12 יולי 2015 | ראול וארשנייה
האם עליכם להשתמש במיקור חוץ לפיתוח הטכני של הסטארט- אפ שלכם? 4 שאלות שיעזרו לכם להחליט

הרבה נקודות מבט יש בשאלה האם לבנות את המוצר שלכם "בתוך הבית" או להשתמש בצוותים חיצוניים לצורך העניין. באופן אישי, חוויתי את שני הצדדים- יצירת מוצרים דרך צוותים חיצוניים ובמיזמים קודמים, יצירתם בתוך החברה. לאורך הדרך, למדתי מהן השאלות שצריכות להישאל כדי להחליט אם להוציא את פיתוח המוצר החוצה או לבנות אותו בתוך החברה.

הרבה נקודות מבט יש בשאלה האם לבנות את המוצר שלכם "בתוך הבית" או להשתמש בצוותים חיצוניים לצורך העניין. באופן אישי, חוויתי את שני הצדדים- יצירת מוצרים דרך צוותים חיצוניים ובמיזמים קודמים, יצירתם בתוך החברה. בחברה הנוכחית שלי, אנחנו עושים את מיקור החוץ: אני עובד כמייסד שותף של חברה טכנית חיצונית לסטארט- אפים.

 

לכן, חוויתי את שני הצדדים של המטבע. חוויתי את היתרונות והחסרונות של כל אופציה וייעצתי פעמים רבות לאלו המחפשים להשיק מהר את המוצר הראשון שלהם לקהל היעד עם המטרה של לתת לו תוקף והשגת התאמת מוצר/שוק.

 

לאורך הדרך, למדתי מהן השאלות שצריכות להישאל כדי להחליט אם להוציא את פיתוח המוצר החוצה או לבנות אותו בתוך החברה.

 

1. מהן מטרות העסק שלכם?

 

הפרמטרים המשמעותיים ביותר בהחלטה על גישת פיתוח המוצר שלכם הם המטרות והיעדים של העסק שלכם- וסוג המוצר שלכם. האם אתם בונים מוצר שמעולם לא נעשה ניסיון לפתחו בהצלחה לפני כן? או שאתם רק בונים מלכודת עכברים טובה יותר? עבור הראשון, אתם מתמודדים מול אי ודאויות הקשורות לתוקף לרעיון או להתאמת מוצר/שוק, כיוון שההשערה שלכם טרם אומתה על ידי מוצר קיים כלשהו בשוק.

 

האם אתם מוכנים לקחת מראש את הסיכון שבלשכור צוות פנימי על קונספט או רעיון שאינו מוכח עדיין? בתרחיש כזה, סטארט- אפים נוטים להשתמש במיקור חוץ.

 

אם המוצר שלכם נופל בקטגוריה השנייה, הסיכונים שלכם נמוכים יותר כיוון שרעיון המוצר כבר הוכח דרך מוצרים מוצלחים קיימים. עכשיו זה תלוי בכם וביכולת שלכם למכור את הרעיון ללקוחות פוטנציאליים ולחזור על פיתוח המוצר.

 

2. עד כמה ההון שלכם נזיל?

 

עם כל המעלות שיש לבניית עסק יחד עם מייסד שותף, ישנם גם עסקים מצליחים רבים המנוהלים על ידי יזם יחיד.

 

האם אתם מרגישים בנוח לחלוק את ההון של החברה שלכם עם אחרים? אם לא, כנראה שעדיף לכם לבנות את העסק לבדכם. מייסדים שותפים בעלי כישורים המשלימים את שלכם יכולים להוסיף הרבה יתרונות לניהול העסק, אך אם אתם מהווים את הרעיון או אתם אנשי השיווק, אתם יכולים פשוט לקחת החוצה את החלק הטכני בשלבים המוקדמים של הסטארט- אפ ללא כל דילול של ההון.

 

אז, ברגע שתשיגו את התאמת המוצר/שוק, תוכלו לשכור צוות שימשיך את פיתוח המוצר בתוך החברה. זה יעזור לכם להחליט אם אתם מסוגלים לנהל את הצד הטכני של הדברים במהלך השלב הראשון של פיתוח המוצר.

 

3. מהו הזמן שלכם ליציאה לשוק?

 

מעולם לא יצא לי להכיר אף לא יזם או סטארט- אפ אחד שמעוניין לצאת לשוק מאוחר יותר במקום מוקדם יותר. אולם, יכולים להיות רבים כאלה שעבורם להגיע לשם מהר למדי זה קריטי במיוחד. במקרים אלו, מיקור חוץ של פיתוח המוצר הוא האופציה המתבקשת.

 

בניית מוצר בתוך החברה דורשת צוות המורכב מאנליסט עסקי, מעצב UI/UX, מהנדסים ומומחי בקרת איכות. כל אחד מהתפקידים הללו דורש מומחיות גבוהה והוא המפתח לכל פיתוח מוצר.

 

הרכבת צוות מוכן בתוך החברה, מצד שני, יכולה לקחת בין שלושה לשישה חודשים. למעשה, תוכלו להוציא את המוצר שלכם לשוק אם תוציאו את הפיתוח החוצה, באותה מסגרת זמן.

 

4. מהי זמינות המימון שלכם?

 

לשאלה אם יש מספיק כסף יש השפעה על החלטתכם אם להוציא את הפיתוח החוצה או לבנות בתוך החברה. רוב הפרויקטים נבנים על ידי מקור חיצוני בעיקר מסיבות תקציביות. אין צורך לומר זאת, זה הרבה פחות יקר לפתח בחוץ את גירסת המוצר הראשונה שלכם.

 

חלק מהמוצרים הפופולריים ביותר היום פותחו על ידי מקור חיצוני בשלבים הראשונים שלהם: הדוגמאות כוללות את Fab.com ואת Slack המאוחר יותר, המוערך ב-2.8$ מיליארד.

 

השגה של התאמת מוצר/שוק נכונה בשלביו המוקדמים של הסטארט- אפ שלכם, אם כן, צריכה להיות בחשיבות עליונה. לכן, אם מיקור חוץ של הצד הטכני שלכם יכול להוציא אתכם לשוק מהר יותר ובעלות נמוכה יותר, השתמשו באסטרטגיה הזאת, עד לנקודה שבה תוכלו לקבוע את דרישת הלקוחות למוצר שלכם.

 

לאורך הדרך, כשאתם שואלים את השאלות הללו על מנת לקבוע מה תהיה בחירתכם, אל תלקו את עצמכם על הסגולות והמגרעות של כל אחת מהאפשרויות, כיוון שלכל אחת מהן יש את הסט שלה משניהם.

 

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.