22 אוגוסט 2015 | מת'יו טורן
7 ספרי חובה ליזמים בנביטה

קריאה היא כלי נפלא לשינוי צורת המחשבה ולפתוח את הראש שלכם לפתרונות חדשים. כשאתם קוראים אתם קולטים שאנשים בעולם הזה כבר התמודדו עם רובן של אותן בעיות איתן אתם מתמודדים עכשיו. אז אתם יכולים להתאים את הניסיון שלהם לשלכם. קריאה תיתן לכם את הפרספקטיבה שאתם רוצים ואת ההשכלה שאתם צריכים.

קריאה היא כלי נפלא לשינוי צורת המחשבה ולפתוח את הראש שלכם לפתרונות חדשים. כשאתם קוראים אתם קולטים שאנשים בעולם הזה כבר התמודדו עם רובן של אותן בעיות איתן אתם מתמודדים עכשיו. אז אתם יכולים להתאים את הניסיון שלהם לשלכם. קריאה תיתן לכם את הפרספקטיבה שאתם רוצים ואת ההשכלה שאתם צריכים.

 

הנה רשימה של שבעה ספרי קריאת חובה עבור היזם הנובט:

 

1. The Choose Yourself Guide to Wealth מאת ג'יימס אלטוצ'ר.

 

אלטוצ'ר, למעשה, טוען למול אלו שעדיין עובדים בעולם התאגידי שחיים של העסקה כשכירים כמו שהכרנו אותם הם מיושנים. העתיד היחידי עבור כולם יסתמך בעיקר על יזמים נובטים שייקחו את הסיכון להשקיע בעצמם, לבחור בעצמם ולהתחיל לעשות את העבודה שהופכת אותם ליזמים יחידים.

 

המדריך הזה יוביל אתכם דרך רבים מכישלונותיו, הצלחותיו ורעיונות ליצירת עושר של אלטוצ'ר עצמו, ולבטח יאתגר וישנה את האופן בו אתם חושבים על עבודתכם.

 

2. Ask מאת ריאן לבסק.

 

הכותרת המורחבת של הספר די מסכמת אותו: "פורמולת האונליין האינטואיטיבית כדי לגלות בדיוק מה הלקוחות שלכם רוצים לקנות... ליצור המון מעריצים משתוללים... ולקחת כל עסק לשלב הבא."

 

לבסק לוקח את הקוראים דרך האמנות של פיצוח הדבר שלקוחות באמת רוצים ובהמשך מוביל אותם דרך הגישה המאוד מדעית שלו לאיך למכור להם את זה. מכירות הם העסק שלכם. אם אין לכם רווחים, אין לכם עסק. עם רב המכר של לבסק, אתם תאצרו תובנות עוצמתיות על איך להצמיח את העסק שלכם.

 

3. Email Marketing Rules: A Step-by-Step Guide to the Best Practices That Power Email Marketing Success מאת צ'אד ווייט.

 

אנשי שיווק של ימינו יאמרו לכם שרשימת הדיוור שלכם היא קו החיים שלכם והנכס החשוב ביותר שיכול להיות בחגורה של חברה. עליכם ליצור רשימת דיוור מוצלחת ובהמשך קמפיין שיווק במייל או שפשוט לא תוכלו להתחרות בעולם העסקים של היום. הספר של ווייט הוא כלי למידה עוצמתי שיתפקד כמו מנטור, ילמד אתכם טריקים של מסחר בפורמט קליל שיניע אתכם לפעולה.

 

4. Zag מאת מרטי ניומייר.

 

למרות שספרו של ניומייר הוא בן כמה שנים, גישת הסטייל לוח לבן העוצמתית שלו לוקחת אתכם דרך האסטרטגיות של המותגים הגדולים ביותר בעולם.

המותגים הללו למדו במומחיות כיצד להבדיל עצמם מהמתחרים. כפי שכותרת הספר רומזת, כאשר כולם ב"זיג", המותגים הללו ב"זג". למדו את האסטרטגיות האפקטיביות של השמות הגדולים הקיימים בעולם ואיך אתם יכולים להטמיע אותן במותג שלכם.

 

5. Big Bang Disruption: Strategy in the Age of Devastating Innovation מאת לארי דואנס ופול נונס. 

 

המחברים דואנס ונונס הולכים דרך אסטרטגיות לשמירה על העסק שלכם בקדמת הבמה על מנת שלא ייפול טרף לכוחות חדשניים שעלולים להסיט אותו מן המסילה במהירות.

חישבו איך חברות כמו Uber שיבשו במהירות את חברות המוניות או איך הסמארטפונים הפכו את יחידות הג'י פי אס לבלתי רלוונטיות. עם המון טיפים ודוגמאות כיצד תוכלו להישאר חדשניים, שווה לשמור את הספר הזה קרוב לקריאה עכשיו ושוב בעתיד כשהעסק שלכם יטפס.

 

6. Rework מאת ג'ייסון פריד.

 

מארק קובן אמר בסיום MBA בהרווארד, שהוא יעסיק מישהו שקרא את הספר הזה. זו הרמה הגבוהה של הערכה שיש לו לתוכן שחובר על ידי ג'ייסון פריד.

רב המכר של הניו יורק טיימס למעשה אומר שהדרכים הטיפוסיות לעשיית עסקים הן בעיקרן בזבוז זמן או תירוצים שמעכבים אתכם. פריד טוען כנגד משקיעים ובעצם כנגד כל ההוצאות הכלליות כמו משרדים, תוכניות עסקיות וניתוחי תחרות. הוא מדריך אתכם איך להשתחרר מהרעש ומהשליטה ופשוט לקפוץ לתוך העסק שלכם.

 

אני מדבר הרבה על אותם רעיונות בספר שכתבתי יחד עם אחי, Small Business, Big Vision: Lessons on How to Dominate Your Market from Self-Made Entrepreneurs Who Did it Right. רבים מהיזמים המצליחים שראיינו לספר עקבו אחר הכללים של הסטארט- אפ הרזה והנמיכו הוצאות כלליות והם דנים בדוגמאות האישיות שלהם ומייעצים.

 

7. Creativity, Inc.: Overcoming the Unseen Forces That Stand in the Way of True Inspiration מאת אד קאטמול.

 

קאטמול הוא אחד מהמייסדים השותפים של אולפני פיקסאר, לצד סטיב ג'ובס וג'ון לסיטר וייתכן שהוא אחד האנשים הטובים ביותר שיכול לכתוב ספר על בנייה ושמירה על עסק שמערב רווחים עם יצירתיות. זהו ספר עבור כל יזם שרוצה הצצה פנימית לתוך אחד המותגים האהובים ביותר וניתן לטעון שגם אחת החברות היצירתיות בעולם. קאטמול מוציא החוצה הרבה סיפורים אמיתיים, תרופות-נגד משלו ועצות טובות עבור יוצרים שאפתנים.

 

 

 

 

תגובות

1. שחר | 23 אוגוסט 2015

עיתוי הפרסום משעשע מאוד עם הקריסה הגדולה של ההייפ העולמי

מפליאה הדרך שבה רעיונות כמו ״לא צריך תוכנית עסקית, זה יבוא אחר כך״ ומושגים חסרי משמעות כמו disrupt שולטים ביד רמה בעולם הסטארטאפ. ומתפלאים איך לחברה כמו ״אובר״ יש תזרים אבל אין רווחים.


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.