1 יוני 2015 | מעיין ז'ורנו-סניור ודב אינגבר, VBIR
8 שאלות חשובות לפני שמקימים סטארט-אפ

חשבתם על רעיון מופלא לסטארט-אפ, אבל מה עליכם לעשות עכשיו? כיצד ניתן לקדם את הרעיון? מהם הצעדים הראשונים שצריך לעשות? ריכזנו עבורכם את שמונה השאלות הראשונות שיש לקבל עליהן תשובה לפני שפונים להגשים את חלום הסטארט-אפ

חשבתם על רעיון מופלא לסטארט-אפ, אבל מה עליכם לעשות עכשיו? כיצד ניתן לקדם את הרעיון? מהם הצעדים הראשונים שצריך לעשות? ריכזנו עבורכם את שמונה השאלות הראשונות שיש לקבל עליהן תשובה לפני שפונים להגשים את חלום הסטארט-אפ:


1. בדיקת השוק ויתרונו של הרעיון

 

תחילה נבחן את הפוטנציאל של הרעיון העסקי. האם יש צורך במוצר או בשירות שאנו מתכננים להציע בשוק? האם המוצר כבר קיים או שישנם מוצרים תחליפיים? האם ברעיון טמונה חדשנות או יתרון-יחסי לעומת מוצרים דומים קיימים? מהם חסמי היציאה והכניסה לשוק? האם ישנם מתחרים בענף?


2. בדיקת הפטנט

 

האם הרעיון או רעיון דומה רשום כפטנט? רצוי לבדוק את הסוגיה במאגרי הפטנטים העולמיים. כמה מאגרים עומדים לרשותכם, ביניהם רשות הפטנטים הישראלית, אתר הפטנטים האמריקאי (USPTO), אתר הפטנטים האירופאי (Epacenet), ו-Delphion המספק מידע על פטנטים.


3. גיבוש צוות

 

בכדי לקדם את הרעיון יש לגבש צוות חזק ומקצועי הפועל בשיתוף פעולה. האם עומד לרשותך הצוות המתאים? האם באפשרותך לגייס צוות בעל כישורים, השכלה, ניסיון ויחסי אנוש מתאימים? צוות המתאים לסטארט-אפ צריך להיות בעל פנים שונות ולכלול משתתפים מתחומים מגוונים - טכנולוגיה, ניהול ושיווק.


4. חוות-דעת אובייקטיבית

 

כדאי לקבל חוות-דעת ממומחה אובייקטיבי, המנוסה בתעשייה בה יפעל המיזם. מומחה בעל הבנה עסקית יוכל להביע את דעתו המקצועית והאובייקטיבית על הרעיון ולספק מנסיונו כמה תובנות שלא חשבתם עליהן. כשנעזרים במומחה מהתעשייה עליכם להיות מוכנים גם לאפשרות שתקבלו חוות דעת שלילית לגבי הרעיון.


5. בדיקת ישימות טכנולוגית

 

יש לבחון עם אנשי מקצוע בתחום האם ישנה ישימות טכנולוגית המתאימה לפיתוח המוצר או שיש צורך בפיתוח ייחודי וארוך של טכנולוגיה, מהו צפי לוח הזמנים לפיתוח כל מוצר ומהן העלויות הכרוכות בכך?


6. בניית תכנית עסקית ופיננסית

 

כתיבת תוכנית עסקית היא שלב חיוני בתחילת הדרך. התוכנית מציגה את מטרות הסטארט-אפ ויעדיו בצורה מקצועית ומעניינת, והיא פונה אל הקוראים הפוטנציאלים במטרה להגביר את התעניינות המשקיעים להשקיע ברעיון. התכנית מגדירה את השוק בו יפעל המיזם, מאפיינת את המתחרים, מציגת את צוות העובדים ואת הדרך שתוביל את הסטארט-אפ להצלחה.

 

לאחר גיבוש האסטרטגיה והרעיון העסקי, יש לבנות תכנית פיננסית הלוקחת בחשבון את ההוצאות הכרוכות ברעיון: הוצאות תפעוליות בהקמת המיזם, הוצאות הנהלה והוצאות כלליות - שכ"ד, מיסים, אחזקת משרד וכדומה, משכורות לעובדים, הוצאות מימון. חשוב לשים לב שאין להמעיט בהוצאות כיוון שתמיד קיימות הוצאות שאינן צפויות. מאידך, יש לבנות תכנית הכנסות אופטימית מספיק כך שתעורר תשומת לב משקיעים פוטנציאליים. רצוי להיעזר במומחה בתחום - חשב, מנהל כספים, רו"ח - לשם עריכת התכנית הפיננסית.

 

7. גיוס הון

 

האם קיימת אפשרות סבירה לגייס כספים עבור פיתוח המוצר או השירות? האם המשקיעים יראו במיזם רעיון בר-ביצוע? מהו סוג המשקיע המתאים ליזם? יזמים רבים מגיעים לשלב החיפוש אחר משקיעים מכיוון שהונם העצמי אינו מספיק בכדי לפתח את המיזם או שעליהם לפנות לאפיקי שיווק שעלותם יקרה וממושכת. עזרה מקצועית מרואה-חשבון או ממנהל כספים עשויה לסייע בתחום.


8. מבנה משפטי ומקום רישום המיזם

 

היכן יוקם המיזם? מהו המבנה המשפטי שלו? ההחלטות הראשונות שתקבלו יעסקו בשאלות הללו. להחלטה בנושאים הללו יש השלכות תפעוליות, פיננסיות, שיווקיות והשלכות מס, ולשם קבלתן מומלץ להתייעץ עם רואה-חשבון ועורך דין, שיכולים להציג בפניכם תמונת-מצב נרחבת ומידע מקיף שיסייעו לכם לקבל החלטה מושכלת.

 

רוצים לקבל ייעוץ אישי למיזם שלכם בנושא ניהול צוות וגיוס השקעה? הרשמו היום לסמינר שלנו בתאריך 11.06 כאן.

כניסה חינם ומוגבלת ל 10 מיזמים בלבד.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.