10 ספטמבר 2015 | עליסה מרטין
סופ"ש חברתי - האקסלרטור הירושלמי Siftech

מה שהתחיל כארגון "מחתרתי" ויוזמה סטודנטיאלית שאפתנית שאף אחד כמעט ולא האמין שאכן תצליח, התפתח להיות ארגון משמעותי בסצינת הסטארטאפים הירושלמית, שכיום מתפתחת בקצב מהיר מאוד. אנחנו חלק מקהילה רחבה של ארגונים ואנשים שפועלים כדי לקדם את האקו-סיסטם הירושלמי ולהפוך את העיר למקום אטרקטיבי וייחודי לסטארטאפים.

מי אנחנו:

 

Siftech הוקם כיוזמה של אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית בשנת 2012 והובל על ידי שתי סטודנטיות מתוך האגודה- ענבר זיו וסתו ארז. המטרה הייתה להקים פלטפורמה שתעזור ליזמיות ויזמים להקים סטארטאפים בירושלים ולהניע בנייה של קהילה יזמית יצירתית-טכנולוגית תוססת בעיר. בירושלים לפני שלוש וחצי שנים כמעט ולא נוסדו חברות סטארטאפ, לא הייתה קהילה ואם הייתם רוצים להקים חברה, הייתם אורזים את התיקים וככל הנראה נוסעים לאזור המרכז. כיום המצב שונה, ירושלים חווה 'רנסאנס' סטארטאפיסטי, יותר ויותר מיזמים מוקמים בעיר ויש קהילה חיה ופעילה מאוד אשר דוחפת את העיר קדימה. 

 

 

מה אנחנו עושים:

 

כשהתחלנו, הקהילה לא הייתה קיימת, ראינו צורך בארגון אירועים, מיטאפים וכל מיני פעילויות אשר יניעו את בניית הקהילה וייצרו אקו-סיסטם תומך לחברות סטארטאפ בעיר. 

 

כחצי שנה מההקמה, הקמנו את האקסלרטור הראשון בעיר, בשני המחזורים הראשונים התכנית הייתה במתכונת של סדנא, נפגשנו פעם-פעמיים בשבוע בכתה באוניברסיטה העברית, הבאנו מרצים ומנטורים שייתנו כלים וייעצו לסטארטאפים. לפני כשנה וחצי עברנו למתחם משלנו בתוך רובע המדיה JVPשם יש לנו חלל עבודה משותף והקמנו את התכנית במתכונת מלאה והרבה יותר אינטנסיבית, שנותנת ערך מקצועי משמעותי עבור המיזמים שמשתתפים. 

 

 

הערך מוסף שלנו:

 

יש לנו קהילה גדולה שמתרחבת כל הזמן, של משקיעים ומנטורים שמסייעים למיזמים. אנחנו עובדים אישית עם כל מיזם ברמה המקצועית ומנסים לספק את הערך המירבי עבורו. 

 

אנחנו ממוקמים במקום 'אסטרטגי' עבור סטארטאפים, מקום שמגיעים אליו כל הזמן משלחות של משקיעים, עיתונאים ובעלי עניין פוטנציאליים ונוצרות 'על הדרך' הרבה מאוד הזדמנויות. אנחנו לא לוקחים אקוויטי. 

הכי מומלץ, פשוט לשאול את הבוגרים שלנו על החוויה שלהם.

 

 

שורת הרווח החברתי/קהילתי/מקומי שלנו:

 

מה שהתחיל כארגון "מחתרתי" ויוזמה סטודנטיאלית שאפתנית שאף אחד כמעט ולא האמין שאכן תצליח, התפתח להיות ארגון משמעותי בסצינת הסטארטאפים הירושלמית, שכיום מתפתחת בקצב מהיר מאוד. אנחנו חלק מקהילה רחבה של ארגונים ואנשים שפועלים כדי לקדם את האקו-סיסטם הירושלמי ולהפוך את העיר למקום אטרקטיבי וייחודי לסטארטאפים. 

 

Siftech הוא סטארטאפ חברתי, אנחנו אמנם בממשק עם העולם העסקי והמטרה שלנו היא לעזור למיזמים להתפתח ולהצליח מבחינה עסקית, אבל Siftech הוא מיזם חברתי. אנחנו מאמינים שככל שנייצר סביבה עסקית יותר פורה עבור אנשים יצירתיים בעיר, כך נוכל להשפיע בצורה חיובית על האוכלוסייה בה- הן מבחינה כלכלית והן מבחינה חברתית.  

 

 

במה אנחנו הכי גאים:

 

בקהילה הסטארטאפיסטית שקמה בירושלים בשנים האחרונות, בקצב שבה היא צומחת ובעיקר באחדות ובפעילות המשותפת של כל הקהילה ומי שלוקח בה חלק. 

 

ברור שלכל אחד יש את המטרות שלו וכן, ברור שגם אגו מעורב לפעמים, זה דבר טבעי... אבל מה שמיוחד פה זה שכולנו רואים בפיתוח האקו-סיסטם בעיר ערך משותף עליון ופועלים למען המטרה הזו יחד. 

