8 יוני 2015 | מת'יו טורן
3 דברים שיזמים צריכים לדעת על שידור וידאו בנייד

מה קורה כאשר משלבים את השידור החי של טוויטר עם הכוח והנגישות של מצלמת וידאו של סמארטפון? התשובה היא מירקאט (Meerkat) ופריסקופ (Periscope).

מה קורה כאשר משלבים את השידור החי של טוויטר עם הכוח והנגישות של מצלמת וידאו של סמארטפון? התשובה היא מירקאט (Meerkat) ופריסקופ (Periscope).

 

שתי האפליקציות הללו לנייד מאפשרות למשתמשים להתחבר, להתחיל שידור ובאופן מיידי לשדר את הוידאו הנייד שלהם באון גלובלי לכל משתמש אחר באפליקציה. יתרה מזאת, שתי  המערכות מתחברות אוטומטית לחשבון הטוויטר שלך ומכריזות לכל אטמוספירת הטוויטר מתי אתם בשידור חי. משמעות הדבר היא מעקב מובנה עבורכם וכלי שיווק חברתי עוצמתי וחינמי.

 

לאפליקציות שידור בנייד יש תוצאות מדהימות עבור יזמים מסביב לעולם שלומדים איך להשתמש בהן נכון. הנה לפניכם שלושה דברים שעליכם לדעת ולהבין לגבי מירקאט ופריסקופ על מנת להתחיל בשידור וידאו נייד משל עצמכם.

 

1. איך הן שונות זו מזו.

 

יש הרבה דיבורים על כך ששתי האפליקציות הללו הן רק הטרנד האחרון בעולם המדיה החברתית המתפתח לעולם. אולם, יש משהו פשוט וגאוני ברעיון של היכולת לשדר לייב מהנייד הכול וכל דבר שרק תרצו. 

גם מירקאט וגם פריסקופ משדרות שידורים חיים לכל המשתמשים בפלטפורמות שלהן, מאפשרות לכם לחפש משתמשים ונושאים בתוך האפליקציות ומאפשרות למשתמשים להגיב ולשתף בהתלהבות משידורים חיים בזמן שהם בפעולה. שתיהן גם מתמזגות עם טוויטר ומכריזות כאשר אתם משדרים לייב.

למרות קווי הדמיון הללו, ישנם כמה הבדלים משמעותיים. מירקאט היא כמו סנאפצ'אט בכך שברגע שהשידור הסתיים, זהו. זו אפליקציית שידור אמיתית ואין אפשרות לשידור חוזר של וידאו.

 

פריסקופ, מצד שני, מאפשרת לכם לשמור כל אחד מהשידורים שלכם באפליקציה למשך זמן של עד 24 שעות, כך שישנה צפייה במועד מאוחר יותר עבור אלו שפספסו את השידור החי שלכם. גם הממשק של פריסקופ משולב יותר עם טוויטר ומאפשר לכם לקבוע את השידור שלכם כפרטי, בעוד מירקאט לא מאשרת שידורים פרטיים.

 

2. למה עליכם להיות מעורבים.

 

באופן ברור, ההשלכות של שידור חי משל עצמכם מאפליקציה חינמית הן די מדהימות. חישבו על מחסום הכניסה הנמוך לשידורים ביוטיוב או פודקאסטים באייטיונס, והשליכו את היקף ההגעה הזה ואת הגישה חינם על פריסקופ ומירקאט: הן בחוד החנית. אתם יכולים להוריד את האפליקציה ולהתחיל לשדר באופן מיידי.

 

אימוץ מוקדם של שני הערוצים הללו יכול לתת לכם בעיטה אדירה להרחבת ההשפעה וההשגה שלכם. להתחיל עם שידורים חיים, משמעותיים יכול לעזור לכם להגדיל את הקהל שלכם ולהוציא את המסר שלכם החוצה ללא עלות. שלבו את זה עם המיזוג הבילט- אין עם טוויטר ואם יש לכם מעקב טוויטר כלשהו, כבר יש לכם את הבסיס של קהל בילט- אין. זהו מקום נהדר להתחיל ממנו עבור כל יזם.

 

3. מה שעליכם לקחת בחשבון.

 

כמו כל דבר בחיים, עם כוח גדול באה אחריות גדולה. שתי האפליקציות עובדות על התגברות על תופעות הלוואי המצערות אך בלתי נמנעות של גישה מלאה, כמו בריונות והטרדה. כרגע יש פיצ'רים מוגבלים של חסימה, מה שאומר שככל הנראה עדיין יכוונו אליכם הרבה תגובות פוגעניות, גסות או מכאיבות עד שיתאפשרו עוד פיצ'רים של חסימה.

ישנ גם הדאגה של הפרת זכויות יוצרים. מה הם כללי האתיקה במקרה שאתם משדרים לייב בפריסקופ מהופעה של ג'סטין טימברלייק? האם זה חוקי לשדר פיד מירקאט חי ממושבכם ביציע בסופרבול?

 

בבירור, אלו עדיין כמה צדדים של שידור וידאו בנייד שיצטרכו פיתוח מתקדם על מנת להפוך זאת לערוץ מדיה חברתי בטוח ובר קיימא, אך הנושא השולט הוא העובדה ששידור בנייד יכול להוות חלום של במה ליזמים נבונים שישכילו למנף אותו.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.