14 יולי 2015 | חיים מזור
הפוטנציאל הגדול של עולם האינטרנט – שיווק שותפים

פיתחתם מוצר והוא מוכן לשיווק? חשוב שתדעו שהפוטנציאל הגדול של שיווק המוצר שלכם (כזה שיכול לגרום למוצר שלכם להגיע למיליוני אנשים) נמצא בשיווק שותפים.

פיתחתם מוצר והוא מוכן לשיווק? חשוב שתדעו שהפוטנציאל הגדול של שיווק המוצר שלכם (כזה שיכול לגרום למוצר שלכם להגיע למיליוני אנשים) נמצא בשיווק שותפים.

 

שיווק שותפים, בפשטות שלו, מתייחס לזה שמשווקים אשר יש להם את היכולות לשווק את המוצר שלכם משווקים אותו בערוצים שלהם ומקבלים עמלה עבור כל אדם אשר הם הביאו וביצע את הפעולה שעליה אתם מעוניינים לשלם עמלה.

בשיווק שותפים ישנם 2 גורמים עיקריים: המפרסמים והמשווקים.

 

המפרסמים הם בעצם אותן חברות ועסקים, אשר יש להם מוצר קיים ומוכנים לתת עמלה עבור פעולה שאותה הם רוצים שאנשים יבצעו. המשווקים הם אלו אשר רוצים את העמלה ויש להם את האפשרות ליצור לכם נרשמים או לקוחות למוצר בצורה שתהיה רווחית עבורם.

 

חשוב לדעת! אתם יכולים להיות גם מפרסמים וגם משווקים בשיווק שותפים באמצעות המוצר שלכם, מצד אחד לקבל הרשמות או לקוחות למוצר שלכם כמפרסמים ומצד שני לשווק לאותם אנשים מוצרים של אחרים עבור עמלה כמשווקים.

 

צבא המשווקים הפרטי שלכם- Affiliates

 

בגדול, אם אנחנו מסתכלים על המשווקים הפוטנציאלים לשיווק המוצר שלכם, ישנם 2 סוגי משווקים עיקריים:

 

1)      משווק (Affiliate) אשר בבעלותו משאבים כגון רשימת תפוצה, אתר אינטרנט, בלוג מצליח, אפליקציה וכו' , כל משאב אשר יכול לייצר תנועה למוצרים של אחרים.

 

2)      משווק (Affiliate) אשר בבעלותו ידע רב בערוצי שיווק רבים או ערוץ שיווק ספציפי, והוא משווק באותו ערוץ בתשלום, כלומר, קונה תנועה, עבור המוצר שלכם. משווק מסוג זה, אשר יודע ליצור הרשמות/ לקוחות למוצר שלכם באמצעות קניית תנועה גם צריך להיות משווק בעל יכולות פיננסיות מסוימות כדי לפרסם את המוצר שלכם כאשר את הסיכון הראשוני הוא לוקח על עצמו בכך שמוציא כסף מכיסו לפרסם אתכם, כמובן שהמטרה שלו היא להחזיר את הכסף וגם להרוויח כסף מהעמלה הניתנת לו, אחרת כל המודל אינו משתלם מבחינתו והוא לא ימשיך לפרסם את המוצר שלכם ברגע שיבין שזה לא רווחי לו.

 

כבעלים של מוצרים, אם אנחנו רוצים להתחיל לגייס משווקים עבור המוצר שלנו ולשלם עמלה רק עבור אותה פעולה נחשקת שאנו רוצים שאנשים יבצעו, אנחנו צריכים לבוא מוכנים. ככל שהמשווק שמולנו יותר רציני כך גם מצופה מאיתנו ליותר רצינות.

 

קודם כל, אנחנו צריכים את הטכנולוגיה שדרכה אנו נדע איזה משווק מייצר אילו הרשמות או מכירות, כדי שנדע לשייך לאותו משווק את העמלה המגיעה לו. אנחנו יכולים לבנות מערכת כזו בעצמנו, אשר נותנת לכל משווק קישור ייחודי ששייך לו וכל הרשמה או מכירה שמגיעה דרך קישור זה משויכת אליו (השיוך עצמו מתבצע באמצעות COOKIE אשר מוטמע בדפדפן של האדם אשר לחץ על הקישור של המשווק), או שאנו יכולים לעבוד עם פתרונות קיימים.

