23 יולי 2015 | ג'ון ראמפטון
לשיפור הפרודוקטיביות, אמרו לצוות שלכם לצאת לטייל

לאחרונה, הפרודוקטיביות, וחשוב מכך- הרווחיות, קפצו בחברה שלנו ב- 30%. איך? לפני שישה חודשים התחלנו לדרוש מכל העובדים לצאת לשתי הליכות קצרות של 15 דקות בכל יום, ללא הסלולריים שלהם, בתוספת להפסקות הרגילות שלהם. אנחנו מייחסים את השיפור בתוצאות שלנו למאמצינו המרוכזים לעשות יותר פעילות גופנית במהלך יום העבודה.

לאחרונה, הפרודוקטיביות, וחשוב מכך- הרווחיות, קפצו בחברה שלנו ב- 30%. איך? לפני שישה חודשים התחלנו לדרוש מכל העובדים לצאת לשתי הליכות קצרות של 15 דקות בכל יום, ללא הסלולריים שלהם, בתוספת להפסקות הרגילות שלהם. אנחנו מייחסים את השיפור בתוצאות שלנו למאמצינו המרוכזים לעשות יותר פעילות גופנית במהלך יום העבודה.

 

מה שהתחיל כניסוי הפך להרגל בקרב הצוות. רבים דיווחו שתוספת הפעילות הזאת עזרה להם לחשוב יותר בבהירות, להספיק יותר דברים ובאופן כללי להרגיש טוב יותר.

 

המחקר מגלה כי הליכה משפרת פרודוקטיביות

 

זה לא שעשינו פשוט ניחוש מושכל שהליכה תוביל לשיפור בפרודוקטיביות. מה שעשינו הוא שיעורי בית וחיפשנו מחקר על יתרונותיה של פעילות גופנית במקום העבודה.

 

מחקר שנעשה על ידי הארגון למניעת מחלות כרוניות במקום העבודה מצא שיפור בבריאות המנטלית של 752 עובדים בארצות הברית ובבריטניה שהתחילו ללכת 10,000 צעדים ביום. בתוך השיפורים הללו נכללו הריכוז שלהם, הערכה עצמית, בטחון וירידה גדולה ברמת הלחץ. השיפור הזה בהרגשה הטובה של העובדים קשור ישירות לפרודוקטיביות גבוהה יותר.

 

אחוז גדול מהעובדים שהשתתפו במחקר הזה הורידו ממשקלם, הפחיתו את מדד מסת הגוף (BMI) ואת לחץ הדם שלהם. זה שיפר באופן עקיף את הפרודוקטיביות על ידי כך שנמנע איבוד זמן עקב תחלואה ועייפות הקשורה בעודף משקל.

 

המוח שלנו הוא שריר. הוא צריך מנוחה לפרקים על מנת לאתחל את עצמו ולהיטען מחדש. כשאתם נותנים לו זמן מנוחה, הוא חוזר חזרה ועובד אפילו קשה יותר עבורכם. באופן אישי זה עזר לי כשאני התמודדתי עם כישלונות שונים בחיי.

 

הוכחה אמפירית

 

כשאנחנו ביצענו את הניסוי שלנו על ידי ההליכות בנות 15 הדקות, פעמיים ביום למשך 30 ימים, כמעט 100% מהצוות שלנו הסכים עם מסקנות המחקר. אנו מייחסים את 30 אחוזי השיפור בפרודוקטיביות לכך שעובדים השלימו משימות בדיוק גדול יותר ומהר יותר כמעט ביום מאשר לפני כן.

 

אני מרגיש טוב יותר כשאני קם מהשולחן שלי ויוצא אל האוויר הצח. במקום לדפדף לאורך הסלולרי שלי ולהתמודד עם אינספור מיילים ורשתות חברתיות, אני זז ומתקשר בשיחות אמיתיות עם אנשי הצוות שלי. זה משאיר אותי בלופ וזו דרך בלתי פורמלית לשתף ברעיונות ולהעלות שאלות.

 

ההליכות מספקות לכולם דרך להתיידד יותר לכמה דקות כאשר הם מרוכזים במשהו אחר שאינו העבודה שלהם. על ידי דיבור על דברים אחרים שמעסיקים אותם, שאינם קשורים לעבודה, הם יכולים לחזור לאחר מכן לשולחן ולהשקיע את המחשבה שלהם במשימה המונחת לפניהם.

 

אנשים בצוות סיפרו לי שהדבר גורם להם להרגיש יותר ערניים מאשר לקחת עוד כוס קפה ועוזר להם להימנע מלנשנש את אותם מאכלים עתירי קלוריות שנראה שמאטים את כולנו. במהלך הזמן הזה אפילו התחלנו את ציטוטי ההשראה הפיננסיים הכה פופולריים שלנו שאנחנו מעלים על בסיס יומי. הדבר הזה משך 30,000 אנשים חדשים לאתר שלנו ורשמנו יותר מ-600 לקוחות חדשים.

 

הופכים את העבודה למקור של יצירתיות, לא מתח

 

בעוד כולנו מתמודדים עם בעיות בעבודה, זו לא צריכה להיות סביבה של מתח תמידי. ועדיין, איגוד הפסיכולוגים האמריקאי (APA), מוצא שעבור רוב האנשים, מקום העבודה הוא מקור המתח השני הנפוץ ביותר, אחרי דאגות כלכליות.

 

עידוד העובדים לקחת כמה צעדים אחורה לכמה דקות הוא דבר חיוני שאנו עושים כדי להסיט את הלחץ ממקום העבודה. המדע מגלה לנו שתנועה ופעילות גורמות הפרשה של אנדורפינים, הגורמת לנו להרגיש טוב וכתוצאה מכך, מגרה את המוח שלנו ליצירתיות. הצוות כאן כולו הרגיש את הדחף הזה. זו הסיבה שהעלינו את מדד הפרודוקטיביות שלנו בניתורים וקפיצות.

 

אני רוצה שכולם ייהנו מהזמן שהם מבלים במשרד. אחרי הכל, אנחנו צריכים להיות, אז למה שלא נעשה את זה כבר בריא, מהנה ויצירתי. אנחנו עושים זאת על ידי העצמת ההליכות הקטנות האלו יחד!

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.