16 יוני 2015 | מיה הולצר
אולי התפוח הבא של אפל יצא מהבננה של רעננה

הלב הפועם של אומת הסטארט אפ שוכן כנראה בשדרות רוטשילד שבתל אביב - "הסיליקון ואדי", עובדה שתשמעו מרבים מהפעילים במעגלי העשייה סביב התעשייה הצומחת והדינמית שנולדה זה מכבר. אבל למי שעוד טרם נתקל בתופעה, או אינו מודע למימדיה, הרשו לי לספר לכם שכמו בכל דבר – תל אביב אינה המרכז הפעיל היחיד

הלב הפועם של אומת הסטארט אפ שוכן כנראה בשדרות רוטשילד שבתל אביב  - "הסיליקון ואדי", עובדה שתשמעו מרבים מהפעילים במעגלי העשייה סביב התעשייה הצומחת והדינמית שנולדה זה מכבר. אבל למי שעוד טרם נתקל בתופעה, או אינו מודע למימדיה, הרשו לי לספר לכם שכמו בכל דבר – תל אביב אינה המרכז הפעיל היחיד. מסתבר שישנה סצנה חיה ובועטת של אומת הסטארט אפ, גם בפרברים. באזור התעשייה של רעננה לצדן של חברות ענק ותיקות כמו אמדוקס, סאפ ורבות אחרות, מקננים בעידודה של עיריית רעננה סטארט אפים בכמות מכובדת ובמגוון רחב של תחומי עשייה, במתחם העבודה העונה לשם  Hubanana.

 

הכל התחיל כשלפני שנתיים עידן מאיר, שותף ומנכ"ל סטארט אפ שנקרא Zikit, חיפש מקום לעבוד ממנו וכתושב השרון פנה לעיריית רעננה והציע להם להקים מתחם עבודה משותף באזור התעשייה שבו הוא וחבריו יוכלו לעבוד בלי צורך לעמוד בפקקים ו/או לחפש חניה בתל אביב.

 

עיריית רעננה שזיהתה את הפוטנציאל שבבקשה סיפקה את הרוח הגבית למימוש הרעיון והיום, עידן מנהל בנוסף לסטארט אפ שלו, גם את המתחם, יחד עם רואי דינוביץ, ראש מינהלת העסקים בפארק התעשייה ברעננה. מתחם Hubanana הוא הבית של חברות סטארט אפ באזור השרון, מנצל את התנאים שנוצרו עם הקמתו ומציע לכלל החברות הפעילות בו חלל עבודה משותף גדול ומרווח שאינו צפוף כמו במתחמים שבתל אביב, ובעלות סמלית ביחס לאלטרנטיבות רבות העומדות בפני מיזמים רבים בתחילת דרכם שכן הוא מסובסד על ידי העירייה. בנוסף, מציע המתחם סל כלים ושירותים מתחום היזמות העסקית והטכנולוגית לקידומן של החברות ולשיפור סיכויי הצלחתן.

 

בפעילותי כשותפה ומנכ"לית של סטארט אפ שנקרא Coupick מהווה עבורנו המתחם בית לעשייה. חברי הצוות שלנו גרים במקומות שונים בארץ, והיה לנו צורך בעוגן שיהווה עבורנו מרכז בו אנחנו נפגשים ועובדים יחד. העבודה מ- Hubanana מאפשרת לקבל מעבר לשולחן עבודה ואינטרנט חופשי, גם ייעוץ וליווי ממנטורים ואנשי מקצוע אחרים, חשיפה למשקיעים, נטוורקינג נרחב עם סטארטאפים וגורמים אחרים בתעשייה, ולא פחות חשוב – משרד מרווח עם חניה חופשית ובלי פקקים כדי להתרכז בעשייה.

 

במסגרת המסע שלנו כסטארטאפ, ההזדמנות לעבוד במתחם Hubanana תמכה וסייעה ללא ספק באפשרות לקדם את המיזם שלנו משלב הרעיון ועד להבשלתו העכשווית ולהשקתו. לאחרונה התקבלנו לאקסלרטור של גבהים The Hive ואנו עוברים לעבוד במתחם העבודה שלהם ברמת אביב אך התקופה הלא קצרה שבילינו בבננה ברעננה, תיזכר עבורינו כתקופה מעניינת מאוד, בסביבה חמה וחכמה שאני סמוכה ובטוחה שעוד רבים וטובים ייהנו ממנה.

 

אני שמחה לציין שקידום המתחם והעשייה סביבו נמשכת. חודש יוני הוגדר על ידי עיריית רעננה כחודש יוני-טק אשר יוקדש לשלל פעילויות בתחום ההייטק וכולל תכנית עשירה של ארועים הרצאות וסדנאות, כולם פתוחים לקהל הרחב, אשר תוכננו בהתאמה לקהלי יעד של יזמים, מנהלים וחברות בתעשיית ההייטק, וכוללים בין היתר הרצאות בנושא אבטחת הסייבר, תערוכות אמנות בנושא הייטק ועוד.

 

את רשימת כל האירועים ניתן למצוא כאן.

 

אירוע הדגל מתוכנן להתקיים ביום רביעי הקרוב 17 ליוני במתחם ה- HUBANANA ובמסגרתו יתקיימו מפגשי אחד על אחד ומרתון ספיד דייטינג עם משקיעים וחשיפת מיזמים, וכן, גם ל-Coupick יהיה שם דוכן ונשמח אם תבואו ותפרגנו.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.