 

מעבר לכך, אנחנו כמובן גאים ביזמיות וביזמים שהשתתפו ומשתתפים בתכניות שלנו, לא רק באלו שמצליחים...

 

 

אנחנו לא דורכים במקום ועובדים במרץ על...

 

אנחנו כל הזמן חושבים כיצד אנחנו יכולים לייצר את הערך הגבוה ביותר עבור מי שמשתתף באקסלרטור ובפעילויות האחרות שלנו. אנשים לא באים אלינו כי אנחנו בירושלים וכי אנחנו מנסים לקדם את הסצנה פה, הם מגיעים בגלל הערך המוסף שהם מקבלים עבור קידום המיזמים שלהם. ולכן הדבר שעומד לנגד עינינו בכל עת הוא הערך שאנחנו מספקים. 

 

אנחנו מנסים כל הזמן להרחיב את הנטוורק המקצועי שלנו, בין אם זה במובן של מנטורים פוטנציאליים, משקיעים פוטנציאליים בסטארטאפים וכו'. מעבר לכך, אנחנו בוחנים בין כל סיבוב של האקסלרטור את המודל שבו אנחנו עובדים ומנסים לבצע שיפורים בהתאם למה שאנחנו לומדים. 

 

אני מקווה שבעתיד הקרוב נוכל להכניס יותר אנשי מקצוע (בעיקר אנשי product ואנשי marketing שייקחו חלק בתכניות במתכונות של Mentors in Residence), שיעבדו באופן אפילו יותר אינטנסיבי עם המיזמים. מעבר לכך, יש עוד כל מיני תכניות כאלו ואחרות שאנחנו מקווים שייצאו לפועל בעתיד הקרוב. 

 

 

מי הם שחקני הנשמה שתורמים להצלחה שלנו:

 

הרשימה קטנה מלהכיל, באמת. 

זה מתחיל מאגודת הסטודנטים שאפשרה לכל הדבר הזה לקרות ועד היום תומכת, נותנת גב ומנסה לעזור לנו לשלב יותר סטודנטים בפעילויות שלנו. כמו כן, קרנות פילנטרופיות שרואות ערך מוסף בפעילות שלנו עבור העיר כמו קרן Leichtag, קרן Pratt, קרן Levi Lassen שתומכות בנו. הרשות לפיתוח ירושלים, פרויקט Jnext, שבאמצעות מענקים ותמיכה מקצועית אפשרה לנו להגדיל משמעותית את נפח הפעילות ואת הערך שאנחנו מייצרים. 

 

וכמובן, גופים כמו: PICO, חלל העבודה הראשון בעיר שמתחילת הפעילות שלו תמך בנו ואפשר לנו לארח פעילויות; קרן JVP שמההתחלה תמכה בנו מקצועית והשותפים בקרן לוקחים חלק פעיל בפעילויות שלנו; LeumiTech ו-Deloitte שנותנות חסות לפעילויות שלנו ומסייעות ליזמים בתכניות; Google שעוזרת מקצועית, ועוד גופים רבים בעיר ומחוצה לה שעוזרים לגרום לכל הדבר הזה לקרות. מעבר לכך, חשוב לציין את כל המנטוריות והמנטורים שנותנים מזמנם בהתנדבות, לוקחים חלק משמעותי ביותר בעשייה שלנו ומסייעים מקצועית למיזמים. זה לא מובן מאליו. 

 

אחרונות ואחרונים, אפרופו שחקני נשמה, חשוב לציין את כל מי שלקח חלק בצוות של Siftech לדורותיו וכיום פרסו כנפיים ואינם חלק מהצוות (אבל כן חלק מהמשפחה...)- סתו וענבר שהקימו את הפרויקט מתוך האגודה, איילת כהן המדהימה שהייתה מנהלת השיווק והקהילה שלנו וגיא צ'רני שהוביל את ההקמה של האקסלרטור במתכונתו המלאה והפך אותו למה שהוא היום. 

 

כפי שציינו, הרשימה קטנה מלהכיל, זה רק חלק קטן. 

 

 

מי מתאים לשחק אצלנו בנבחרת:

 

חובה חובה לייצר ערך משמעותי באמצעות המיזם, אנחנו לא מחפשים דברים שהם מובנים מאליהם ונעשו כבר אלף פעמים קודם לכן. חייב להיות חידוש כלשהו וחייב להיות ערך חיובי במיזם. אנחנו מחפשים אנשים יצירתיים, שמוכנים לעבוד קשה ומבינים שלהקים סטארטאפ זה לא עניין של טרנד, אלא של פתרון של בעיה אמיתית באמצעות מוצרים ושירותים שישפרו לאנשים את החיים. 

 

 

האליפות בשבילנו היא...

 

האליפות של הפועל בכדורסל...

 

 

ככה שומרים אתנו על קשר:

 

במייל: [email protected] או פשוט תקפצו להגיד שלום, הדלת שלנו פתוחה תמיד. אנחנו נמצאים בתוך רובע המדיה JVP בירושלים, תגידו לשומר שבאתם ל-siftech:) 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.