 

 

2 סוגי הפתרונות הקיימים:

 

1)      רשתות אפיליאטס (Affiliate Networks), ישנם בעולם חברות גדולות אשר תפקידם הוא לתת את הבסיס הטכנולוגי לעבודה מול שותפים\משווקים, לחברות אלו גם מאגרים גדולים של משווקים אשר רשומים אצלם וברגע שיש מפרסם חדש, ההצעה שלו זמינה לשיווק על ידי המשווקים שלהם. חברות אלו גם מציעות ניהול של המשווקים למוצר שלך וגם מבחינה פיננסית מקלות על עניין התשלום למשווקים מכיוון שמשלמים רק להם והם משלמים הלאה למשווקים.

 

2)      בניית תוכנית שותפים פרטית באמצעות תוכנות מדף קיימות. פתרון זה דורש חיבור בין המוצר שלכם לתוכנה של התוכנית שותפים, התוכנה עצמה כבר מייצרת לו קישור ייחודי לו אשר משויך אליו, ולאחר מכן נדרש ניהול על ידכם של השותפים על מנת לעזור להם לקדם וניהול של התשלומים הפרטניים לכל משווק ומשווק.

 

אז עכשיו, שאנחנו מבינים יותר לעומק מהם סוגי המשווקים הקיימים ואיך לעבוד מולם מבחינה טכנית, ניכנס למה נידרש מכם על מנת להתחיל לשווק את המוצר שלכם בשיווק שותפים.

 

חובת ההוכחה עליכם!

 

הרבה פעמים אני רואה שאנשים עושים את הטעות שחושבים שהמשווקים/ שותפים כמו עובדים אצלם והם צריכים לספק את הסחורה, זה נכון שגם עליהם מוטלת חובת ההוכחה שהם אכן משווקים ראויים אבל הכל תלוי בהצעה שלכם!

 

מה אתם מציעים למשווקים שלכם?

מה שחשוב למשווק זה לעשות רווח, זה השורה התחתונה, אם הוא יכול לייצר עבור עצמו רווח דרככם, מצוין, זה כבר עילה למערכת יחסים עסקית פורה ל-2 הצדדים. חשוב גם לדעת, שיש למשווק לרוב אופציות רבות, ואם אתם לא מציעים משהו שאטרקטיבי לפחות כמו הצעות אחרות בנישה שלכם, אין לו סיבה להשקיע בכם, הוא יכול להרוויח יותר כסף במקום אחר ואל תצפו שלא יעשה זאת, אחרי הכל, גם אתם הייתם עושים זאת.

 

אילו כלים אתם מעמידים לרשות המשווקים?

חשוב להכין למשווקים את כל מה שיכול לעזור להם, בבסיס צריך דף נחיתה עם אחוזי המרות טובים (מצופה מכם לעשות ניסיונות ולהביא את אחוזי ההמרה שלכם לרמה גבוהה) וגם צריך באנרים וחומרים שיווקים שבהם יוכלו המשווקים להשתמש וגם יהיו ברמה גבוהה. המטרה שלכם היא ליצור את המשווקים שלכם ריווחיים כמה שיותר, ככל שיהיו יותר ריווחיים ישקיעו יותר בקידום המוצר שלכם.

 

האם אתם מוכנים לשיווק שותפים?

 

האם בדקתם את המוצר שלכם בכל מיני ערוצי שיווק? האם שיפרתם את התוצאות כמיטב יכולתכם? האם יש ביקוש למוצר שלכם בשוק? האם אתם בנישה שגם אתם וגם המשווקים יכולים לעשות כסף ולהרוויח?

 

כל משווק הוא אחר, כל רשת משווקים היא אחרת, חשוב מאוד שתדעו למי לפנות ושתיהיה מוכנים כדי באמת לגרוף את הפוטנציאל האמיתי שטמון במוצר שלכם + שיווק שותפים.

 

לסיכום, שיווק שותפים הינו הפוטנציאל הגדול עבור המוצר שלכם, היכולת של כל אדם לשווק את המוצר שלכם באמצעים שלו ולקבל עמלה יכולה להעמיד לרשותכם צבא של משווקים המשווק את המוצר שלכם ומייצר לכם הכנסות! 

 

מוזמנים להירשם לקורס בנושא אשר מתחיל ב 16 לאוגוסט כאן

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.