15 ספטמבר 2015 | ראול וארשנייה
4 דרכים בטוחות להצמיח את הסטארט- אפ שלכם

בניית סטארט- אפ להתאמת שוק/מוצר כרוכה רק באחת מן ההחלטות שתיקחו. אתם תתמקדו בהשגת משיכה מוקדמת ופענוח של הערוצים המציעים לכם את המפץ הגדול ביותר עבור מאמצי השיווק שלכם. בניית סטארט- אפ שיטפס, ההחלטה הבאה, הוא השלב בו תתמקדו בזיהוי אותם ערוצי צמיחה שיעבדו הכי טוב, ובניצול מירבי שלהם לפני שהם יהפכו לרוויים.

מזל טוב! אם אתם קוראים את זה, ודאי כבר הגעתם להתאמת שוק/מוצר. הצעד הבא הוא, כמובן, הוא... צמיחה. ובנושא הזה, אומר פול גראהם, מייסד Y Combinator, "סטארט- אפ היא חברה שבנויה לצמוח מהר.

 

החדשות הטובות," ממשיך גראהם, "הן שאם אתם משיגים צמיחה, כל השאר נוטה ליפול למקומו. מה שאומר שאתם יכולים להשתמש בצמיחה כמצפן על מנת להחליט כמעט כל החלטה שתתמודדו מולה."

 

בניית סטארט- אפ להתאמת שוק/מוצר כרוכה רק באחת מן ההחלטות שתיקחו. אתם תתמקדו בהשגת משיכה מוקדמת ופענוח של הערוצים המציעים לכם את המפץ הגדול ביותר עבור מאמצי השיווק שלכם.

 

בניית סטארט- אפ שיטפס, ההחלטה הבאה, הוא השלב בו תתמקדו בזיהוי אותם ערוצי צמיחה שיעבדו הכי טוב, ובניצול מירבי שלהם לפני שהם יהפכו לרוויים. בנושא זה, בריאן בלפור, סמנכ"ל צמיחה ב-HuSpot, כותב: "רוב החברות הגדולות משיגות 80% מהצמיחה שלהן מערוץ אחד. זינגה-> פייסבוק, לינקדאין/ פייסבוק-> ויראליות (באמצעות אימייל), אינסטגרם-> ויראליות (באמצעות שיתוף), האבספוט-> שיווק תוכן וטריפ אדוויזור-> חיפוש."

 

אבל ההחלטה הבאה, קצב הצמיחה האופטימלי עבורכם, עשויה להיות קשה יותר. במאמרו, אומר גראהם, "קצב צמיחה טוב במהלך YC הוא 5-7% בשבוע." הוא מוסיף: "אם אתם יכולים להגיע רק לאחוז אחד, זה סימן שעדיין לא הבנתם לגמרי מה אתם עושים."

 

אז, אחרי שזה נאמר, בואו נבחן ארבעה פקטורים שיכולים לעזור לכם להשפיע על הצמיחה בסטארט- אפ שלכם.

 

1. הבנת ההבדל בין משיכה לצמיחה.

 

לפני שהחברות שלהם מתחילות לצמוח, רוב היזמים מבלבלים בין משיכה לצמיחה. שני הדברים מגיעים בשלבים שונים של מחזור חיי הסטארט- אפ ומשחקים תפקידים מאוד שונים.

 

הידיעה היכן אתם נמצאים במסע שלכם תעזור לכם לנהל את הזמן והמשאבים שלכם ביעילות.

 

בלפור כותב על ההבדל בין השניים. הוא מציין שמטרת הסטארט- אפ בשלב המשיכה היא להגיע להתאמת שוק/מוצר, להגיע למשתמשים שייכנסו בדלת, ורק אז, להתמקד באחיזה. הוא אומר, "אם המוצר שלכם אינו אוחז במשתמשים, אין טעם בהצמחת הלק העליון של המשפך."

