9 ספטמבר 2015 | מערכת StartIsrael
איך להרחיב את העסק?

עצמאיים צריכים לחשוב אחת לכמה חודשים כיצד להרחיב את העסק. בכתבה הבאה נענה על שאלות חשובות ונבין אילו כלים עומדים לרשותנו על מנת להגדיל את מעגל הלקוחות

עצמאיים צריכים לחשוב אחת לכמה חודשים כיצד להרחיב את העסק. בכתבה הבאה נענה על שאלות חשובות ונבין אילו כלים עומדים לרשותנו על מנת להגדיל את מעגל הלקוחות

 

האינטרס העיקרי של עצמאיים ובעלי עסקים הוא להגדיל את מעגל הלקוחות וגם את הרווחים. הדרך לעשות זאת עוברת במענה על מספר שאלות בסיסיות ובניצול ארגז כלים יעילים, נגישים ומשמעותיים.

 

גיוס משקיעים ופיתוח צוות מנהלים

 

השאלות החשובות ביותר הן איך לגייס משקיעים עבור העסק ומה הדרך הנכונה לפתח את צוות המנהלים. בגיוס משקיעים ניתן לפעול בצורה ישירה או על ידי מתווכים. חשוב להכין את העסק לקראת פגישה עם משקיעים פוטנציאליים, לנסח תכנית עסקית מסודרת ולהתייעץ עם אנשי מקצוע כמו עורכי דין ורואי חשבון. על אף הפיתוי שעומד מול בעלי עסקים חדשים, חשוב לשמור על סבלנות ולא להתפתות למשקיעים לא אמינים או לעסקאות שאין מאחוריהן גב כלכלי איתן ויציב.

 

לא כדאי לגייס משאבים לפני שמפתחים את צוות המנהלים של העסק. הפיתוח יכול להיות ממוקד או רוחבי. בפיתוח ממוקד ניתן לשלוח חלק מהמנהלים להסמכות, קורסים וסטאז'ים בתחומים מקבילים. בפיתוח רוחבי הדגש הוא על גיוס עובדים מתאימים שיכולים לרענן את העסק ולהביא אנרגיות חדשות. צוות המנהלים הוא הקטר של העסק ובלעדיו אין טעם לנסות להרחיב את הפעילות.

 

 

הרחבת קהל הלקוחות וכוח האדם

 

הביטוי המעשי להרחבת הפעילות של העסק הוא בלקוחות. עסק שמצליח להגדיל את מעגל הלקוחות זוכה להתעניינות מצד משקיעים, מקבל קרדיט מהבנק וחברות האשראי וגם מעלה את ההכנסות. יחד עם זאת, חשוב להיזהר ממצב בו מהלכי פרסום להרחבת קהל הלקוחות באים על חשבון שימור לקוחות קיימים. עסק צריך קודם כל לשמור על הלקוחות הקיימים שלו ולהשתמש בהמלצות שלהם על מנת לגייס לקוחות חדשים.

 

הרחבה של קהל הלקוחות דורשת ברוב המקרים גיוס כוח אדם. בניגוד לפיתוח צוות מנהלים, כאן הדגש הוא על כמות ולאו דווקא על איכות. מצד שני, רצוי למצוא את האיזון המתאים בין גיוס עובדים שמתאימים לעסק לבין שמירה על תקציב נכון שמשאיר מרווח לטעויות ושינויים.

 

 

ניהול ושיווק העסק

 

התנאי להרחבת הפעילות הוא שיווק. אפשר לעשות זאת באמצעות כלים דיגיטליים, הטבות ללקוחות, מבצעים ופרסום בפלטפורמות מסורתיות כמו טלוויזיה, רדיו ואינטרנט. חטיבת לאומי קארד עסקים פלוס לדוגמא מציעה תמיכה מן הסוג הזה בבעלי עסקים מכל גווני הסקטור הפרטי. כל מה שצריך לעשות הוא לפגוש את נציגי החברה, לשמוע מה יש להם להציע ולהתאים את תכנית השיווק לקצב ההתרחבות הרצוי.

 

לסיכום, הרחבה של העסק היא חלק בלתי נפרד מהניהול השוטף. ההרחבה היא לא פריבילגיה, אלא אבולוציה טבעית ומתבקשת של עסקים בכל תחום. ללא הרחבה עלול העסק להיקלע לקיבעון ולספוג הפסדים לא מחויבי המציאות.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.