18 אוגוסט 2015 | ראול וארשנייה
כך תציגו לקרנות הון סיכון מובילות

כאשר אתם מתכוננים להגשה לקרן הון סיכון, סביר שתחפשו מקורות שיגלו לכם מה הופך מצגת למצוינת. וכבונן, תמצאו הרבה טיפים ממומחים על המצגות הטובות והאפקטיביות ביותר. אבל האם עצרתם לחשוב מה הקרנות עצמן חושבות?

כאשר אתם מתכוננים להגשה לקרן הון סיכון, סביר שתחפשו מקורות שיגלו לכם מה הופך מצגת למצוינת. וכבונן, תמצאו הרבה טיפים ממומחים על המצגות הטובות והאפקטיביות ביותר. אבל האם עצרתם לחשוב מה הקרנות עצמן חושבות?

 

האם רשימת האנשים הטובים ביותר שיכולים להגיד לכם מהי מצגת ממש טובה אינה כוללת את קרנות ההון סיכון עצמן?

 

כיוון שהם האנשים שיושבים בקצה המקבל ומוגשות להם מצגות כל הזמן על ידי יזמים, הנה לפניכם חמישה אנשי קרנות הון סיכון שמספרים מה יגרום להם לשבת ולהקשיב.

 

1. דייב מק'קלור, 500 Startups

 

בראיון שפורסם ב- Bootstrap Academy, דייב מק'קלור, מייסד 500 סטארטאפים (אקסלרטור וקרן אינטרנט לשלב הסיד), אמר: בדרך כלל, מה שאני ממליץ ליזמים הוא להתמקד בלספר על הבעיה קודם כל, על הלקוח או האדם שיש לו את הבעיה הזאת. כמה טיפים בסיסיים הם, רק אם כבר יש לכם כבר משיכה משמעותית כלשהי של לקוחות, בין אם בשימוש או רווחים, אתם צריכים לנסות להוציא את זה כמה שיותר מהר.

 

לעיתים קרובות אנחנו אומרים, אם יש לכם משיכה, תובילו עם משיכה. דברו על לקוחות ספציפיים, נתוני שימוש, מדדי רווחים- כל דבר כמו אלו שהוא באמת מפורט בבירור ועובדתי. הוציאו את זה החוצה מוקדם. אם אין לכם את זה, אולי תדברו על לקוחות שחווים בעיות ובאילו פתרונות הם יכולים להיות מעוניינים.

 

2. תומס טנגוז, Redpoint

 

בפוסט בבלוג, תומס טנגוז, משקיע ב- Redpoint, דיבר על המרכיב הסודי של המצגות הטובות ביותר לגיוס כספים לסטארט- אפ.

 

"המצגות המוצלחות ביותר", כתב, "טוענות שהשוק יתפתח ללא רחם בדיוק כפי שהמייסדים חוזים, בפרק זמן רלוונטי. ושהסטארט- אפ הזה ספציפית הולך לשלוט בחלק מהעולם החדש הזה.

 

אין דרך אחת רשומה עליה אני יכול להמליץ כדי לטעון לבלתי- נמנעות", הוא ממשיך. "חלק מהמייסדים משתמשים בנתונים. אחרים משתמשים בהיגיון. עדיין אחרים משתמשים ברגש ובתשוקה לעשות זאת. אבל לבסוף, אותם מספרי סיפורים יוצאי דופן גורמים לך לרצות להאמין, להעיף את הספקות, ולהתעלם מהסיכונים הגדולים שכל הסטארט- אפים מתמודדים איתם לאורך כל המסע שלהם, ולהיכנס לתוך העסק."

 

המקור הטוב ביותר שטנגוז אומר שהוא מצא "להבנת הטכניקות של מספרי סיפורים גדולים" הוא ספרה של ננסי דוארטה, Resonate.

 

3. דאגלס לאונה, סקויה קפיטל

 

דאגלס לאונה הוא שותף ניהול בסקויה קפיטל, ולא מזמן הוא הרצה בפני הסטודנטים שסיימו את בית הספר לעסקים של סטנפורד, ואמר שעל מנת לצאת מהמצגת עם הכסף לשלב הסיד, אתם צריכים להתחיל על ידי זה שתגיעו בזמן, תכבו את הטלפון הסלולרי (להעביר לרטט לא נחשב), ולא תבזבזו לו את הזמן על ידי הצגת בורות בנוגע לשוק היעד שלכם.

 

הוא דיבר על מה שאין לומר במהלך פגישת מצגת, שימוש במשפטים כמו "זה שוק חם", או "זה שוק גדול" או "כל שעלינו להשיג הוא 3 אחוזים, ואנחנו הולכים להיות חברה גדולה". משפטים כאלו הם טעות, אומר לאונה, ומוסיף, "שווקים אינם עובדים באופן הזה. מנצחים לוקחים 70 אחוז. אל תביאו מצגת שכוללת 23 שקופיות על המוצר ורק שתיים על השוק.

 

חשיבה בהירה כשמש היא אחד הדברים שאנחנו מחפשים", אמר לאונה, "לא הגשת שקופיות מהודרת, אלא חשיבה בהירה כשמש". הוא אמר שהוא נותן תשומת לב רבה למילים הקטנות, מקשיב ל"אנחנו" במקום ל"אני": "כאשר מישהו אומר 'אני יכול לשלוח לך את הדבר הזה', זהו דגל אזהרה קטן".

 

4. מארק אנדרסן, אנדרסן הורוביץ

 

מארק אנדרסן, מייסד שותף באנדרסן הורוביץ (ידועה גם כ- a16z) אמר בראיון לניו יורקר: "התחילו בהתחלה, איפה גדלתם. זהו מבחן לחץ שמטרתו לדובב ביוגרפיה, להביא להתאוששות ולסיפור האמיתי."

 

הוא ממשיך: "a16z רוצה ללמוד אם למייסד יש סוד- תובנה חדישה, שמקורה בניסיון אישי, על איך שהעולם יכול להיות מאורגן בצורה טובה יותר. אם הארגון החדש הוא טוב פי 10, ניתן אולי לכבוש את הצרכנים."

 

5. פול גראהם, Y Combinator

 

פול גראהם, מייסד Y Combinator, כתב באחד ממאמריו: "אמרו מה אתם עושים מוקדם ככל האפשר, עדיף אפילו במשפט הראשון: 'אנחנו ג'ף ובוב ובנינו מסד נתונים מבוסס אינטרנט קל לשימוש. כעת נראה לכם אותו ונסביר מדוע אנשים זקוקים לזה'.

 

המטרה הראשית שלכם היא לא לתאר את כל מה שהמערכת שלכם עשויה להפוך להיות יום אחד", ממשיך גראהם, "אלא פשוט לשכנע משקיעים ששווה לדבר איתכם מעבר לזה. אז, גשו לזה כמו אלגוריתם שמקבל את התשובה הנכונה על ידי אומדנים מוצלחים. התחילו בתיאור שתופס אך אולי צר למדי; אז חשפו אותו הכי רחב שתוכלו.

 

זה לא רק על המוצר ועל השוק: אם אינכם מסוגלים לתקשר ולשכנע את הקהל שלכם, אינכם הולכים לקבל מהם יותר מדי אפילו אם המוצר שלכם משרת את הצרכים של הלקוחות".

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.