מגורים או השקעה. מגורים באילת מתאימים למשפחות צעירות או לחילופין לזוגות שנמצאים בגיל פרישה. המחיה באילת זולה, כל מחירי ביטוח דירה הם ללא מע"מ ויש קהילה גדולה של שוכרים צעירים המגיעים לעיר כדי לעבוד אחרי הצבא.

 

עולים צפונה: טבריה וקרית שמונה

 

גם באיזור הצפון יש הרבה ערים בהן ניתן למצוא דירות להשקעה במחירים סבירים. טבריה לדוגמא נהנית מהקרבה לכנרת וגם אליה ניתן להגיע בכבישים מרכזיים, אולם המחירים בה שומרים על רמה הגיונית. בעיר טבריה יש הרבה פרויקטים לקהל יעד מגוון של זוגות צעירים, משפחות עם ילדים ובני גיל הזהב. קצת יותר צפונה מטבריה מחכה העיר קרית שמונה, שזוכה בשנים האחרונות לעדנה מחודשת. בקרית שמונה המחירים ירדו אחרי מלחמת לבנון השנייה והם עדיין לא הגיעו לשיא הפוטנציאל.

 

לסיכום, זה הזמן הנכון להרים את הראש ולחפש אחר דירות מחוץ למרכז שיכולות להיוות שוות את ההשקעה. 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.