 

צמיחה עוסקת בהתמקדות באותם מנופים שמושכים את הקהלים פנימה, ואז מסובבים את הדברים. הוא כותב, "כמה דברים קורים בשלב הצמיחה. אחד, תהליך הצמיחה שלכם צריך לזמזם כמו מכונה. שתיים, אתם צריכים שיהיה לכם יותר הון ומשאבי צוות זמינים. שלוש, אתם יכולים להתחיל להרוות את הערוץ המרכזי שלכם. בנקודה זו, זה הזמן להבדיל את הערוצים שלכם אחד מהשני."

 

2. חפשו חוטים משותפים.

 

בשלב בו אתם מושכים קהלים פנימה עבור המוצר שלכם, אתם צריכים להתמקד במה עובד ומה לא. זה יאפשר לכם לזהות את הערוץ או הערוצים הספציפיים לצמיחה שאליהם תקציבו את האנרגיות שלכם.

 

אסטרטגיה טובה היא לחפש חוטים או נושאים המשותפים גם ללקוחות העיקריים שלכם ולתעשיות העיקריות אותן הם מייצגים. שם מונח האות להשגת עומק. למשל, אם הלקוחות העיקריים שלכם (כפקטור של התקשרות) הם אלו שיש להם 10 או 15 עובדים או שהם מחלק מסוים בתעשייה, לכו עמוק יותר בתוך החלק הזה, במקום ללכת לרוחב בשלב הזה.

 

3. זהו את מה שמאט אתכם.

 

בזמן שאתם מטפסים מעלה, יכולות להיות הרבה משימות על בסיס יומי או שבועי שעוצרות או מאטות אתכם. בזמן שאתם מטפסים מעלה, אתם רוצים לנתב את כל המיקוד שלכם בדבר אחד- צמיחה.

 

אז, האצילו על חבר צוות פנימי משימות שאינן מתקשרות ישירות למטרות שלכם. אם יש צורך, השתמשו במיקור חוץ אם אתם לא מעוניינים ליצור תפזורת פנימית בשלב הצמיחה.

 

הרעיון הוא לזהות ולהיפטר מכל הדברים שמאטים אתכם בשביל שלכם. דוגמה טובה היא לדמיין את סטיב ג'ובס לוקח חזרה את השליטה באפל ומקצץ באותם מוצרים שהאטו את החברה, לפני ההתמקדות רק באלו שהיו יכולים למנף לצמיחה.

 

4. אל תתחבאו מפני שותפויות.

 

שותפות אסטרטגית יכולה להיות נשק חזק להפצה במסלול מהיר. כשתמרה סטפנס הייתה אחראית על פיתוח עסקי ב- Path, היא עשתה עסקה עם וורדפרס שתוצאותיה היו יותר אנשים שפרסמו תוכן ל-Path דרך וורדפרס מאשר ממקורות אחרים.

 

על שותפויות מוצלחות אומר בלפור, "כשאתם מוכרים לחברות אחרות, שלבו את המוצר שלכם בשלהם (בדרך מסוימת), על מנת להגיע לצרכנים שמייצרים רווחים (באמצעות פרסום או סוג כלשהו של טופס תשלום). רוב מערכות היחסים הללו כוללות חלוקת רווחים בין שתי החברות."

 

דוגמאות לשותפויות כאלה כוללות את Uber עם NFL, טאסקראביט עם גאפ, ו-Square עם סטארבאקס.

 

לא משנה מהו השביל לצמיחה שלכם, הדבר הארון שאתם רוצים הוא שייגמרו לכם המזומנים. אל תוציאו כסף על שום דבר שאינו מניע צמיחה ברווחים או ביעילות. אתם גם צריכים להתחיל להביא רווחים מוקדם במסע הסטארט- אפ שלכם. אלו יעזרו לכם להישאר מושקעים כך שתוכלו ללכת בכל הכוח על כל ערוץ צמיחה שיהיה שעובד בשבילכם.  

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.