29 יולי 2015 | מערכת StartIsrael
כיצד לשמור על צמיחה תמידית גם בהשקעותיכם הפרטיות

שמירה על צמיחה בהשקעות פרטיות היא סוגיה מורכבת מכפי שנהוג לחשוב. יש לעקוב אחר שינויים ברמה המקומית והגלובאלית, להשתמש בכלים הנכונים ובעיקר לדעת מתי לנטוש לטובת אפשרות אטרקטיבית יותר

שמירה על צמיחה בהשקעות פרטיות היא סוגיה מורכבת מכפי שנהוג לחשוב. יש לעקוב אחר שינויים ברמה המקומית והגלובאלית, להשתמש בכלים הנכונים ובעיקר לדעת מתי לנטוש לטובת אפשרות אטרקטיבית יותר.

 

השקעה פרטית יכולה להניב תשואה אטרקטיבית רק אם שומרים עליה לאורך זמן. לא כדאי להסתפק בהשקעות בסיסיות בלבד, ותמיד חשוב להישאר עם אצבע על הדופק. כך ניתן להגיב לשינויים ובמידת הצורך גם למנוע הפסדים כלכליים. חשוב להיות בפוקוס ולנסות לזהות מגמות עתידיות. כדאי לעקוב אחר פרסומים בעיתונות הכלכלית בארץ ובעולם, להתעדכן דרך אתרי האינטרנט ולנסות להבין כיצד כל החלטה מדינית או פוליטית צפויה להשפיע על שוק ההון.

 

צמיחה תמידית בהשקעות פרטיות דורשת שילוב בין אסטרטגיה וטקטיקה. ברמה האסטרטגית, מומלץ לבחור השקעות שמתאימות לאופי האישי. משקיע הרפתקן יחפש תשואה בטווח הקצר בתמורה ליציבות מינימאלית וסיכון גבוה, בעוד משקיע סולידי יעדיף סגנון אחר. מנגד, הטקטיקה לביצוע השקעות מבוססת על כלים מעשיים ופרקטיים. בצורה כזו ניתן למנף השקעות קיימות לטובת השקעות עתידיות ולהמשיך את מגמת הצמיחה והגידול בהכנסות.

 

איפה משקיעים תושבי ישראל?

 

תוכלו לשמור על צמיחה תמידית בהשקעות הפרטיות גם בחו"ל. לפי נתוני בנק ישראל, בחודש פברואר 2015 לבדו השקיעו תושבי חוץ מעל 200 מיליון דולר באגרות חוב ממשלתיות הנסחרות בבורסה בתל אביב. לצורך השוואה, תושבי ישראל השקיעו נטו בחו"ל בהיקף של 1.5 מיליארד דולר. ההשקעה היא באג"ח ומניות והמסקנה היא שלפעמים כדאי לפזול מעבר לים.

 

ההשקעה של ישראלים באגרות חוב זרות היא לא תופעה חדשה. ממוצעי השנים האחרונות מצביעים על השקעות נטו של 350 מיליוני דולרים שהועברו על ידי המשקיעים המוסדיים, 220 מיליוני דולרים על ידי המגזר העסקי ולא פחות מ-150 מיליון דולר על ידי משקי הבית.

 

השוואה בין סוגי השקעות

 

אחת הדרכים הטובות לשמור על צמיחה תמידית היא לבצע כל הזמן השוואה בין סוגי השקעות. בתחום ההשקעות אסור לקפוא על השמרים. יש לפעול בצורה דינאמית, גמישה ולא מחייבת כדי לדעת מתי לנטוש אפיק השקעה לא אטרקטיבי. הטעות הנפוצה של המשקיעים היא להתמכר לסגנון מסוים או לחכות לרגע טוב יותר כדי לעזוב. במקרים אלו ההשקעה צוברת הפסדים שלא תמיד ניתן לכסות אותם.

 

השוואה בין סוגי השקעות יכולה להתבצע מול אנשי מקצוע בשוק ההון, באופן עצמאי ועל בסיס ספרות מחקרית. אפשר להיעזר בניסיון העבר ולנסות להסיק ממנו לגבי העתיד. מי שמשקיע בנדל"ן לדוגמא יכול להשתמש בכלי בסיסי כגון מחשבון משכנתא ורק לאחר מכן להחליט האם לבצע רכישת נכס מניב יותר, או למחזר את ההלוואה וליהנות מתנאים מועדפים. נציגי בנקים וחברות מימון ישמחו לעמוד לרשות הלקוח ללא התחייבות. ידע הוא כוח והסוד הוא לא לפחד להשתמש בו.

 

הפקטור הרגשי של השקעות פרטיות

 

כל משקיע פרטי נאלץ להתמודד בצורה כזו או אחרת עם הפקטור הרגשי. זהו הפקטור שעל פיו אנו מקבלים החלטות, מבצעים שינויים או מחליטים לשמור על הקיים. את הפקטור הזה כדאי לנצל כבר בשלבים מוקדמים של ההשקעה. רגש הוא פריבילגיה של משקיעים מנוסים, או של חברות שמפזרות את ההשקעות שלהן בין אפיקים שונים. במידה ואתם בכל זאת חווים רגש מסוים ביחס להשקעות ספציפיות, זכרו לגבות אותו בנתונים אמפיריים.

 

בתחום ההשקעות אין מקום או סיבה לבצע טעויות הנובעות מרגש. כל עוד תשמרו על כללי המפתח, תקבלו החלטות מושכלות ותיעזרו בכלים העומדים לרשותכם, תוכלו לשמור על צמיחה תמידית.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.