30 יוני 2015 | שלמה פרוינד
יזם בסין - איזו ויזה הכי תתאים?

אם אתה זר שגר בסין ישנם שלושה נושאים עיקריים שתדבר עליהם: רמת הסינית שלך, זיהום האוויר ואיזו ויזה יש לך. הפוסט יעסוק בתחום השלישי שמשתנה פעם (ולפעמים פעמיים) בשנה.

אם אתה זר שגר בסין ישנם שלושה נושאים עיקריים שתדבר עליהם: רמת הסינית שלך, זיהום האוויר ואיזו ויזה יש לך. הפוסט יעסוק בתחום השלישי שמשתנה פעם (ולפעמים פעמיים) בשנה.

 

כיוון שכיום בסין אין ויזת ״יזם״ (כמו בקוריאה, לדוגמה) המאפשרת להישאר במדינה לתקופה מסוימת ולעבוד על הסטארט-אפ שלך יש צורך להשתמש בשיטות שונות כדי לשהות בה. שימו לב, הפוסט הזה נכתב מתוך ניסיון והיכרות עם אוכלוסיית הזרים בסין ולא בתור המלצה לעשות דבר כזה או אחר.

 

אז באילו פתרונות אנשים בוחרים כדי שתהיה להם האפשרות לשהות בסין?

 

1. התמחות.

יש היום הרבה מאוד סוכנויות שמוצאות בשבילכם התמחות בסין. זה לא זול אבל זו דרך מהירה להתחיל. הוויזה שתקבלו תהיה כנראה ויזת עסקים לזמן מוגבל של חצי שנה. אנחנו עצמנו ב- AppInChina.co משתמשים בסוכנויות כאלו כדי למצוא מתמחים. מי שמספק את הוויזה זו הסוכנות והיא בדרך כלל מוציאה מכתב למועמד שלהם. לא מן הנמנע שבזמן שאנשים עושים את ההתמחות שלהם הם לומדים יותר על סין ואיזה סוג חברה או עסק הם רוצים לפתוח.

 

2. לימודים.

חלק מהאנשים עובדים תוך כדי הלימודים בעבודות שונות כדי לממן אותם. יש להירשם למקום לימודים רשמי והם עוזרים להוציא ויזת לימודים. רשמית , אסור לעבוד בזמן הלימודים אלא רק תחת ויזת עבודה.

 

3. ויזת עסקים קצרה.

לפעמים הדרך להישאר בסין היא בעצם לא להישאר. הכוונה היא שאתם מקבלים ויזת עסקים לשהות קצרה של 30-60 יום וצריכים לצאת מסין בכל פעם ולחזור. מה שנקרא בעגה המקומית Visa Run. יש אפשרות להאריך את השהות לאחר הכניסה כמה פעמים, אז תוכלו לחסוך כמה טיסות החוצה. זרים הגרים קרוב לגבול במקומות כמו Guangzhou או Shanzhen יוכלו לעשות נסיעה קצרה להונג קונג ולחזור. יש אנשים שעושים נסיעות כאלו כל יום. כמובן שזו אפשרות יקרה, בייחוד למי שגר בבייג׳ינג לדוגמה וצריך לטוס בכל פעם.

 

4. ויזת עבודה.

זהו הפתרון הטוב ביותר. הוא מאפשר לכם שהות ארוכה בסין של לפחות שנה. זה בהנחה שלחברה שעובדים בה יש אפשרות לתת ויזה כזו לזרים. יזמים שעובדים על סטארט-אפ עצמאי, יכולים לעבוד בחברה אחרת לשם קבלת הוויזה ובהמשך לפתוח בעצמם חברה סינית (שזהו סיפור בפני עצמו) שתוכל להעניק להם את הוויזה הנחשקת.

 

יש עוד הרבה סוגי ויזות שקיימות לכל מיני מקרים אחרים. הם כוללים ויזת נישואים אם אותו זר/ה נשוי/אה לסיני/ת (בואו נהיה ישרים עם עצמנו, יש הרבה יותר זרים שנשואים לסיניות מאשר זרות שנשואות לסינים…). ישנו גם מצב ששני בני הזוג הם זרים אך לאחד מהם יש ויזת עבודה. בן הזוג השני והילדים יקבלו ויזת שהות בסין על סמך ויזת עבודה זו.

 

הבעיה היום שהחוקים לוויזה נהיים קשוחים יותר ויותר, ולכן יש לשאוף בתור יזם להקמת חברה כמה שיותר מהר כדי שתהיה אפשרות לשהות קבועה ללא ריצות מיותרות. לשמחתנו , כיום הממשלה הסינית הולכת ומקילה בהקמת חברות חדשות מכיוון שהם מבינים שהעתיד שלהם תלוי בחדשנות של חברות קטנות המביאות מוצרים חדשים לשוק. לדוגמה, בעבר היה צורך שההון העצמי של החברה יושקע בה בבת אחת ואילו כיום ניתן לפרוס את זה על מספר שנים.

 

כאמור, אין כיום בסין פתרון ליזמים שאינם משויכים לחברה מסוימת, ולכן זרים המחפשים דרכים לשהות שם מוצאים פתרונות יצירתיים כדי לשהות במדינה. אם אתם בדרך לשם, חישבו מה הכי מתאים בשבילכם.

 

 

 

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.