27 מאי 2015 | אדם קאלינן
ארבע דרכים ליצור ולטפח סרטון ויראלי בפייסבוק

כל הזמן מדברים על השינויים החוזרים ונשנים באלגוריתמים של פייסבוק וכיצד הם מפרסמים תוכן ממומן, במיוחד תוכן וידאו, מעל תוכן לא ממומן אחר. החדשות הרעות לביזנס: אם אתם לא משלמים, אפילו קצת, הסיכויים שתגיעו לקהל היעד שלכם בכמויות לא גבוהים. החדשות הטובות לביזנס: אם אתם מוכנים לשלם קצת, יש כמה פעולות שניתם לבצע ביצירת תוכן הוידאו שיתנו לכם החזר ענק על ההשקעה שלכם.

כל הזמן מדברים על השינויים החוזרים ונשנים באלגוריתמים של פייסבוק וכיצד הם מפרסמים תוכן ממומן, במיוחד תוכן וידאו, מעל תוכן לא ממומן אחר.

 

החדשות הרעות לביזנס: אם אתם לא משלמים, אפילו קצת, הסיכויים שתגיעו לקהל היעד שלכם בכמויות לא גבוהים. החדשות הטובות לביזנס: אם אתם מוכנים לשלם קצת, יש כמה פעולות שניתם לבצע ביצירת תוכן הוידאו שיתנו לכם החזר ענק על ההשקעה שלכם.

 

רק שיהיה ברור, אני לא מומחה לפייסבוק או להפקת וידאו, רחוק מזה. אני רק יכול להגיד לכם בהתבסס על הניסיון שרכשנו כשהשתמשנו בפרסומות וידאו בפייסבוק עם BottleKeeper, שכרגע נותן החזר על השקעה של יותר מ-10$ על כל דולר שהושקע, עם CPV) Cost Per View) של פחות משליש פני- כל כך נמוך שזה אפילו לא נרשם בדשבורד של פייסבוק.

 

אז הנה מה שלמדנו:

 

1. בחרו בזהירות את תמונת הסטילס

 

אולי זה נשמע בסיסי אבל זה חשוב ביותר- תמונת הסטילס שמציגה את הצילום הראשון של הוידאו שלכם היא בעלת חשיבות אדירה כיוון שהיא זאת שתופסת את תשומת לב הצופים הפוטנציאליים. כשהם גוללים את הפיד המונוטוני שלהם, המלא בתמונות של התינוקות הפעלתניים של חברים שלהם, הם צריכים להיתקל בפרסומת שלכם ושהמוח שלהם יצרח "מה זה לעזאזל?!". כן בדיוק, אנחנו מחפשים את ה- "מה זה לעזאזל?!".

 

2. שלא יהיה מושלם

 

כשצילמנו את הסרטון הראשון של BottleKeeper על החוף, יש רגע קטן שכשהבחור מרים את הבקבוק, שיש עליו חול דבוק, רואים את הברגים של התחתית של ה-BottleKeeper על החול. בדיעבד, זאת הייתה פאשלה שלנו. בפועל, חוסר השלמות הזה גרר מספר אדיר של תגובות ובדיחות של הצופים, שזה הרגיש כאילו הנוכחות של ברזל על החול שוות ערך לגירוד ציפורניים על לוח גיר!

 

כמובן שלא היה לזה קשר עם הערך שהמוצר ניסה להציג, אבל חוסר השלמות הפך את הכל לוויראלי, כיוון שככל שיותר אנשים הגיבו, הוידאו הופיע בפיד של החברים שלהם, והראה להם שהחברים שלהם הגיבו עליו. התגובות גררו עוד תגובות, וכך הלאה. זה ממש חשוב חשוב כי זה אחד מכלי הדירוג של פייסבוק המחליט כיצד הסרטון יוצג לצרכנים, בהתבסס על כמות הפעילות שהוא או הפרסומת מקבלים.

 

3. אינטראקציה. אינטראקציה. אינטראקציה.

 

לאחר שגרמתם למשתתפים להגיב וליצור אינטראקציה, אתם חייבים ליצור אינטראקציה חזרה על כל תגובה. הצכנים התרגלו לעובדה שאין אף אחד בצד השני של התגובה שהם משאירים באינטרנט- וגם אם יש, חוסר התגובה חזרה האופייני עושה את ההרגשה שאין.

 

במקרה הזה, עליכם לדבר חזרה ולתת לאנשים סיבה לשמור על תקשורת. תתבדחו איתם ותמיד תגנו על המותג שלכם, אבל תוך כדי שמירה על ההומור והכיף, וטיפה של מקצועיות ואינטראקטיביות. זה בסדר שצרכנים פוטנציאליים יראו שיש אדם בצד השני ולא רק מחשב שמשחק את משחק "הלקוח תמיד צודק". אם מישהו תוקף את המותג שלכם, הוא תמיד צודק?

 

האינטראקטיביות הזו מביאה את הסרטון שלכם לראש רשימת המועדפים של פייסבוק. לסרטון הנוכחי שלנו יש יותר ממיליון וחצי צפיות עם CPMשל 2.17$.  בלי להשתחצן, רק אומר.

 

4. נקו בזהירות את הפיד

 

על כל נושא חם יש תמיד מלא תגובות. האם אתם מוחקים את השליליות שבינהן? התשובה שלי היא שלפעמים.

 

תמיד טוב להגיב למתנגדים, גם אם הם סתם טרולים, כי זה מראה שאתם שמים לב ושאתם מגנים על המותג שלכם, אבל לא לוקחים דברים אישית. אך יש כמה תגובות ומגיבים שלא ניתן לסבול. הם בד"כ כוללים ניבולי פה שערוריתיים והערות גזעניות, ולפעמים גם בדיחות בסגנון "אמא שלכם..." - האמת שעל אלה החלקתי.

 

הדבר שאתם צריכים לשים אליו לב הוא אפקט כדור השלג. כמישהו אומר משהו ממש נורא וכל שאר הטרולים שאין להם ביטחון עצמי או שלא יכולים לחשוב בזכות עצמם, נוטים לצוץ ולהוסיף עוד קיסם למדורה. ולפני שאתם שמים לב, נראה שהפרסומת שלכם יצאה מכלל שליטה.

 

השתמשו ביכולת השיפוט הטובה ביותר שלכם ותהיו מופתעים עד כמה תגובות שליליות יכולות להתהפך לצד השני אך ורק בזכות התגובה שלכם. 

 

 

 

המאמר פורסם לראשונה כאן.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.